משרד התחבורה יחל בקרוב לשדר זמני אמת גם עבור
רכבת ישראל. עדיין לא ידוע תאריך מדויק לביצוע והאם גם זמני רכבת ישראל ישודרו. עד כה שודרו רק זמני האמת של חברות התחבורה הציבורית באוטובוסים.
החוק כיום קובע כי על איחור מעל 30 דקות זכאי הנוסע לכרטיס נסיעה ללא תשלום. כבר היום קיים מידע בזמן אמת בשילוט הדיגיטלי בתחנות הרכבת, אך הוא אינו נגיש כקוד פתוח למפתחי יישומונים.
בתוך כך, השיקה לאחרונה הסדנא לידע ציבורי את
אתר "רכבת פתוחה". מדובר במיזם קוד פתוח שנבנה על-ידי מתנדבים. מידע גולמי של רכבת ישראל על שעות יציאה והגעה בפועל של רכבות מנותח, ומופקת סטטיסטיקה של איחורים והקדמות הרכבת לפי פילוח של תחנות, קווים, שעות וימים שונים בשבוע.
בישראל, רכבת מוגדרת כמאחרת רק אם העיכוב עולה על 5 דקות. האיחור מחושב רק לפי ההגעה לתחנה הסופית בקו, ומדד הדיוק הנוכחי אינו מחשיב את זמני ההגעה לתחנות הביניים. המדד גם אינו מתחשב ביציאה מוקדמת של רכבות ואינו כולל רכבות שהתבטלו.
בסדנא לידע ציבורי אמרו: "אנחנו מאמינים בכוח של שקיפות. המטרה שלנו היא לשתף את הציבור בתפקוד של רכבת ישראל ולגרום לה לשפר אותו. השאיפה שלנו היא לייצר דיון ציבורי סביב ההגדרה של מדד הדיוק של הרכבת והעמידה שלה בזמנים. אנחנו רוצים להגדיר מדדי דיוק אלטרנטיביים, ולהסתכל בנפרד על אזורים שונים בארץ, על שעות שיא מול שעות שפל ועל ימי עומס מול סופי שבוע, גם כדי להשוות למדדי דיוק במדינות אחרות".