סיטיפס, חברת ההקמה והתפעול של הרכבת הקלה בירושלים, פנתה לאחרונה לצוות הבקרה הבינלאומי לרכבות קלות, ISA, בבקשה לאישור להגדלת מספר הרכבות הנעות לאורך תוואי המסילה. החברה מבקשת להפעיל 21 רכבות, לעומת 18 כיום, והדבר יכול להביא להגברת התדירות של הרכבת.
סיטיפס טוענת כי היא עומדת בתנאים ובדרישות שביקש צוות הבקרה הבינלאומי, בנושאים של העברת תקשורת נתונים, קביעת נהלי תפעול פנימיים ויישומם. בתחילת ההפעלה, סבלה סיטיפס מבעיות בטיחות, בגללן כמה רכבות "נעלמו" מהמסכים במרכז הבקרה, ואי-אפשר היה לאתר את הרכבות. תדירות הרכבות בתחילה הייתה מדי 12 דקות, ואחרי האישור, היא צפויה לרדת לחמש דקות.
מנכ"ל סיטיפס, יהודה שושני, אמר כי "מאז הפעלת הרכבת הקלה בחודש אוגוסט האחרון זמן הנסיעה מקצה אחד של התוואי לקצה השני התקצר והוא עומד כיום על 50 דקות לעומת כ-85 דקות בתחילת ההפעלה".
בשבוע שעבר נערך שינוי בקווי האוטובוס בשכונות דרום-מערב ירושלים, שאמורים כעת להעביר אנשים מהשכונות אל הרכבת הקלה.