אינו מעודד עובדי מדינה לעשות שימוש בקו ולא הפנה דרישה כלשהי בעניין לנציבות שירות המדינה ולמשרד האוצר
▪ ▪ ▪
|
קו 100 נועד לשרת בעיקר את עובדי המדינה ובכך לחסוך למשלם המיסים הוצאות יקרות של דמי נסיעות ולהפחית את הגודש בדרך לירושלים. אלא שהמדינה טרם השכילה להורות לעשות בו שימוש. הן במשרד החשב הכללי במשרד האוצר והן בנציבות שירות המדינה אומרים ל-News1 כי כלל לא שמעו על הקו המדובר, וכאשר יקבלו פנייה מסודרת בעניין מ משרד התחבורה, יבחנו את הנושא. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "משרד התחבורה פועל על-מנת להעמיד חלופות תחבורתיות הולמות ולשפר את רמת השירות לציבור. עם זאת, אין כל כוונה לחייב את ציבור הנוסעים להשתמש בקו זה או אחר". מידע חסר באתר הרשמי משרד התחבורה אפוא, במקום לחסוך למדינה, מעדיף שלא להתערב. אולם הוא לא מסתפק בכך, ונמנע מלפרסם באתר "כל קו", המספק מידע על התחבורה הציבורית, את דרכי ההגעה לחניון שפירים. על-פי המידע באתר משרד התחבורה, אין אף קו אוטובוס המגיע למחלף שפירים. אולם בדיקת News1 מגלה כי קיים קו שכזה ואפילו בחינם. מדובר בשני קווים סיבוביים המופעלים בידי שירות ההסעיות של הנתיב המהיר. קווים אלו, שכדי לעלות אליהם אינך נדרש שיהיה ברשותך רכב פרטי, פועלים בתדירות של 5 דקות בשעות השיא ו-15 דקות בשעות השפל: - קו סובב קריה - ממתחם ה"חנה וסע" נוסע על דרך איילון עד מחלף השלום. משם ממשיך לדרך בגין, רחוב החשמונאים, רחוב קרליבך, רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן וחזרה למתחם. לקו מספר תחנות ברחובות אלה, בהן ניתן לרדת או לעלות על-מנת לחזור לחניון;
- קו סובב בורסה (ר"ג) - יוצא ממתחם ה"חנה וסע" ונוסע על דרך איילון עד מחלף ארלוזורוב. משם ממשיך לרחוב שפע טל, דרך בגין, רחוב אהליאב, רחוב היצירה, רחוב אבא הלל, רחוב ז'בוטינסקי, רחוב זיסמן, דרך בגין, גשר מודעי, חניון תחנת רכבת מרכז וחזרה למתחם. גם לקו זה מספר תחנות ברחובות אלה, בהן ניתן לרדת או לעלות על-מנת לחזור לחניון.
המדינה נוקטת במדיניות של מתן 1/4 נקודת זיכוי עבור החזרי נסיעות. מסמך שפרסם מרכז המידע והמחקר של הכנסת בשנת 2009, לבקשת ח"כ דב חנין, קבע כי הדבר משקף מדיניות מיסוי שנותנת מענה כללי על צורך של העובדים, ולא מדיניות תחבורתית או סביבתית. "אין במדיניות זו כדי לעודד נסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית במקום ברכב פרטי", נאמר במסמך. חבר הכנסת דב חנין, האם השתנה משהו מאז? "לצערי, לא". האם אתה עצמך עולה על קו 100? "לא, זו פעם ראשונה שאני שומע על קיומו, חבל שלא עשו יותר פרסום כדי שאנשים ישתמשו בו. עכשיו כשאני שומע עליו, אעשה בו שימוש מפעם לפעם".
|