יש זוכים.
חברת קווים וחברת אפיקים זכו בשני אשכולות הפעלה של תחבורה ציבורית במרכז הארץ. חברת קווים, המפעילה אשכולות במושבות ובאזור מודיעין, תצא מפתח תקוה ומראש העין ותפעיל את אשכול אלעד.
החברה תמשיך לפעול בבקעת אונו, אזור המשווע כיום לתדירות גבוהה של קווים. אזור זה היה הראשון בו החלה ב-2003 הרפורמה בתחבורה הציבורית. מאז ועד היום מפעילה קווים את האשכול.
אפיקים, המפעילה אשכולות בשומרון, באשדוד ואת קו בני ברק-ירושלים, תיכנס להפעיל את התחבורה הציבורית בפתח תקוה ובראש העין. במקור היה מדובר במכרז אחד, אך הוא פוצל - ככל הנראה בשל הקושי בהפעלת התחבורה הציבורית באלעד המשרתת אוכלוסייה חרדית ברובה עם צרכים רבים ומשתנים. כעת תתמודד קווים עם קושי רב יותר - להפעיל תחבורה ציבורית בשלוש ערים חרדיות - מודיעים עילית, ביתר עילית ואלעד.
קווים תחליף באלעד את
אגד תעבורה. ראש עיריית אלעד,
ישראל פרוש, התייחס לזכייתה של קווים, ואמר: "אני מברך את החברה לרגל זכייתה, ובטוח כי הם יעשו הכל כדי לשפר את השירות לאלפי הנוסעים המשתמשים בתחבורה הציבורית מדי יום בעיר. נעבוד איתם בשיתוף פעולה מלא לטובת התושבים והנוסעים המבקרים באלעד. אני מברך את מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, הרב שמואל גרוסברד, שפעל רבות מול
משרד התחבורה לשפר את תנאי המכרז, לתגבר את הנסיעות הקיימות ולהוסיף קווי נסיעות רבים", אמר.
זמן תחילת ההפעלה באשכולות החדשים צפוי בעוד תשעה חודשים, ובמסגרתו מחויבים הזוכים לתת שירות טוב יותר בתדירות גבוהה יותר, כמו גם קווים חדשים. מדובר בתוספת שירות של כ-40% לפחות.
שיתוף הפעולה המוצלח עם חברת
סופרבוס בעמקים, שהחל באוקטובר 2014, עם כניסתה של החברה לאזור יצר מערכת חשובה של אמון בין מפעילת התחבורה הציבורית לבין הנוסעים, לנוכח המענה המהיר אותו מקבלים הנוסעים בתחומי השרות וההסברה באמצעות נציגי סניף הצפון של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, "תחבורה בדרך שלנו".
אפיקים מבקשת לחקות שיתוף פעולה עם לקוחותיה, בדומה לזה שהנהיגה חברת סופרבוס באשכולות הפעלה החדשים. החברה יצרה קשר עם ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו", כדי שישקף את צורכי הנוסעים ויאפשר לה להתאקלם במהירות.
סמנכ"ל בקרה ופיתוח באפיקים, שי מלכה, אמר כי "שיתוף הפעולה להסברת השינויים בתחבורה הציבורית החל לקראת כניסתה של אפיקים לאשכול אשדוד באוגוסט 2015 ובא לידי ביטוי בהתאמת התוכן הפרסומי, בייעוץ בהתאמת האתר החדש לנוסעים, בהעלאת סוגיות תפעול ושרות ובפרסום המידע בערוצי המדיה החברתית". מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, איתי חיים, אמר כי הארגון מקיים מהלך לאיתור צרכים, באמצעות מערך הניו-מדיה שלו, בין היתר, קבוצת הפייסבוק 'מקדמים תחבורה בפתח תקוה', המשמשת כתובת לפניות תושבים רבים. הוא קרא ליתר מפעילות התחבורה הציבורית ללכת בדרכן של סופרבוס ואפיקים ובכך לחזק את תדמיתן בעיני הציבור הרחב.