X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיית החיכוך בקווים המשותפים בשומרון אינה יורדת מסדר היום בצה"ל אומרים כי הבעיה היא תחבורתית ומשרד התחבורה יציע תגבור שירות התושבים וחברי הכנסת בימין טוענים מנגד להתעלמות הבעיה הביטחונית שעלולה להסתיים ברצח או בחטיפה
▪  ▪  ▪
ישיבת הוועדה [צילום: אהרון בן-חמו]
אושרה תוספת שירות לאוטובוסים בשומרון
עידן יוסף
התחבורה הציבורית לאריאל ולישובי השומרון העמוסים בפלשתינים תתוגבר לאחר שאושר תקציב של 8 מיליון שקלים בשנה לתשומות
לרשימה המלאה

עידן יוסף
יוגב: קווי השומרון צפופים ומסוכנים

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) אומר (יום ג', 12.11.13) כי רק קווי אוטובוס נפרדים לישראלים ולפלשתינים יפתרו את בעיית הפגיעות בישראלים בקווים משותפים. שטבון, שדיבר בישיבת ועדת המשנה לענייני איו"ש בוועדת החוץ והביטחון, אמר כי כאשר קציני צה"ל ומשרדי הממשלה מדברים בשפה של איו"ש ומדינת ישראל, אין פלא שהשיח הוא "איך לאפשר לפלשתינים לעבוד" ולא "כיצד להגן על אזרחי ישראל".
לדברי שטבון, הגדלת מספר הקווים הצפופים העתידית אותה מציע משרד התחבורה חשובה, אך בעיית הממשק בין הפועלים הפלשתינים לישראלים היא ביטחונית. "זו הדרך היחידה לבחון את הדברים. רק קווים ייעודיים לאזרחי ישראל יאפשרו חיים נורמליים באזור זה". אמר. נציג משרד התחבורה בדיון, דרור גנון, אמר מנגד כי במשרד התחבורה לא הקצו וגם אין כוונה להפעיל קווי אוטובוס ייעודיים מופרדים ליהודים ולפלשתינים.
על סף סיוט
את הדיון כינס יושב-ראש הוועדה, ח"כ מוטי יוגב, שאמר בתחילת הדיון כי "קווי האוטובוס המשותפים הפכו לדבר בלתי אפשרי על סף סיוט, הגדרה שאינה מחמירה לנוכח המתרחש". לדבריו, "אלפי פלשתינים, חלקם ללא היתרי שהייה בישראל, יוצרים לחץ אדיר באוטובוסים, אבל הבעיה היא הרבה מעבר לצפיפות. נוסעים יהודים חווים במהלך הנסיעות המשותפות פגיעה במגוון רחב של היבטים. כך למשל נשים יהודיות מוטרדות מינית או צעירים יהודיים שפלשתינים שורפים להם את הציציות. אלו תופעות בלתי נסבלות שיוצרות תחושה של חוסר ביטחון".
כזכור, באפריל 2013, החליט אלוף הפיקוד בצו לאפשר את נסיעתם של עשרות אלפי פועלים פלשתינים העובדים בתחומי הקו הירוק, לנסוע בקווי התחבורה הציבורית של יישובי יהודה והשומרון, ובמקביל אישר האלוף לעוד כ-5,000 פועלים לעבוד בישראל.
תושבי אריאל הנוסעים בקווים האמורים גוללו את שהם נאלצים לעבור:
  • א': "כל נסיעה בשבילי זה סיוט, לפני כמה חודשים חזרתי הביתה מהעבודה. האוטובוס היה מפוצץ. ישב לידי ערבי, שלח ידיים ונגע בי. ביקשתי ממנו להפסיק, זה לא עזר, לא היה לי מה לעשות כי כל האוטובוס היה מפוצץ ערבים באופן שלא יכולתי לזוז... כמעט שעה הוא שלח ידיים ונגע, הדבר היחיד שניסיתי ויכולתי לעשות זה להתקשר תוך כדי לאימא שלי כי כולם שם היו ערבים. לצעוק פחדתי. מאז אני פוחדת וכל נסיעה אני עם אימא שלי בטלפון. פשוט סיוט".
  • אלעד רחמים (26): "אני מיואש מכל המצב, אי-אפשר לתאר או להסביר. גם הורי מיואשים. לצערי הרב עזבתי את אריאל כי אין לי אפשרות לחזור הביתה. זה לא הגיוני שאני צריך להסתובב בתיק עם גז מדמיע. לא הגיוני שחיילים צריכים לחכות ולראות עוד אוטובוס ועוד אוטובוס עובר ואף אחד לא עוצר. חיילת שנמחצת על-ידי ערבים. לא הגיוני שתושבי אריאל ימשיכו לסבול מפחדים לבוא הביתה להורים. אם קורה אירוע - אף אחד לא יכול לטפל".
  • יוני: "אשתי בחודש תשיעי ועמדה כל הנסיעה".
  • ס', מהנדסת חשמל: "אני מחכה 4 שעות בדרך חזרה. הנהגים היהודים פשוט עזבו את מקום העבודה ועכשיו הנהג הוא ערבי ומעלה רק אותם. יש 60 ערבים בתחנה והנהג פותח להם את הדלת, אני נוסעת לעבודה לטובת המדינה. למה זה צריך להיות ככה? אריאל זה גטו! עשו לנו גטו באריאל!".
ראש העירייה אלי שבירו אמר בדיון כי הבעיה הביטחונית מתחלקת לשניים: "אם אין בידוק זה מעודד כניסה של פלשתינים לתחומי הקו הירוק והדרך חזרה היא חופשית לחלוטין. הדבר השני זה שהאלוף טוען שאין סיכון ביטחוני. אני חולק עליו. נסיעה של כל כך הרבה פלשתינים עם קומץ של יהודים זה סיכון ביטחוני! מספיק חייל עייף אחד שנרדם עם הנשק - זה פיתוי עצום לפיגוע או לחטיפה. מתנהגים פה כמו בת יענה. אומרים שאין סיכון ביטחוני וטומנים את הראש בחול".
ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, הזהיר: "אפשר לעשות פה דיון בניחותא ואפשר לעשות אותו אחרי פיגוע - שאז כולם יסתובבו בשטח בלחץ למצוא פתרון. אין לפלשתינים מה לחפש על תחבורה ממוגנת, בממוגן ירי - פלשתיני לא עולה. הם זיהו את החוליה החלשה שלנו: השמאל נתלה על העניין ההומאני ובסוף הבעיה לא נפתרת. יש אצלנו הגירה שלילית בגלל זה. אני אומר לכם - זה ייגמר ברצח!; או אבא שיתעצבן על מה שעשו לבת שלו. או שפלשתיני יגנוב נשק של חייל שנרדם ויפתח במסע הרג. יש חוסר רצון לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה".
נציג צה"ל, קצין ההגנה המרחבית של פיקוד המרכז, אמר: "אנחנו מתעסקים עם זה לפחות שנתיים. עשינו את הבדיקות ועשינו מעקבים... באופן סטטיסטי רוב האנשים הם לא שב"חים, והם חוזרים בתחבורה ציבורית. עד היום הוגשו תלונות בודדות - שלוש תלונות למשטרת ישראל. המשטרה לא מקבלת תלונות. הבעיה פה היא לא פיקוד המרכז, אנחנו מאפשרים לפלשתינים לנסוע על תחבורה ציבורית. אנחנו תומכים בהורדה של כמות התחנות מחוץ ליישובים. הפתרון הוא תחבורתי".
ראש תחום מעברים ותפר במנהל האזרחי אמר: "עד לפני חצי שנה לא הייתה להם (לפלשתינים) תחבורה ציבורית ומי שדאג להם זה המעסיקים שלהם, שגבו על נסיעה גם מחירים מופקעים. אנו מדינת חוק ואין שום מניעה משום תושב לנסוע בתחבורה ציבורית. ישנן רק שתי מגבלות - המעבר ביו"ש לשטחי הקו הירוק ואיסור הכניסה לתוך היישובים".
נציג המשטרה אמר בדיון: "אנחנו עושים ביקורות. מי ששב"ח מוּרד מהאוטובוס ונלקח לחקירה, במבצעים שעשינו הורדנו מהאוטובוס בפועל".
מנכ"ל חברת אפיקים, אחווה בן-חור, אמר: "באפריל השנה החליט אלוף פיקוד המרכז להתיר לפלשתינים לחזור בתחבורה ציבורית. המשטרה לא נערכה לזה ואי-אפשר לאכוף את זה, כי עכשיו זה חוקי. בזמן שזה לא היה חוקי הם לא היו נוסעים, כי המשטרה הייתה מורידה אותם במחסום. כרגע מותר להם לחזור אז הם קלטו את זה מהר מאוד והיה פה גידול אדיר ולכן נכנסנו לסחרחורת הזאת ולא מצליחים להתגבר על זה. הכל התחיל לפני חצי שנה". לטענתו, "רוב הנהגים הם יהודים תושבי ההתיישבות. אלו העובדות. ויש לי גם נהגים ערבים וזה בסדר גמור. הבעיה היא שיש תופעה של שב"חים שצריך להפסיק לטאטא אותה. הנהגים שלי לא מוסמכים לעשות ביקורת. זה תפקיד של גורמי הביטחון. יש המון שב"חים שנמצאים באוטובוסים שלנו זו עובדה!".
הוועדה תשוב ותתכנס בעוד חודשיים לבדיקה מה השתנה בעניין, ותבדוק האם תגבור הקווים פתר את הבעיה או שאכן מדובר בבעיה ביטחונית.

תאריך:  12/11/2013   |   עודכן:  12/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטבון: קווים נפרדים לישראלים ולפלשתינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
טוען כי התקצוב למוסדות התורה הציוניים נגוע באפליה ופוגע מהותית במקביליהם החרדיים, וכי לישיבות ההסדר ניתן כפל תמיכה האסור לפי החוק    הכנסת תבקש ממבקר המדינה חוות דעת בעניין
עידן יוסף
בניגוד לישיבות ציוניות, ישיבות חרדיות לא צריכות לקבל מימון מהמדינה משום שאינן תורמות למדינה. אולם חשיבות לימוד התורה בהן מחייבת התייחסות מכבדת שמאפשרת הטבות שונות שיקלו על הלומדים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להגיש בהקדם תקנות לאסדרת השימוש    ח"כ סוויד: צריך תקנות גם לקלנועים ולעגלות גולף
עופר וולפסון
הצעת רשות המיסים שאושרה בוועדת הכספים קובעת לחייב בתשלום מס בישראל, כל חברה המוגדרת "חברת משלוח יד זרה", שמיקומה בחו"ל אך רוב אחזקותיה בידי תושבי ישראל    ההצעה כוללת מס גם על תשלום דיבידנדים מחברות אלו
יפעת גדות
הנציבות - שתפעל כיחידה במשרד המשפטים - תתאם בין משרדי הממשלה הנוגעים להתפתחות הילד, תעקוב אחרי חלוקת משאבים ותיזום חוקים בעניין, תייעץ למשרדים ולרשויות, תאסוף מידע בנושא ותגיש דוח שנתי על מצב הילדים בישראל    יוזמת החוק, אורלי לוי-אבקסיס: מדובר בלא-פחות ממהפכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il