X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שמימון מסתיר שהוא בעל השליטה בישראמקו, משום שהודאה בכך תחשוף אותו לאישומים בעבירות מס והלבנת הון מימון וצוף החלו את דרכם העסקית במכירת ציורי שמן מזויפים"
▪  ▪  ▪
רן. עד להפקדות [צילום: יח"צ]

יובל רן מתאר בתצהירו בין היתר את גירסתו לצורה בה נכנסו קובי מימון וחיים צוף לשותפות בקווי אשראי. לטענתו, היה זה לאחר שמימון הגיש תביעה נגד קווי אשראי על העסקה בה רכשה החברה מג'ו אלמליח את אחזקותיו בקבוצת יואל, והוא ועמיתיו בחברה היו מפוחדים בשל כך. אחרי שבית המשפט מינה בהסכמה את אריה עובדיה למשקיף בישראמקו, הציע מימון לרן שהוא ירכוש 50% מאחזקות קווי אשראי בחברה זו תמורת 10 מיליון דולר - שמחציתם לא ידווחו וישולמו ב"שחור".
למחרת אותה פגישה, ממשיך רן, הופיעו במפתיע בביתו מימון וגיל הוד העובד עימו, וביקשו ממנו לרדת לכניסה. "שם, בלובי של בניין המגורים, הם מסרו לי שקית אשפה שחורה. הם לא אמרו לי מה יש בשקית, הם אמרו לי שהם עושים את זה כדי להראות 'רצינות'. עליתי לדירה וגיליתי שבתוך השקית ישנו סכום של 250,000 דולר במזומן".
"רק את עושה בעיות!"
טענה מרכזית של רן היא, כי מימון הוא בעל השליטה האמיתי בחברות הנפט - ולא גיסו רובר אקרנס בשלב הראשון ולא צוף כיום. רן מסביר: "בעקבות רכישת פירמידת הנפט והתקשרותו עם כרמלה, הפך מימון להיות תושב ישראל החל מראשית שנות ה-90. באף אחת מהצהרות ההון שלו הוא לא דיווח על בעלותו בפירמידת הנפט או בנכסים אחרים, ובהתאם חמק מתשלום מיסים.
"במידה ויוכח שהוא-הוא בעל השליטה, אזי הוא עבר עבירה פלילית של העלמת מס מחד-גיסא, ומאידך הוא יצטרך לשלם מס מלא על כל השקעתו הראשונה ביונייטד [החברה השולטת בחברות הנפט] תוך הסבר מקור הכספים. מעבר לזה, במידה ותוכח עבירת 'הסתרת הזהות' על הרכוש האסור, אזי חובה על בית המשפט בישראל לחלט את הרכוש האסור".
רן מוסר בתצהירו פרטים נוספים על צוף ופעילים אחרים במה שהוא מכנה "ארגון מימון-צוף". לדבריו, צוף, מתגורר בבית בעיר ההולנדית המסטדה, אותו רכש ב-4 מיליון דולר, תוך קבלת משכנתה מלאכותית מפי.בי ציריך (מקבוצת הבנק הבינלאומי) כדי להסתיר את מקורות המימון האמיתיים של העסקה.
לטענת רן, גיל הוד - "האיש מספר שלוש בארגון" - רכש ב-2011 בית בהולנד ב-1.2 מיליון דולר, במימון מפי.בי ציריך. מאז 1984, טוען רן, מתחמק גיל מתשלום מיסים בהולנד. גם הוא, כמו מימון, חתם על הסכם גירושין פיקטיבי עם בת זוגו. לדברי כרמלה וילנסקי, אמר לה מימון: "תראי איך מנון [אשתו של הוד] חותמת בלי בעיות כשצריך, רק את עושה בעיות!".
500,000 דולר בכל נסיעה
עוד טוען רן, כי בתחילת דרכם עסקו מימון וצוף במכירת תמונות שמן מזויפות - חיקויים בלתי מאושרים ליצירות מפורסמות. תחילה פעלו בישראל, תוך שהם מקימים רשת של סטודנטים שמכרו את התמונות מדלת לדלת.
לאחר שמימון וצוף נעצרו, הם החליטו להעביר את מרכז עסקיהם לחו"ל - למרות שהתיק נגדם נסגר מחוסר ראיות, טוען רן. הם קצרו הצלחה רבה בהולנד, כאשר התמונות שנרכשו בסין בשלושה דולרים נמכרות ב-190-150 דולר, מתוכם קיבלו השניים 80 דולר. כספים אלו הולבנו על-ידי הפקדות מזומנים בפי.בי ציריך בחשבונותיהן של חברות offshore שונות. לדברי רן, הוא עצמו נלווה פעמיים לגיל ב-1997 כאשר הלה הפקיד 500,000 דולר במזומן בכל נסיעה.
רן מוסיף וטוען: "במשך השנים ארגון מימון-צוף פיתח ושכלל רשת שכללה הלבנת הון, התחמקות מתשלום מיסים בכל המדינות בהם פעלו, קבלת החזרי מע"מ מזויפים, 'עקיצת' ספקים, עסקות בעלי עניין לא מדווחות בחברות הציבוריות, סחר במידע פנים, שימוש באנשי [קש] וחברות קש והעסקת וניצול עובדים זרים בלתי חוקיים".
בין היתר, טוען רן, החל מימון בסוף שנות ה-80 או בתחילת שנות ה-90 לרכוש קרקעות חקלאיות בישראל, תוך שהוא מתנה את העסקות בכך שחלק נכבד מן התמורות ישולם במזומן. "ככל הידוע לי, הוא התמקד באזור פתח תקוה וחדרה היות שלטענתו הוא היה מקורב לרשויות השלטון והתכנון בערים אלו", נטען עוד.

תאריך:  09/12/2013   |   עודכן:  09/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מימון נתן 250,000 דולר במזומן בשקית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת קובי מימון
איתמר לוין
יובל רן, לשעבר בעל השליטה בקווי אשראי, הגיש לבית המשפט תצהיר המתבסס בין היתר על שיחותיו עם כרמלה וילנסקי    טוען שמימון ופיני רובין רקמו תוכנית לגירושין פיקטיביים של מימון כדי שיוכל להתחמק מהחקירות נגדו
יואב יצחק
ממשרדיו של מימון בקריית אריה בפתח תקוה נוהלו עסקי החברות: ניצבא, ישראמקו ויואל    מימון חשוד בכך שהסתיר את שליטתו בחברות הנ"ל    רשות המיסים פתחה נגדו בחקירה משותפת עם רשות ניירות ערך וגורמים נוספים
יואב יצחק
מימון וצוף הקימו שורה של חברות בחו"ל    הם ניצלו מקלטי מס כדי להוציא כספים שלא כדין מחברות בישראל    אותם כספים שהוצאו בלא לשלם מיסים בישראל שימשו לרכישת נכסים, כולל ביתו של מימון בכפר שמריהו
יואב יצחק
המסמכים דרושים לחקירת קובי מימון    מימון ורעייתו לשעבר כרמלה מימון-וילנסקי נדרשו על-ידי בית המשפט למסור תגובתם לבית המשפט בטרם יוכרע האם להעביר את המסמכים לרשות המיסים
יואב יצחק
על המסמך חתמו הוא ורעייתו בעבר כרמלה מימון-וילנסקי    במסמך שנועד להטעות את רשויות המס בישראל, מוצג מימון כנטול נכסים, בעוד שהוא בעל השליטה האמיתי בחברות ענק, בהן: נצבא וישראמקו    בשורה של שיחות שהוקלטו מאשרת כרמלה את דבר התרמית שביצע קובי מימון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il