X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלום עבור נסיעה בתחבורה הציבורית יבוצע באופן בלעדי באמצעות כרטיס חכם סוג שלישי של רב-קו פקחים יוכלו להחרים בקלות כרטיסים חשודים הממשלה דחתה הצעה לבטל מע"מ על תחבורה ציבורית
▪  ▪  ▪
כרטיס רב-קו [צילום: טלי טסלר]
לא יבוטל מע"מ תחבורה ציבורית
הממשלה הייתה אמורה לאשר הבוקר (א') מתן של מע"מ אפס אחוזים (פטור ממע"מ) על תחבורה ציבורית ומים, ובכך ליישם ההתחייבות הקואליציונית לש"ס עליה התעקש השר אריה דרעי.
במקום זאת, הוחלט שבתחום התחבורה הציבורית יוזלו התעריפים באופן המשקף את גובה המע"מ הנוכחי. כלומר, שוות ערך לשיעור המע"מ הנגבה היום. בכך התקבלה עמדת האוצר שהתנגד לביטול המוחלט בטענה שהדבר במערכת המס הישראלית. לא ידוע לאורך כמה זמן תינתן הנחה זו, האם תחול על גם על קווים הנכללים ברפורמת המטרופולינים, האם תחול על כלל הנוסעים ומתי צפוי להסתיים הליך החקיקה שיסדיר את הנושא. כמו-כן, לא נמסר מה שיעור ההנחה אותו ייתן האוצר למימון ההנחה – האם מיליארד שקל כדרישת אריה דרעי או 680 מיליון שקל כדרישת משה כחלון. עם זאת, מתחייב דרעי שהחוק יוגש בימים הקרובים ויתחיל למפרע ב-1 בינואר.
גם בתחום המים, יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על-ידי משקי המים בגובה המע"מ הנוכחי. הכמות הבסיסית תוקצה לפי נפש על-מנת להפוך את הצריכה היומיות של שתייה ורחצה לנגישה לכולם וזולה יותר מצריכה עודפת. צעד זה צפוי להטיב עם השכבות החלשות הצורכות את כמות המים הבסיסית (3.5 קוב לנפש), ויוזיל את העלות לכל משקי הבית.
בדברי ההסבר בהצעה להחלטה נכתב: "למדינת ישראל יש אינטרס לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית... אין חשש להשפעת רוחב כתוצאה מהורדת המע"מ" - נכתב בהצעה שמוסיפה, כי השימוש בתחבורה הציבורית גדל בקרב אלו השייכים לעשירונים התחתונים ברף ההכנסה, שכן רק לכ-30% ממשקי הבית בעשירון התחתון יש רכב פרטי.
"הורדת המע"מ תיתן תמריץ למשקי הבית לעשות שימוש בתחבורה הציבורית ובמקביל תגדיל את ההכנסה הפנויה של משקי הבית בעשירונים התחתונים. ביטול המע"מ מתשלומי חשבונות המים יחול אך ורק על כמות הצריכה הראשונית של משק הבית, שעומדת על 3.5 מ"ק לחודש לנפש. בדרך זו יוזלו באופן משמעותי חשבונות המים של הצרכנים - ובפרט של הצרכנים החלשים יותר".

שנתיים וחצי לאחר שבמשרד התחבורה סיימו הכנת תזכיר חוק בנושא, אישרה (יום א', 27.12.15) ועדת השרים לחקיקה את תזכיר החוק שהגיש שר התחבורה ישראל כ"ץ המבקש להסדיר את השימוש בכרטיס הרב קו, וזאת בכפוף להסכמות שלא נמסר מהן.
על-פי החוק המוצע, את התשלום עבור הנסיעה ניתן יהיה לבצע רק באמצעות הכרטיס החכם. החוק המוצע אינו נותן מענה לנוסעים מזדמנים שאינם מחזיקים ברב-קו.
החוק מציע לתת סמכות לפקחים החושדים בנוסע שביצע שימוש לרעה בכרטיס רשות להחרים את הרב-קו מהנוסע ולזמן אותו לבירור בתוך 72 שעות בטרם יוטל עליו קנס. הצעה זו, שבגללה עלולים להיקנס גם כאלו שהתבלבלו ושגגו, עשויה לגרור התנגדות מצד ארגוני הנוסעים.
בתזכיר החוק החדש נכתב כי המידע שייאסף מהכרטיסים החכמים ישמש יעמוד לרשות המתכננים ומשרד התחבורה, ויביא לייעול הקצאת המקורות התקציביים לתחבורה הציבורית ולשיפור השירות, אולם אף סעיף בחוק המוצע אינו מפרט את האמצעים שיביאו לכך ואינו מחייב את משרד התחבורה להשתמש במידע כדי לתכנן נכון את מסלולי הקווים ואת תדירות הנסיעות וכדי להחזיר אוטומטית כסף שנגבה בעקבות חיובים כפולים, תקלה נפוצה כיום בעת מעבר בין אמצעי תחבורה.
כרטיס חכם חדש לשימוש אישי
במידע שייאסף קיים פוטנציאל לפגיעה בפרטיותם של משתמשי התחבורה הציבורית והחוק המוצע כולל הוראות וסייגים שנועדו לאזן.
כיום קיימים שני סוגי רב-קו: כרטיס חכם רשום שעליו מוטבעים פרטי המשתמש והנתונים שבו נשמרים במאגר מידע ומזכים בהנחות וכרטיס חכם אנונימי שאין עליו פרטים מזהים כלשהם ולא ניתן לטעון בו הסדרי נסיעה לשימוש אישי או לקבל שחזור יתרת הסדרי נסיעה שלא נוצלה עקב אובדן או גניבה.
החוק החדש מציע סוג שלישי של כרטיס - כרטיס חכם לשימוש אישי. על כרטיס זה יוטבעו שמו ותמונתו של המחזיק בו אך הם לא יישמרו במאגר מידע. בכרטיס מסוג זה יוכלו הזכאים להנחות להזין קוד זכאות, וניתן לטעון בו כל הסדר נסיעה המתאים לנתוני מחזיק הכרטיס. כמו בכרטיס החכם האנונימי, לא תהיה זכאות לשחזור במקרה גניבה או אובדן.
אימות זהות המשתמשים ייהפך למחמיר ולקפדני יותר. הדבר מצריך התקנת תקנות בדבר אופן ביצוע האימות והפרטים שיאומתו, וכן גם היערכות טכנולוגית. בחוק החדש מוצע שבתקופת הביניים תוגבל טעינת הסדרי נסיעה לזכאים לכרטיסים חכמים רשומים בלבד, אולם לא נקבע כמה זמן תימשך אותה תקופת ביניים.
הנחיה זו לא תחול על הסדרי נסיעה ייעודיים לקטינים, אותם ניתן יהיה לטעון גם על כרטיסים חכמים מסוגים אחרים שיונפקו לקטינים עד גיל 14. לכרטיס חכם אנונימי תהיה גרסה לילדים ובני נוער עד גיל 14, שבה ניתן יהיה לטעון הסדרי נסיעה ייעודיים לקטינים, כיוון שבגיל זה אין צורך בפרטים מזהים להוכחת קטינוּת, אלא הדבר ניכר חזותית. כמו-כן, על כרטיס חכם לשימוש אישי של קטין מתחת לגיל 18, לא יוטבע שמו לנוכח הצורך בהגנה מוגברת על פרטיותו.

תזכיר חוק לתיקון חוק מס ערך מוסף (פטור ממס בשירותי תחבורה ציבורית ומים) / הצעה להחלטה
מחליטים להנחות את השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ואת שר האוצר לקדם במשותף תזכיר חוק לתיקון חוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1975, לעניין מע"מ אפס לתחבורה ציבורית למים ולחשמל למעוטי יכולת
חוק להסדרת השימוש בכרטוס החכם בתחבורה הציבורית, התשע"ג-2013 / תזכיר חוק
שינויים אשר חלו בשנים האחרונות בענף התחבורה הציבורית, ובהם היתוספותם של מפעילי קווי שירות לאוטובוסים, הקמתן של מערכות הסעת המונים דוגמת הרכבת הקלה והמטרונית ופיתוחה של רכבת ישראל, וכן מדיניות הממשלה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית, מגבירים את הצורך באיחודם של מערכי הכרטוס הפרטניים לכדי מערך כרטוס משותף לכלל מפעילי התחבורה הציבורית. יהיה בכך כדי להקל על הקישוריות בין המפעילים השונים ועל נוחות ביצוע נסיעה ליעד מסוים, המורכבת מקווים של כמה מפעילים. לצורך הקמתו ותפעולו של מערך כרטוס משותף ישנו צורך בהטמעתם של "כרטיסים חכמים" המהווים אמצעי טכנולוגי המיועד לביצוע תשלום בעד שכר נסיעה באופן ממוכן ואשר מאפשר טעינת נתונים המגדירים זכויות נסיעה מגוונות שתמורתן שולמה מראש וביצוע הסדרי סליקה בין מפעילי התחבורה הציבורית השונים. מערך כרטוס משותף יאפשר מעבר יעיל ונוח של הנוסעים בין מגוון אמצעי התחבורה הקיימים וכן מיצוי האפשרויות לקבלת הנחות בשכר הנסיעה, וכתוצאה מכך יעודד שימוש באמצעי התחבורה הציבורית. בנוסף, הוא יאפשר קבלת מידע ובקרה על מתן הנחות בתחבורה הציבורית ובעקבותיו שימוש יעיל יותר בכספי הסובסידיה לתחבורה הציבורית. טכנולוגיית הכרטיס החכם היא טכנולוגיה מתקדמת המקובלת בעולם, והיא מאפשרת שימוש בכרטיס אלקטרוני אשר יכול להכיל מספר הסדרי נסיעה המותאמים לנתוני הנוסע ולצרכיו. יצוין כי הטמעתן של מערכות הכרטוס החכם אצל מפעילי התחבורה הציבורית ואצל הציבור כבר קרובה להשלמה, וכיום קיימים ברשות הציבור כשני מיליון כרטיסים חכמים. לאור האמור, מוצע להסדיר בחקיקה את עקרונות ההנפקה של כרטיסים חכמים והשימוש בהם לרבות המערכות הנלוות לכך, תוך קביעת מגוון אמצעים להבטחת הפרטיות של המשתמשים בהם. החוק המוצע בא במקום ההסדרים לעניין הכרטוס החכם שנכללו בהצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 100), התשע"א-2010 ובהצעת חוק לתיקון פקודת מסילות הברזל (מס' 6), התשע"א-2011.
תאריך:  27/12/2015   |   עודכן:  27/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הרב-קו: סוף לתשלום במזומן
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
מנותק מהעם
ים תיכונית  |  27/12/15 01:47
 
- רב-קו "בשם החוק"
7777777  |  27/12/15 10:47
2
כץ חלאה. ניסע במוניות שירות
פרטיות +זול יותר  |  27/12/15 04:24
 
- ניתןלקנות כרטיס אנונימי=2נסיעות
ע_הראל  |  27/12/15 11:24
3
ואיך תיירים יוכלו ליסוע
מדריך תיירים  |  27/12/15 04:59
 
- לתייר איןהנחה=יש כרטיס אנונימי
ע_הראל  |  27/12/15 12:13
4
הזוי לחלוטין
משה המבולבל  |  27/12/15 05:45
5
שר מטומטם
חרומף  |  27/12/15 05:48
6
המדינה נהיית יותר ויותר נאצית
הגוי..  |  27/12/15 05:56
 
- אינך גוי אלא חמור=יש כרטיס אנונימי
ע_הראל  |  28/12/15 21:07
7
בזיון,למה שנשלם מראש על נסיעות
לכל חבר משפחה  |  27/12/15 08:32
8
נותנים לנו כרטיס חכם .היתר
ישע   |  27/12/15 08:33
 
- בעניין " להיתביש"
7777777  |  27/12/15 11:10
9
פושעים עארסים בחליפה מנהלים את
אחד אחד  |  27/12/15 11:15
10
חוץ מלהעיק על הנוסעים..
רב כץ  |  27/12/15 11:18
11
ואם החרימו לי את הכרטיס
אני רק שאלה  |  27/12/15 15:07
12
מי אלו ארגוני הנוסעים ?
משה24  |  27/12/15 16:45
 
- ארגוני משתמשי תח"צ
יאיר ק  |  28/12/15 01:13
13
חייבים להשאיר אפשרות למזומן
מישהו  |  27/12/15 22:41
14
פיתרון לנוסעים מזדמנים
gemny  |  27/12/15 23:29
15
זה פאשיזם
אלמוניק  |  28/12/15 14:42
 
- אינטרס הציבור=לזרז תנועת האוטו
ע_הראל  |  28/12/15 19:49
16
חוק הרב קו
אסתי קרן  |  1/01/16 10:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ההקלות החדשות יאפשרו לזכאים להנחות לקנות כרטיסייה עם חצי ממספר הנסיעות כדי לקבל הנחה של 50-33 אחוזים
עידן יוסף
כחודשיים לאחר שהודיע ארגון כוח לעובדים להיותו הארגון היציג של עובדי החברה, הודיעה ההסתדרות הכללית כי היא הארגון היציג בחברה
עידן יוסף
מדיון בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית נעדרו נציגי ההנהלה    היו"ר חנין: חוצפה    הוועד: ההנהלה מנסה לשבור את ההתארגנות    משרד הכלכלה: אם תוגש תלונה על התערבות המעסיק בהתארגנות היא תיבדק
עידן יוסף
עשרות אלפי מתנדבי השירות הלאומי והאזרחי יהיו זכאים לנסיעה חינם בתחבורה הציבורית כמו חיילי צה"ל    נשקלת הרחבת היתר שעות העבודה של המתנדבים
עידן יוסף
הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים וחוזים יומיים ושבועיים שיאפשרו נסיעה משולבת באוטובוסים וברכבות ללא הגבלה    המהפכה מתחילה ב-1 בינואר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il