X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה נמנע מלהציג את ההוראות שנועדו למנוע הדרת נשים בדיקת News1 מגלה שההנחיות עמומות: הנהג חייב להתערב רק כאשר מופעלת אלימות כלפי נוסעת
▪  ▪  ▪
כ"ץ. מחפש באגד שעיר לעזאזל [צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
חרדים הטרידו נוסעת, הנהג המשיך הנסיעה

שרית דנה מעכבת המלצות משפטיות
עידן יוסף
כמעט שנה חלפה מאז המועד בו אמור היה צוות שהקים היועמ"ש לממשלה להגיש המלצות בנושא הדרת נשים * ועדת שרים בראשות לימור לבנת תובעת דין וחשבון על העיכוב הלא-סביר
לרשימה המלאה

נרדמו על המשמרת
את הפרסום הראשון למעשה ההטרדה בקו 985 זוקף אתר ynet לעצמו. האמת קצת אחרת: את הפרסום הראשון בעניין עשה כבר ביום שישי אתר בשם אשדוד ניוז. שני לפרסם היה קול ישראל, ושלישי עבדכם ב-News1. ביום ראשון בבוקר פרסמו זאת כמה אתרים חרדיים, ו-ynet שנרדם על המשמרת נזכר להעלות את העניין לכותרת ראשית רק ביום ראשון אחר-הצהריים. כל זה לא מונע מהם לפרסם שהעניין פורסם לראשונה ב-ynet. אין גבול לחוצפה.

פרשת הדרת הנשים בקווי ההפרדה בתחבורה הציבורית מגלה כי נוהלי משרד התחבורה בסוגיה עמומים, ואינם נותנים מענה לבעיה. יתרה מכך, תוואי הקווים אותו קבע משרד התחבורה היווה למעשה הסכמה עקיפה לתופעת ההדרה.
בעקבות הלחץ התקשורתי, הנחה שר התחבורה, ישראל כ"ץ, את מנכ"ל משרדו, עוזי יצחקי, לחקור את נסיבות האירוע באוטובוס של אגד מצפת לאשדוד שבו הוטרדה הסטודנטית נעה קנטמן בידי נוסעים חרדיים שדרשו ממנה לפנות את המושב הקדמי באוטובוס ולעבור לספסל האחורי.
נזכיר כי לפני למעלה משנה הנחה השר כ"ץ לקיים חקירה דומה בידי אגף פיקוח וחקירות במשרדו, לאירוע דומה בו הוטרדה הנוסעת טניה רוזנבליט, אולם עד היום סירב משרד התחבורה מלפרסם מסקנות החקירה, וכלל לא ידוע אם הן הוגשו. יצוין כי במקרים אחרים בהם הייתה הדרה של נשים וחיילים בקווי ההפרדה לא הורה השר על נקיטת צעדים כלשהם, ואפשר להניח כי הרעש התקשורתי הוא שהניע אותו הפעם להתבטא בנושא.
כ"ץ מודה כי המקרה בקו 985 חמור ודורש בדיקה. הוא איים כי אם יתברר שהייתה הפרה של הנוהלים על-ידי מי מהמעורבים באירוע הם ייענשו בכל חומרת הדין. מאחר שהתנהלות מול התנהגות פלילית מצד נוסעים מסורה בידי משטרת ישראל ולא בידי משרד התחבורה, הרי שהדברים מכוונים אל אגד.
שר התחבורה ציין כי במסגרת החקירה, שמסקנותיה אמורות להימסר בתוך שבועיים, תיבדק התנהגותו של נהג האוטובוס והתנהלותו של קואופרטיב אגד.
השר כ"ץ הורה לרענן את הנוהלים המתייחסים להדרת נשים לכל הנהגים בקווי התחבורה הציבורית. אולם בדיקת News1 מעלה כי הנוהלים בעניין הדרת נשים עמומים. פנייתנו לדובר משרד התחבורה שישלח אלינו את הנוהלים הושבה ריקם.
בירור שקיימנו מול אגד הבהיר כי המדיניות בעניין הדרת נשים אומרת אומנם שכל נוסע רשאי לשבת בכל מקום שיחפוץ, אולם בכל הקשור לנהג האוטובוס לא חלה עליו חובת התערבות בנעשה באוטובוס כל עוד האירוע אינו גולש לפסים אלימים.
הנוהלים שאותם אישר משרד התחבורה קובעים כי נהג האוטובוס נדרש להתערב ולעצור את נסיעתו רק כאשר מסתמנת מגמה של כפייה ממשית שגובלת באלימות. עוד נאמר בהוראות כי רק אם הנהג אינו מצליח להסתדר בעצמו, עליו להזעיק את המשטרה. ומה באשר לאלימות מילולית? במקרים שכאלה יתערב הנהג כאשר מדובר באלימות מילולית חריגה.
כפי שפרסמנו בעבר, מאשר משרד התחבורה קווים בין שכונות חרדיות בערים שונות, שמדלגים בנסיעתם על תחנות מרכזיות וצמתים אסטרטגיים. איפיון הקו ככזה מקטין בפועל את הסיכוי שנוסעים שאינם חרדיים יצטרפו לנסיעה, ומאפשר לגורמים חרדיים קנאיים לעשות באוטובוס כבתוך שלהם.

תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  19/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התחבורה רומז לאחריות אגד; אגד: הנהלים לא חייבו התערבות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לאגד יש מונופול בירושלים
מאיצת חלקיקים  |  19/02/13 07:27
 
- העברת ביקורת
שאול לובטקין  |  19/02/13 16:19
 
- לשאול, זה שמעליך נוסע לא יושב
נער הייתי  |  21/02/13 06:41
2
צפוי
יוגב יוסף  |  19/02/13 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
ציפורה בראבי
פנייה לנשים המתלוננות שאין מספיק נשים במקום ריאלי במפלגות - מה, אתן לא יכולות בעצמכן? ממתי צריכות נשים אסרטיביות, פעילות ומתקדמות שמישהו יסדר להן את החיים?
איתן קלינסקי
עיון בפרשת "שמות" - בפרשה זו אנו פוגשים את אומץ הלב של נשים הניצבות אל מול פני הסלקציה הראשונה בהיסטוריה , שהתרחשה לפני 3,400 שנה. אל מול הסלקציה האימתנית המורה - מי לחיים ומי למוות - ניצבו במלוא העוצמה נשים ומזערו את השואה האיומה
איתמר לוין
בג"ץ קיבל את עמדת המדינה לפיה הוועדה למינוי דיינים לבתי הדין הרבניים לא תתכנס עד הקמת הממשלה הבאה    דורש להבטיח שיהיה ייצוג לנשים לאחר הבחירות
אביתר בן-צדף
האנדרטה במתחם חיל הים בוושינגטון הבירה נועדה להנציח את התוכנית, שאפשרה את הישגי האמודאים האמריקניים במלחמה הקרה    השחקן טום הנקס בין ראשוני התורמים להקמת האנדרטה, שתעלה כעשרה מיליוני דולר, ללא הקרקע    האישור למתן הקרקע הממשלתית להקמת האנדרטה ממתין לאישור שר חיל הים
עידן יוסף
ברשות השנייה טוענים כי חוללו שינוי במדיניות הדרת הנשים של התחנה, אך ממצאי מעקב מראים אחרת – מעל 96% משידורי קול ברמה חסומים לנשים    מועצת הרשות מעירה: לא ניתן ביטוי למומחיוֹת בשידורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il