X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
כבר בתחילת שנות החמישים ניתנה הוראה מראש הממשלה להתחיל לתכנן רכבת קלה בתל אביב
▪  ▪  ▪
גולדה ובן-גוריון [צילום: כהן פריץ/לע"מ]

תכנון הרכבת הקלה בגוש-דן לא החל ב-1983 אלא הרבה לפני כן - בתחילת שנות החמישים.
בוועידת התשתיות בקריית שדה התעופה שהתקיימה השבוע, סיפר יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדיה ישראל, כי שרת העבודה גולדה מאיר קיבלה הנחיה מראש הממשלה דוד בן-גוריון לתכנן את הרכבת בתל אביב. "אחרי 65 שנה סוף-סוף התוכנית עוברת לשטח לביצוע. יש חשיבות רבה בביצוע העבודות״.
מנכ,ל משרד התחבורה עוזי יצחקי תיקן ואמר כי במשרד מצאו שכבר הבריטים ב-1936 התכוונו לעשות זאת. "אלתרמן כבר כתב את השיר 'הנה באה הרכבת' ואז התחילו הפרעות ואחרי זה גם מדינת ישראל הגיעה ולא יצא כלום".
אגב, כך יצוין כי תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה מתאים לשימושי הדרך של שנות התשעים ולא לאלה של ימינו.

תאריך:  01/08/2015   |   עודכן:  01/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עופר וולפסון
החברה פועלת כיום ב-18 ערים בהודו ומציעה שירותים ייחודיים לשוק זה    ממשלת ניו-דלהי מערימה על החברה קשיים
איתמר לוין
היכן החלה אלימות השוטרים נגד מתנחלים    האוצר שוב פועל בשיטת "מצליח"    סעודיה מצטרפת למרוץ החימוש הגרעיני    בתי המשפט כבר נדרשים לסוגיית הרכבת הקלה    חודשיים ראשוניים בעייתיים לממשלת ה-61    לאן יגיע נער שכבר בגיל 16 הוא עבריין כבד
עידן יוסף
מעל שנה נמשכים הדיונים ועדיין לא הוחלט אם כדי להגיע לכותל ישתמשו ברכבת קלה או ברכבת כבדה תת-קרקעית
עידןי יוסף
בשל העבודות על הרכבת הקלה החליט שר התחבורה לאסור על נסיעת רכבי שרים ואישי ציבור נבחרים בנתיבי התחבורה הציבורית במרכז הארץ    תותר נסיעה בנת"צים ביתר חלקי הארץ
ראובן דינור
תל אביב סתומה היום בהיבט התחבורתי ולחץ הדם של הנהגים ברוב שעות היום בתל אביב חצה מזמן את הרף האדום. על כל אלה, מבקשים עוד לסגור נתיבי תחבורה. מכאן ואילך הזחילה בנתיבי איילון ומקביליו תהפוך לעמידה. הצב על שריונו יעלה גיחוך על דל שפתיו בצפייה בתחבורה העומדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il