X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועד עובדי הרכבת פוצץ אחר-הצהריים את המו"מ והודיע כי לא יסכים לחלופות שהוצעו השביתה - בחטיבת המטענים ובעבודות הפיתוח, אך בינתיים לא בחטיבת הנוסעים
▪  ▪  ▪
בינתיים רק רכבות המשא ועבודות הפיתוח [צילום: פלאש 90]

ועד עובדי רכבת ישראל פוצץ (יום ד', 16.11.11) את המו"מ המתנהל מול הנהלת החברה, בנוגע להחלטת הממשלה על רכישת קרונות חדשים יחד עם חבילת אחזקה של היצרן. בהתאם לכך, הודיע ועד העובדים כי יחל בשיבוש העבודה בחטיבת המטענים ובעבודות הפיתוח.
לאחר סבב הדיונים האחרון בבית הדין הארצי לעבודה, ובהתאם להמלצת השופטת נילי ארד, פנתה הנהלת רכבת ישראל אל העובדים וההסתדרות לקיום דיונים ענייניים בשבועות האחרונים ואף הציגה לנציגי ועד העובדים חלופות נוספות לקידום מהלך זה.
מערך תחזוקה הכרחי
הנהלת החברה הסבירה לעובדים את הרציונל ברכישת קרונות בשילוב עם חבילת אחזקה והציגה נתונים על כך שבכ-90% ממדינות מערב אירופה פועלים בדרך זו. כמו-כן הוצגו נתונים המסבירים את יתרונותיו של יצרן הציוד באחזקת הקרונות, וזאת בשל הידע הקיים אצלו באשר לטיפול בטכנולוגיות שהוא פיתח, בנוסף ליכולותיו בפיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, כחלק מעבודתו השוטפת. כידוע תחזוקת הקרונות בידי היצרן הכרחית על-מנת שרכבת ישראל תוכל לעמוד ביעדי הצמיחה לשנים הקרובות.
היום מסרו נציגי הוועד וההסתדרות כי הם דוחים את החלופות וכי מיצו את המו"מ. בהתאם לכך, יחלו בשיבוש העבודה בחטיבת המטענים ובעבודות הפיתוח בעוד 48 שעות.
פגיעה בהכנסות ובסיום פרויקטים
ההשלכות המרכזיות של השיבושים הן פגיעה מיידית בהכנסות החברה משינוע מטענים ופגיעה קשה בתוכניתה של הנהלת החברה לסיים את פרויקט הכפלת המסילה בין ת"א ובאר שבע ולהפעיל, כבר במחצית השנייה של 2012, רכבות מהירות ובתדירות גבוהה בקו זה.
לנוכח הודעת הועד על מיצוי המו"מ הודיע מנכ"ל הרכבת להסתדרות ולנציגות העובדים, כי בכוונת הרכבת לקדם חתימה מול יצרן הקרונות על האופציות האמורות שהוצגו בפניהם.
למרות טענות הוועד, וכפי שהובהר פעמים רבות, לא צפויה כל פגיעה בעובדי התחזוקה הקיימים ורכבת ישראל התחייבה להמשיך בקליטת עובדים חדשים גם באגף זה, בהתאם לצרכים, זאת בנוסף לקליטת מאות עובדים ביחידות השונות של חברה לתמיכה בגידול הצפוי בפעילות הרכבת.
"פועלים בצורה עיוורת"
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "לצערנו, נציגי העובדים וההסתדרות אינם רואים לנגד עיניהם, לא את טובת העובדים ולא את טובת הציבור. הנציגים פועלים בצורה עיוורת ומסכלים כל יוזמה לשינוי ולשיפור המצב הקיים ברכבת ישראל, על-אף העובדה שזו הכרחית על-מנת שהחברה תוכל לעמוד ביעדיה לשנים הקרובות ובהם פיתוח מאסיבי של תשתיות הרכבת, פתיחת תחנות חדשות, שיפור השירות והכפלת מספר הנוסעים".
עוד נמסר: "הדיבורים על הפרטה הם מסך עשן שנועד לסכל כל ניסיון לשיפור המצב הקיים לטובת החברה ולקוחותיה. אין לבלבל בין שינוי מבני או הוצאה הכרחית של פעילויות, שהיא מחויבת המציאות על-מנת שהחברה תוכל לעמוד ביעדיה, לבין מושגים כגון "הפרטה" שנועדו אך ורק ליצור חשש בלתי מוצדק בקרב העובדים והציבור".

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתוך 48 שעות: שיבושים ברכבת ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נהגי הרכבת הקלה התחלו ולא הגיעו לעבוד    עיריית ירושלים צפויה לבקש צו מניעה
עופר וולפסון
הייקור, שצפוי להיכנס לתוקף בתחילת 2012, יהיה בהיקף של 100 מיליון שקל - שיעור ממוצע של 25% מעלויות הארנונה    מנכ"ל האיגוד: "תעשיות שהוקמו לפני עשרות שנים עלולות לקרוס בשל חוסר היגיון"
יפעת גדות
לשיפור השירות - במקום לבצע העברה מקופה לקופה בסניפי הדואר    ניתן יהיה לבצע הליך זה באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי
עופר וולפסון
עלה ב-6.4% באוקטובר בחזרה לרף ההתרחבות הכלכלית, לאחר שלושה חודשים רצופים מתחתיו    רכיבי הביקושים ליצוא והתעסוקה עדיין מצביעים על התכווצות
אלעזר לוין
תבטח 76% מ-51 אלף כלי הרכב של עובדי המדינה והגמלאים    כלל ביטוח תבטח 13%, והראל 11%    הפרמיה הכוללת - 173 מיליון שקל    הוזלה של 3.4% לעומת 2011    הפרמיה הממוצעת - 3,540-3,300 שקל לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il