X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כנסייה הרוסה באוקראינה [צילום: אנדריי אנדריאנקו, AP]
האפשרויות שבפני זלנסקי: בין רעות לרעות יותר
וושינגטון פוסט מנתח את המצב במלחמה באוקראינה ומגיע למסקנה, כי אין לה נתיב לניצחון בטווח הנראה לעין; גם אם הסיוע האמריקני יגיע, 2024 היא בעיקרה שנה של "להחזיק מעמד"

בעוד רוסיה מנחיתה מהלומות אוויריות ושוב מתקדמת בחזית באוקראינה, סיומה של המלחמה אינו נראה באופק. האפשרויות שבפני ולדימיר זלנסקי, שלא לדבר על ניצחון, נעות בין גרועות לגרועות יותר – מנתח וושינגטון פוסט. זלנסקי אומר שלא יסכים לפחות מאשר השבת כל השטח שכבשה רוסיה מאז 2014, אבל הסיכוי לשחרר את 20% משטח אוקראינה שכבשה רוסיה בשנתיים האחרונות נראה קלוש.
קיום מו"מ עם ולדימיר פוטין – אפשרות אותה זלנסקי דוחה כל עוד כוחות רוסיה מצויים על אדמה אוקראינה – הוא בעייתי מאוד מבחינה פוליטית. הציבור האוקראיני מתנגד ברובו הגדול לוויתור על שטח, ופוטין אינו מוכן להסכים לדבר למעט כניעתה של אוקראינה לדרישותיו. הסטטוס-קוו איום ונורא: אוקראינים נהרגים מדי יום, אך הפסקת אש אינה באה בחשבון מבחינתם משום שהיא תעניק לרוסיה זמן לתגבר את כוחותיה.
פקידים במערב ובאוקראינה אומרים שזלנסקי תקוע. הסיוע האמריקני תקוע מזה חודשים בידי הרפובליקנים בקונגרס. מטוסי F16 אמורים להיכנס לקרב בהמשך השנה, אך במספר מועט – מה שאומר שהם לא יחוללו מהפך. מדינות נאט"ו האחרות ממשיכות לסייע בצורה מוגבלת. הבעיה הסבוכה ביותר מבחינת זלנסקי היא ניהול ציפיותיה של ארצו: התמיכה בו עודנה גבוהה, אבל אחרי שנתיים של מלחמה ואבידות כבדות, הסולידריות הולכת ונפרמת.
זלנסקי אמור היה לעמוד השנה לבחירה מחדש, אבל חוקתה של אוקראינה אוסרת לקיים בחירות בזמן משטר צבאי. בקייב יש החוששים שרוסיה תנסה להציג אותו כשליט בלתי לגיטימי לאחר שיסיים את חמש שנות כהונתו – למרות הצביעות הברורה כאשר טענה זו באה מצידה של מדינה שהנשיא שלה רמס את מגבלת הכהונה. יש גם הטוענים, שעליו להתאים את מדיניותו למציאות ולרדת מההבטחה להחזיר את אוקראינה לגבולות 1991, כולל חצי-האי קרים.
הפסימיות לגבי סיכוייה של אוקראינה בשדה הקרב גברה בחודשים האחרונים, כאשר רוסיה שבה ונטלה את היוזמה, בעיקר משום שאוקראינה סובלת ממחסור בכוח אדם ותחמושת. חבילת הסיוע האמריקנית בסך 60 מיליארד דולר תקועה כאמור בקונגרס, ובינתיים הממשלה מתקשה למלא את השורות כאשר הצעדים להרחבת הגיוס מעוררים מחלוקת.
גם אם הסיוע האמריקני יאושר בקרוב, העיכוב מאותת שסיוע עתידי אינו מובטח, במיוחד אם דונלד טראמפ יחזור לבית הלבן. חשש נוסף הוא שלמדינות אירופה אין כושר הייצור הדרוש כדי לספק את מחסורה של אוקראינה, במיוחד בארטילריה ובנ"מ – שם צרכיה הם הגדולים ביותר. זלנסקי אמר שארצו מעדיפה ייצור מקומי, אבל הוא מהווה חלק קטן בלבד מהצרכים. קצב האש הרוסי בחזית מהיר כעת פי שישה מזה האוקראיני.

מחלוקת באוקראינה על הגיוס
זלנסקי. הבטיח לחזור לגבולות 1991 [צילום: יבגני מלולטקה, AP]

System.String[]

הכתבה המלאה
תאריך:  09/04/24   |   עודכן:  09/04/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האפשרויות שבפני זלנסקי: בין רעות לרעות יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
אורי מילשטיין
המהפכנות הגרמנית בתחום הצבאי אחרי מלחמת העולם הראשונה; היטלר וסטַלין - שוני וזהות; חוכמתו המַקרו-אסטרטגית של היטלר; היטלר הבין את מהפכת המיכון שהייתה שלב במהפכה התעשייתית; היטלר עודד ותמך במהפכנים צבאיים כמו היינץ גודריאן; בתבונתו המקרו-אסטרטגית עלה היטלר על כל מנהיגי המדינות בימיו ומאז ועד ימינו
איתמר לוין
יו"ר בית הנבחרים מדבר לראשונה על נכונותו להסכמות שיאפשרו לאשר את חבילת הסיוע התקועה בבית בשל התנגדות הימין הקיצוני בעידודו של טראמפ
מירב ארד
בראיון לוושינגטון פוסט מזהיר נשיא אוקראינה: "אם אין לנו את התמיכה של ארה"ב, זה אומר שאין לנו הגנה אווירית, אין טילי פטריוט, אין משבשי לוחמה אלקטרונית, אין ארטילריה של 155 מילימטרים"    הוסיף: "זה אומר שנאלץ לחזור אחורה, נסוג, צעד אחר צעד, בצעדים קטנים"
איציק וולף
נשיא רוסיה שוחח עם טייסי קרב רוסיים והצהיר שלמדינתו אין כוונות התקפיות נגד מדינות ברית נאט"ו    הוסיף שאם יספקו לאוקראינה מטוסי קרב מסוג F-16 - המטוסים הללו יושמדו ולא ישפיעו על שדה הקרב
יאיר נבות
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא הייתה חשובה. כל ההכחשות של אוקראינה לא רלוונטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il