X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קו 100. מגיע ישר עד הכנסת
אוטובוס רפאים לירושלים
הקו לעובדי מדינה נשאר יתום מנוסעים
חשיפה ב-News1: קו אוטובוס מהיר ומסובסד שנפתח כדי להסיע עובדי מדינה מגוש-דן לירושלים כדי לחסוך תשלום הוצאות נסיעה ולדלל פקקים כמעט ריק מנוסעים הסיבה: החשכ"ל, נציבות המדינה ובעיקר משרד התחבורה מעדיפים נסיעה ברכב פרטי

"כמה נוסעים יש לך בדרך-כלל?", שאלתי בסוף-השבוע את נהג האוטובוס בקו 100 של אגד. "איתך שברתי היום את השיא" - הוא השיב. באוטובוס המהיר, מהיעילים ומהמשתלמים שיש בישראל, נסעו רק שישה נוסעים. בימים כתיקונם יש בו הרבה פחות ולפעמים הוא נוסע ריק לחלוטין.
הקו טרי, קצת יותר מארבעה חודשי פעילות, ועדיין ריק. הוא מאפשר לעובדים, לאנשי עסקים, לסטודנטים ולמבקרים בקריית המוזיאונים לוותר על פקקים, בעיות חניה והוצאות דלק ולעבור לנסיעה זולה, בטוחה ומהירה באוטובוס.
פחות משעה נסיעה
קו 100 יוצא מחניון שפירים בגוש-דן, ומגיע עד קריית הממשלה בבירה, וכל זה בתוך 59 דקות בלבד! בדרך הוא עובר במחלף הראל, בבנייני האומה (התחנה המרכזית), בבית המשפט העליון, בקריית הממשלה, בכנסת, בג'וינט עד משרדי הביטוח הלאומי.
12.80 שקל לנסיעה
הקו פעיל בימי העבודה (א'-ה') מ-06:40 בבוקר ועד 20:00. תדירות הנסיעה שלו היא פעם ב-20 דקות בשעות השיא ופעם ב-30 דקות בשעות השפל. גם המחיר מסובסד - 16 שקל לנסיעה בודדת ו-12.80 שקל לנסיעה בכרטיסייה (5 נסיעות) [מן הראוי היה לאפשר גם חוזֵי חופשי-חודשי או 46 נסיעות (בחישוב: ימי העבודה x נסיעה הלוך-חזור)]. אם לא די בכל אלה כדי לשכנע אתכם לעלות לאוטובוס, מדובר באוטובוס חדיש שמותקן בו אינטרנט אלחוטי לגלישה חינם אין כסף.

המחדל של משרד התחבורה
אינו מעודד עובדי מדינה לעשות שימוש בקו ולא הפנה דרישה כלשהי בעניין לנציבות שירות המדינה ולמשרד האוצר
▪  ▪  ▪

קו 100 נועד לשרת בעיקר את עובדי המדינה ובכך לחסוך למשלם המיסים הוצאות יקרות של דמי נסיעות ולהפחית את הגודש בדרך לירושלים. אלא שהמדינה טרם השכילה להורות לעשות בו שימוש. הן במשרד החשב הכללי במשרד האוצר והן בנציבות שירות המדינה אומרים ל-News1 כי כלל לא שמעו על הקו המדובר, וכאשר יקבלו פנייה מסודרת בעניין ממשרד התחבורה, יבחנו את הנושא.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "משרד התחבורה פועל על-מנת להעמיד חלופות תחבורתיות הולמות ולשפר את רמת השירות לציבור. עם זאת, אין כל כוונה לחייב את ציבור הנוסעים להשתמש בקו זה או אחר".
מידע חסר באתר הרשמי
משרד התחבורה אפוא, במקום לחסוך למדינה, מעדיף שלא להתערב. אולם הוא לא מסתפק בכך, ונמנע מלפרסם באתר "כל קו", המספק מידע על התחבורה הציבורית, את דרכי ההגעה לחניון שפירים.
על-פי המידע באתר משרד התחבורה, אין אף קו אוטובוס המגיע למחלף שפירים. אולם בדיקת News1 מגלה כי קיים קו שכזה ואפילו בחינם.
מדובר בשני קווים סיבוביים המופעלים בידי שירות ההסעיות של הנתיב המהיר. קווים אלו, שכדי לעלות אליהם אינך נדרש שיהיה ברשותך רכב פרטי, פועלים בתדירות של 5 דקות בשעות השיא ו-15 דקות בשעות השפל:
  • קו סובב קריה - ממתחם ה"חנה וסע" נוסע על דרך איילון עד מחלף השלום. משם ממשיך לדרך בגין, רחוב החשמונאים, רחוב קרליבך, רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן וחזרה למתחם. לקו מספר תחנות ברחובות אלה, בהן ניתן לרדת או לעלות על-מנת לחזור לחניון;
  • קו סובב בורסה (ר"ג) - יוצא ממתחם ה"חנה וסע" ונוסע על דרך איילון עד מחלף ארלוזורוב. משם ממשיך לרחוב שפע טל, דרך בגין, רחוב אהליאב, רחוב היצירה, רחוב אבא הלל, רחוב ז'בוטינסקי, רחוב זיסמן, דרך בגין, גשר מודעי, חניון תחנת רכבת מרכז וחזרה למתחם. גם לקו זה מספר תחנות ברחובות אלה, בהן ניתן לרדת או לעלות על-מנת לחזור לחניון.
המדינה נוקטת במדיניות של מתן 1/4 נקודת זיכוי עבור החזרי נסיעות. מסמך שפרסם מרכז המידע והמחקר של הכנסת בשנת 2009, לבקשת ח"כ דב חנין, קבע כי הדבר משקף מדיניות מיסוי שנותנת מענה כללי על צורך של העובדים, ולא מדיניות תחבורתית או סביבתית. "אין במדיניות זו כדי לעודד נסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית במקום ברכב פרטי", נאמר במסמך.
חבר הכנסת דב חנין, האם השתנה משהו מאז?
"לצערי, לא".
האם אתה עצמך עולה על קו 100?
"לא, זו פעם ראשונה שאני שומע על קיומו, חבל שלא עשו יותר פרסום כדי שאנשים ישתמשו בו. עכשיו כשאני שומע עליו, אעשה בו שימוש מפעם לפעם".

תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  09/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקו לעובדי מדינה נשאר יתום מנוסעים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הרעיון לקו כזה מעולה לכולם
ירון זכאי 1  |  9/01/12 12:20
2
ישר כח גדול
רוחמ  |  9/01/12 14:15
3
הבכירים הודיעו - אבל לא להם !
לעידן - לידיעתך  |  9/01/12 15:47
 
- צ"ל : הבכיר קבל הודעה וציפצף ! ל"ת
לעידן - הבהרה  |  9/01/12 16:31
4
קו 100 מעולה גם מי-ם לתל אביב
אריה ג.  |  10/01/12 14:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנוסעים קבעו: מעדיפים תחנה קרובה ואוטובוס מונגש מאשר להגיע במהירות אל היעד    הסקר נערך על-ידי הלמ"ס בקרב 16,000 ישראלים
יפעת גדות
נתונים שעולים מדוח חדש מגלים כי בעזרת סריקה של מחקרים שונים שפורסמו בתחום, חוקרים אוסטרלים העריכו כי כ-203 מיליון איש משתמשים במריחואנה, 56 מיליון איש משתמשים בקוקאין ו-21 מיליון בני אדם משתמשים בחומרים דמויי אופיום כמו הרואין
עידן יוסף
כך מעלים סקרי מכון "פאנלס" וערוץ הכנסת וסקר מאגר מוחות
מירב ארד
מונה גם כסמנכ"ל מערכות מידע במגה קמעונאות    בשנים האחרונות שימש סמנכ"ל מערכות המידע של שטראוס
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע שהבדיקה תפגע בטובת הילדה, במיוחד בהיותה על סף גיל ההתבגרות    מביע ספק בדבר כנות בקשתו של האב, שהוגשה רק לאחר שהאם הגישה תביעת מזונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il