X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התחבורה הציבורית לאריאל ולישובי השומרון העמוסים בפלשתינים תתוגבר לאחר שאושר תקציב של 8 מיליון שקלים בשנה לתשומות
▪  ▪  ▪
אלבז. מתכונת תגבור
אבל למה מסבסדים?
מחיר הנסיעה הזול בתחבורה הציבורית לשומרון מעודד עלייה של עוד ועוד פלשתינים. אין שום סיבה בעולם שהסבסוד החל על קווי השומרון יחול גם על אוכלוסיה שאינה משלמת מיסים. יש לשנות את החוק כך שעל פלשתיני או כל אזרח אחר העולה לאוטובוס תחול חובה להציג לנהג האוטובוס תעודה מזהה. אם יתברר שהנוסע הוא פלשתיני עליו יהיה לשלם מחיר מלא ואם מדובר בישראלי - יהודי או ערבי - הוא יקבל את 50% ההנחה.
מלבד יצירת קווים יעודיים קיימת פעולה יצירתית שיכולה להעשות ע"י הצבא, והיא להעמיד בכניסה לישובים שומרים שיורידו מהאוטובוסים כל אדם שאינו מורשה להיכנס לישוב. כאשר פלשתינים יראו שכדי להגיע לבתיהם הם ייאלצו ללכת ברגל הרי שהנסיעה תיהפך עבורם ללא אטרקטיבית.

בעקבות תוספת תקציבית שאושרה, תתוגבר התחבורה הציבורית לאריאל ולישובי השומרון. מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית ומ"מ סמנכ"ל בכיר יבשה במשרד התחבורה, יהודה אלבז, הודיע לראש עיריית אריאל הרצל שבירו כי אושרה חלקית בקשתו בעניין וכי יוקצבו לטובתו 8 מיליון שקלים בשנה, 34 מיליון שקלים עד לשנת 2017.
משמעות התוספת היא פתיחת קו חדש מאזור תל אביב לצומת תפוח על-מנת לצמצם את כמות הפלשתינים בקווים המגיעים לאריאל, וכדי להקל על הגודש בקווים הקיימים. הקו יתחיל לפעול כבר ב-27 באוגוסט.
בנוסף לכך, יתוגברו הקווים המגיעים לאריאל וסביבתה על-מנת לשפר את השירות ולאפשר לתושבים להגיע לביתם מבלי להמתין שעות ארוכות בתחנות האוטובוסים.
על-פי הבטחת מנכ"ל חברת אפיקים, אחווה בן-חור, ובעלי אפיקים, ערן סלע, השיפור יורגש בהדרגה כבר מיום שישי ויתגבר במהלך השבועיים הקרוב.
השבוע, במהלך ראיון לרדיו סול, אמר בן-חור כי למרות שעדיין לא התקבל אישור ממשרד האוצר לרכישה של אוטובוסים נוספים, הזמינה אפיקים אוטובוס חדש שהגיע השבוע לחניון החברה.
"אני מרגיש חובה לציין לשבח", כתב יהודה אלבז במכתבו לראש העירייה, "את התגייסותך ונחישותך למציאת פתרון לבעיות הקשות שאיתן התמודדו תושבי אריאל בתחבורה הציבורית בחודשים האחרונים. בימים הקרובים נגבש יחד איתך ועם המפעיל את מתכונת התגבורים בהתאם".
באריאל, התקיימה בתחילת החודש פגישה עם שר התחבורה, ישראל כ"ץ. בפגישה נכחו שבירו, ממלא מקומו וסגניו, מנכ"ל משרד התחבורה והצוות המקצועי של המשרד, שהשתכנע כי אכן קיימת בעיה משמעותית.
בסיכום הפגישה הבטיח השר כ"ץ כי ימצא פתרון אמיתי לבעיית התחבורה הציבורית כבר בימים הקרובים, וכאמור - התוספת התקציבית אושרה חלקית.
לפני כחצי שנה פתחה חברת אפיקים קווים לשומרון מרמלה-לוד ומאשדוד, ואם יאשר זאת משרד התחבורה, היא תפתח גם קו לרחובות ולראשון לציון וקו לאוניברסיטת בר-אילן ולמסוף תל השומר.

תאריך:  23/08/2013   |   עודכן:  24/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה תוספת שירות לאוטובוסים בשומרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ח"כ מוטי יוגב דורש להוסיף תשומות לאוטובוסים של חברת אפיקים המסיעים פועלים פלשתינים וישראלים ולהעמיד אבטחה נאותה לנוסעים
עידן יוסף
אחרי זכייה בשני מכרזים ללא תחרות ועם חשדות לכאורה ל"תפירה", נערכים בחברת השילוט הבינלאומית דקו לכסף הגדול באמת - בנתב"ג
עידן יוסף
עשרות אוטובוסים חדשים להסעת המונים "שוכבים" ללא שימוש בחניונים בגוש-דן    הרכבת הקלה בגוש-דן תקועה ובינתיים שוקלים מטרו עילי
עידן יוסף
בשל העיכובים, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים "סיטיפס" תיקנס במיליון שקלים    על-פי הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה, משך הנסיעה ארוך ב-20% מהמתוכנן, תדירות הרכבות אינה עומדת בתנאי הזיכיון וישנן עדיין בעיות במכונות הכרטוס
עידן יוסף
במסגרת השירות לפי קריאה שיינתן ליישובים יתאפשר לתושבים להזמין נסיעות תחבורה ציבורית במוקד המועצה    ייתכן שהשירות יורחב לישובים קטנים נוספים בעמקים
עידן יוסף
תושבי שכונת הדר המושבות בעיר הכניסו את עירם להיות הרביעית בהפעלת מודל מסירת הספרים בתחנות האוטובוס    בקרוב יתרחב המיזם גם לרמת השרון ולמודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il