X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פודקאסטים
לראשונה - מכוניות של צה"ל יצרו פקקי תנועה במלחמת יום הכיפורים בכבישים בסיני והִקשו מאוד להעביר את חלקי גשר הדוברות לאתר הצליחה בתעלת סואץ
▪  ▪  ▪
[צילום: משה מילנר/לע"מ]

חלק שני משיחות עומק שלי עם הפילוסוף הצבאי מהבולטים בישראל היום, ד"ר חיים אסא, שעמד בראש הצוות לביטחון לאומי של ראש הממשלה יצחק רבין, והמשמש היום, בין היתר, ראש יחידת משחקי המלחמה האסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב ופרסם לאחרונה יחד עם הפילוסוף הישראלי הבולט ביותר היום, פרופ' יוסף אגסי, את הספר "על המלחמה". בחלק זה מספר ד"ר אסא - שבמלחמת יום הכיפורים היה קצין הנדסה קרבית ותפקידו היה לפקד על העברת חלקי גשר הדוברות מהבסיס בסביבות קיבוץ זיקים לגזרת הצליחה. משימה זאת כמעט נכשלה כי צה"ל לא היה מסוגל למנוע פקקי תנועה על הכבישים, והדוברות לא יכלו לנוע בחולות. הדבר הוכיח את אוזלת ידו של הפיקוד העליון בהכנות למלחמה ובפיקוד עליה.
את תובְנותַיי על הוויית הצבא והמלחמה פרסמתי בספרִי, "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידוּת"; את שורשי הליקויים במערכת הביטחון של ישראל ובצה"ל פרסמתי בספָרַי: "בן גוריון - פוליטיקה ואסטרטגיה" ו"גלגל המנוף של ההיסטוריה". מי שמעוניין לקבל מידע על ספרים אלה ועל אחרים, ישלח מייל להוצאת שׂרידוּת:
survival1940@gmail.com
אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו נכדינו, וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.
[קישור]

תאריך:  05/01/2022   |   עודכן:  05/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פקקי תנועה סכנו את צליחת תעלת סואץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
איתן קלינסקי
ביום ראשון ישבתי בנוחות בשורה הראשונה באולם היכל התרבות ולמעשה במשך שעתיים הגיעו אלי קולות של מאות חיילים מלפני כחמישים שנה שרים עם לאונרד כהן, כשמלוות אותי תחושות הכאב וההלם, שלא כל מי ששר בהתלהבות רבה עם לאונרד כהן חזר מהמסע לחציית תעלת סואץ
אורי מילשטיין
נהג טנק הרפאים בגדוד 9, חטיבה 14, במלחמת יום הכיפורים בחזית הדרום פונה לבג"ץ נגד צה"ל על שבניגוד לחוק חדל להעניק עיטורים על מלחמת יום הכיפורים מ-1974
אורי מילשטיין
ב-11 באוקטובר 1973 נכנסה מחלקת צנחנים מגדוד 202 למארב של קומנדו מצרי ב"ציר בהלה", הוא ואדי סודאר, ונחלצה ממנו
אורי מילשטיין
למרות הכרזת כוננות ג', הצנחנים של פלוגה ד' מחזור פברואר 1973 גדוד 202 היו בחופשה. הם התארגנו בחופזה ונשלחו לסיני ללא כל משימה
אורי מילשטיין
סיפור השתלטות חטיבת שריון לגיוס מהיר של פיקוד הצפון על מתחם הק"מ ה-101 מקהיר בשעה האחרונה של מלחמת יום הכיפורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il