קווים אזוריים ובינעירוניים
|
|
שינויים עיקריים בקווים אזוריים ובינעירוניים קיימים במרחב נהריה: - קו 23 - תוספת נסיעות בשני הכיוונים, לתגבור השירות לחניתה. לקו יהיו 6 נסיעות ביום מנהריה ו-7 מחניתה.
- קו 27 - משתולה לנהריה - הכנסת כל הנסיעות של הקו (5 ביום) לגורן וליערה, והארכת מסלול באילון.
- ביטול קווים 32, 33 הקיימים ותכנון שלושה קווים שיחליפו אותם:
- קו 31 חדש - נהריה - מצובה (בשני הכיוונים) - הקו ייסע במסלול חלופה 1 של קו 32, מנהריה למצובה ובכיוון ההפוך בדיוק באותו המסלול. לקו יהיו שעות היציאה של חלופות קווים 32 ו - 33 (עם שינויים קלים) - 8 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 36 חדש - שלומי (כולל שלומית)-מצובה-נהריה, דרך צומת כברי. לקו יהיו 8 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 37 חדש - עבדון-מנות-כברי-נהריה. לקו יהיו 4 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 20 - ביטול הקו לראש הנקרה והכנסת הנסיעה שלו ללו"ז קו 31 החדש.
יותר לשכונות חיילים משוחררים - קו 22 (לבירנית) - תוספת נסיעות, שינוי מסלול בשלומי, התאמה לשעות בתי הספר, והארכת שירות עד 23:00. קו זה משמש חיילים רבים.
- קו 24 - תוספת נסיעה יומית בכל כיוון לאידמית ולעראמשה. הביקוש לישובים אלה אכן מצדיק תוספת.
- קו 40 - ביטול חלופות הקו המגיעות לחורפיש, והשארת לוח הזמנים כמו היום, בתוספת נסיעה מאוחרת מתוך לו"ז קו 41. הארכת מסלול הקו בתוך פסוטה. אם לא תתאפשר נסיעה בכל המסלול בפסוטה, יפעל הקו במסלול מקוצר יותר בישוב.
- קו 41 - ביטול נסיעת לילה והעברתה ללו"ז קו 40, ותוספת נסיעה בשעות הבוקר.
- הכשרת תחנת קצה באבו סנאן, סמוך לשכונת החיילים המשוחררים, לשימוש קווים 47 ו-61.
- קו 47 נהריה - אבו סנאן - שינוי מסלול באבו סנאן, כך שיסיים בתחנת הקצה החדשה ויסע בשני כיוונים בתוך הישוב. ההערכה היא כי השינויים בקו לא יגבירו במיוחד את מספר הנוסעים בקו הפתלתול, שדרכו לנהריה אורכת כ-50 דקות שעה שבמונית שירות ניתן לנסוע בכרבע שעה.
- קו 12 מעלות - כפר ורדים - כרמיאל: תגבור השרות.
- קו 28 - תוספת נסיעות בשני הכיוונים.
- קו 42 - מקשר בין נהריה ליחיעם ולגעתון. תגבור השירות בימי חול ובימי שישי ושבת, והכנסת כל הנסיעות לישוב כברי. לקו יהיו 6 נסיעות ביום חול.
ישיר מכפר ורדים לנהריה - קו 43 - נהריה-יאנוח - ביטול החלופות שאינן עוברות במעלות. הארכת המסלול ביאנוח.
- קו 53 חדש - על בסיס חלופות קו 43 שאינן עוברות במעלות, עם הארכה ביאנוח - קו ישיר בין יאנוח וכפר ורדים לנהריה. תוספת נסיעות. לקו יהיו 4 נסיעות מנהריה ביום ו-5 מיאנוח.
- קו 46 מכסרא, דרך פקיעין לנהריה - תוספת נסיעות. לקו יהיו 8 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 296 - ביטול הקו והכנסת נסיעות בוקר בקווים 27, 28.
שינויים עיקריים בקווים אזוריים ובינעירוניים קיימים במרחב כרמיאל: - קו 295 - הכנסת הקו לכרמיאל.
- הכשרת תחנת קצה בסאג'ור, סמוך לקבר רבי ישמעאל כהן גדול, ממזרח למבנה המועצה המקומית.
- הארכת מסלול קו 66 בתוך סאג'ור עד לתחנת הקצה החדשה.
- איחוד חלופות בקווים 65, 66 לחלופה אחת בכל כיוון, ויצירת שני קווים חדשים על בסיס חלופות אחרות:
- קו 65 - נחף-דיר אל אסד. 9 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 66 - סאג'ור-מג'ד אל כרום. 12 נסיעות ביום מסאג'ור ו-9 ממג'ד אל כרום.
- קו 67 חדש - על בסיס חלופות של קווים 65,66 - ראמה, דרך סאג'ור-דיר אל אסד - עם שירות לשכונת החיילים המשוחררים בסאג'ור. 4 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 68 חדש - נחף-מג'ד אל כרום. נסיעה ביום לכיוון.
- קו 522 - מלכיה-חיפה. הקו יקוצר בכרמיאל ותתוסף לו נסיעה גם בכיוון ההפוך.
שינויים עיקריים בקווים אזוריים קיימים במרחב מועצה אזורית משגב: - סנכרון לרכבת והעתקת תחנת הקצה לתחנה ברחוב סמוך לרכבת מוצקין.
- הארכת הקו למתחם הביג בכרמיאל.
- הכנסת חלופה נוספת לקו, שתיכנס לאפק.
- קו 37 - הפיכת כל נסיעות הקו (צביה-לוטם-סלמה-ראס אל עין-כרמיאל) לנסיעות ברזל, ותוספת נסיעה.
- תוספת נסיעות בקו 34 (ראס אל עין-סלמה-עראבה-סכנין-מ"א משגב).
- שינויי לוח זמנים בקווים 34, 39, 42, 43.
- קווים 41, 44, 45 - ביטול חלופת "לפי קריאה".
- קו 45 - קיצור הקו במצפה אבי"ב.
שינויים עיקריים בקווי מרחב צפת: - קו 43 - צפת-אביבים. תוספת נסיעות בשני הכיוונים בעקבות בדיקת רמת שירות לישובים, והצורך לשרת טוב יותר את אזור בניין המועצה האזורית והפעילויות הסובבות אותה. הכנסת הקו לתוך הישוב ג'יש. אם לא תהיה אפשרות לבצע את כל הסיבוב המוצע בג'יש, ולצאת חזרה לכביש 89 דרך היציאה המערבית, יבצע הקו את הסיבוב המוצע בישוב ויחזור לכביש 89 מהיציאה הראשית של הישוב. לקו יהיו 8 נסיעות ביום מצפת ו-6 מאביבים.
- קו 45 - צפת-עלמה. איחוד חלופות לחלופה אחת בכל כיוון. תוספת נסיעות. לקו יהיו 6 נסיעות ביום לכיוון.
שינויים עיקריים בקווי מרחב עכו: - קו 64 מעכו לג'וליס ולירכא - השארת הקו בכיוונים 1, 2 בלבד (ביטול כיוון סיבובי). הארכת מסלול מזרחה בירכא, עד לקצה הישוב. תוספת נסיעות. לקו יהיו 4 נסיעות ביום לכיוון.
- קו 564 חדש נפרד שישרת את ג'וליס לעכו, ללא הקשר לירכא. עם תחנות קצה בג'וליס ובעכו, וכיסוי נרחב בג'וליס. לקו יהיו 5 נסיעות ביום מעכו ו-7 נסיעות ביום מג'וליס, על בסיס לו"ז קו 64.
- קו 464 חדש נפרד שישרת את ירכא לעכו, ללא קשר לג'וליס. עם תחנות קצה בירכא ובעכו. לקו יהיו 5 נסיעות ביום מעכו ו-7 נסיעות ביום מג'וליס, על בסיס לו"ז קו 64.
- קו 48 נהריה-כרמיאל - שיפור שרות לסטודנטים (אורט בראודה) שלאורך כביש 70 לכיוון כרמיאל וממנה. תוספת נסיעות בבוקר ואחר-הצהריים.
- קו 61 מעכו לאבו סנאן ולכפר יאסיף - השארת הקו בכיוונים 1, 2 בלבד (ביטול כיוון סיבובי) שינוי מסלול הנסיעה של הקו באבו סנאן, כך שיתחיל/יסתיים בתחנת הקצה החדשה. לקו יהיו 6 נסיעות ביום מעכו ו-7 מאבו סנאן.
- קו 62 מעכו לאבו סנאן ולכפר יאסיף - השארת כיוון סיבובי בלבד. לקו יהיו 3 נסיעות ביום.
במהלך שנת 2012 צפויים להפתח שלושת קווי המטרונית בחיפה - קווי BRT עתירי נוסעים. בעקבות כך, ייתכנו שינויים בחלק מן הקווים הכלולים במכרז זה, ובהם הקווים מעכו ונהריה לחיפה, והקווים בין אזור שפרעם וחיפה. על-פי התוכניות, צפוי לקום בקצה קווי ה-BRT במסוף כורדני, מרכז תחבורתי גדול, שיהווה מסוף מרכזי ל אוטובוסים, וייתכן שאף תוקם בסמוך אליו תחנת רכבת חדשה בשם "סביוני ים".
|