X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת יום האישה הבינלאומי, סקר חדש חושף את התפישות על נשים מאחורי ההגה כמחצית מהאנשים בטוחים שגברים הם נהגים טובים יותר שליש מהמשיבים הצהירו כי יעדיפו נהג גבר באוטובוס כמעט 100% מהישראלים מתעצבנים על הכביש
▪  ▪  ▪
מי מתעצבן יותר? [צילום: משה שי/פלאש 90]

על-פי הסקר, כמחצית מהאוכלוסייה חושבים באופן מובהק שגברים הם נהגים טובים יותר, בעוד שרק 18% חושבים שנשים הן נהגות טובות יותר. כך עולה מסקר שנערך על-רקע יום האישה הבינלאומי, על-ידי חברת "מטרופולין" תחבורה ציבורית.
הסקר ניסה לבחון מהן התפישות הרווחות בישראל של 2016 כלפי נשים מאחורי ההגה. הסקר נערך בשיתוף חברת הסקרים Sapio בקרב מדגם מייצג של 501 נשאלים בגילאי 18+, והוא נועד לחשוף את העמדות השונות של גברים ונשים כלפי נהגים ונהגות בכביש, ואף לגעת בשאלת מיליון הדולר - מי נוהג טוב יותר - גברים או נשים?
מהסקר עולה כי לגברים יש ביטחון עצמי גבוה יותר בכל הקשור לנהיגה: 63% מהם חושבים שגברים הם נהגים טובים יותר, בעוד שרק 28% מהנשים חושבות שנשים הן נהגות טובות יותר. כשנשאלו על זהירות בכביש, כ-65% השיבו שדווקא נשים הן נהגות זהירות יותר.
מנתוני הלמ"ס עולה כי 73% מהנהגים המעורבים בתאונות עם נפגעים היו גברים ו-27% בלבד היו נשים, למרות שאחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עומד על 43%.
שאלה אלמותית
באשר לנהגות בתחבורה הציבורית, למעלה משליש מהמשיבים (34%) הצהירו במפורש כי יעדיפו נהג אוטובוס על פני נהגת. עם זאת, 86% השיבו כי הם סומכים במידה רבה מאוד או בינונית על נהגת בכלי כבד כמו אוטובוס, לעומת 4% בלבד, שטענו כי כלל אינם סומכים על נהגת בכלי כבד.
באופן גורף, ציינו כמעט כולם (91%) שהם מתעצבנים בכביש, אך על מי יותר מתעצבנים? 31% מהגברים ציינו כי הם מתעצבנים יותר על נהגות בהשוואה ל-17% מהנשים. באופן הפוך, נשים מתעצבנות יותר על נהגים גברים.
ומה לגבי השאלה האלמותית "מי נתן לך רישיון"? אז אנחנו עדין לא בעלי נימוסים אירופים בכביש. כשליש (27%) הודו כי השתמשו במשפט הזה כלפי נהגות בכביש, ובאופן מפתיע, אחוז הגברים והנשים שציינו זאת זהה. 31% מהמשיבים לסקר הצהירו כי הם מסכימים במידה רבה עד בינונית עם האמירה "נשים לא יודעות לנהוג".
ליבנת כהן-דן, מנהלת שיווק וקשרי לקוחות של מטרופולין, מוסרת כי "ממצאי הסקר מעלים תמונה כואבת בנוגע לסטיגמות הקיימות כלפי נשים מאחורי ההגה, ואף יותר על הפערים הקיימים בין תפישת גברים לנשים בתחום זה. עם זאת, מעודד לראות שדווקא בתחום התחבורה הציבורית חל שיפור גדול במגמות, ונהגות אוטובוס זוכות לאמון רב ותמיכה מהציבור ומהנוסעים. כמעט 80% הצהירו כי חבל שאין יותר נהגות בתחבורה הציבורית, ולמעלה מ-50% הדגישו כי אין להם העדפה לנהג או נהגת.

תאריך:  08/03/2016   |   עודכן:  08/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: מעדיפים נהג אוטובוס על פני נהגת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
העירייה מבקשת לקבוע שהרציפים בתחנת הרכבת מודיעין מרכז חייבים בארנונה - בניגוד להחלטת ועדת הערר לפטור אותם מתשלום
עידן יוסף
סטודנטים שרכשו חוזי נסיעה בתחבורה הציבורית לפני הרפורמה יוכלו לקבל את הפיצוי במשך 5 חודשים וחצי    ח"כ שאשא-ביטון: לקיים ימים מרוכזים של מתן פיצוי במכללות בפריפריה
עידן יוסף
ייתן לנוסעים גם מידע בזמן אמת ופתרון לתגבורי קווים ולבעיות בדרך    מחלוקת בתוך משרד התחבורה בעניין נוהל הנוסע ה-11
עידן יוסף
לא תפעל התחבורה הציבורית בעפולה, במגדל העמק ובבית שאן. שיבושים צפויים גם ביקנעם ובטבריה    ביה"ד הארצי לעבודה בחר שלא להוציא בינתיים צווי מניעה
עידן יוסף
נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו לראות באפליקציות את זמני ההגעה האמיתיים לתחנות ולתכנן נסיעה בהתאם    הסדנא לידע ציבורי השיקה את רכבת פתוחה - מדד דיוק אלטרנטיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il