X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגוני מוניות השירות תובעים הקלות לעומת שחקנים חדשים בשוק משרד התחבורה והשר מביעים נכונות לגמישות בעניין רב-קו מצומצם והגדלת מספק המושבים
▪  ▪  ▪
מכינים לקריאה שנייה ושלישית
עבודה בשוטף...
לקראת סוף הדיון התחוללה מהומה בעקבות ויכוח סוער ומלווה בצעקות בין נהגי המוניות על עניינים הקשורים לרשיונות. היו"ר איתן כבל, שנוהג בדרך כלל לדכא התפרצויות מיד, שתק שלא כדרכו. כעבור דקה ארוכה הרגיע את הרוחות, והעיר בצחוק: "רק רציתי להראות לכם איך אתם עובדים בשוטף..."

דיון מקדים ראשון בוועדת הכלכלה בהצעת חוק מוניות השירות הממשלתית שמציע משרד התחבורה. משרד התחבורה הביא לדיון (יום ד', 7.12.16) את צמרת המשרד - השר, מנכ"ל המשרד וראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
בפתח הדיון הבהיר יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל כי "לא נקיים דיונים עד אינסוף. נעשה הכל להוציא תוצאה טובה לאזרחי ישראל".
בזה אחר זה דיברו ראשי ארגוני המוניות השונים, והציגו קו אחיד ובו דרישות נחרצות להגדלת משך ההסתגלות (מעבר) לקווים קיימים משלוש שנים לשש לפחות (כי חלק מהרפורמות יהיו בעוד 3.5 שנים"), לשילוב רב-קו, להגדלת מספר המושבים ל-13 וקביעת מתווה פיצוי מוסכם. הדוברים הפליגו בשבחי המוניות כאלו שעודדו בזמנו את התחרות מול אגד ודן, שנתנו מענה בעתות משבר ודרשו שלא להיזרק לכלבים, כלשונם.
היו"ר כבל הביע הסתייגות מקשירה בין בקשת הסבסוד להצעת החוק: "אם נחכה לסבסוד - לא תהיה רפורמת מוניות. המדינה תידרש להרבה מאוד-מאוד כסף", הבהיר. חבר הנהלת התאגדות מוניות השירות, שלמה בורה - שקודם לכן דרש סובסידיה "אפילו לא תפעולית". כך אמר: "אם כך - אין עתיד לענף". ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שאל דב: האם יסכים לכך שבשלב הראשון ייכנס השירות לערך צבור רב-קו בלי להידרש לשאלת הסובסידיה, והיועץ ששכרו ארגוני המוניות, ויקטור אררה, השיב: "התשובה היא כן".
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הוא רואה במוניות שירות משלים, התחייב שלא לקדם רפורמה שאינה טובה, וציין כי אינו מתרגש מבעלי העניין או בעלי העט ויעשה גם בתחום הזה מה שטוב לאזרחי ישראל, תוך התייחסות בעבוד לעוסקים בענף שעובדים קשה לפרנסתם. עוד אמר כי אחת המטרות היא ליצור לאוטובוסים תחרות טובה מהיום, ולהפוך קווי מוניות לרווחיים.
כרטיס חכם ומצומצם
בחדר הוועדה הייתה תמימות דעים באשר לכך שצריך לשלב בענף מוניות השירות את הכרטיס החכם, אולם משרד התחבורה אינו מעוניין בשילוב מלא, ומציע אחת משתיים - כרטיס חכם שיהיה מיועד למוניות בלבד או רב-קו אנונימי שיאפשר רק שימוש בערך צבור. כ"ץ אמר כי אישור רב-קו ייעשה רק בכפוף למגבלות פיננסיות (מצד משרד האוצר) ומגבלות טכנולוגיות.
ח"כ נורית קורן (ליכוד) אמרה שיש להתאמץ ביותר בנושא הטכנולוגי. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) ביקש שהרפורמה תביא להוזלת הנסיעה ואמר כי בלי מוניות שירות אי-אפשר להגיע היום מטייבה או מכפר סבא לנתניה. ח"כ חנין אמר כי אי-שילוב הרב-קו מהווה חסם בפני שימוש אזרחים במוניות שירות. חנין, המקדם בימים אלה הצעת חוק פרטית בנושא, טען כי ב"הצעת החוק יש הרבה עקבות של חשיבת אוצר, וזה בסדר; אבל החשיבה התחבורתית צריכה להיות בראש ובראשונה". הוא בירך על שינוי הגישה, כלשונו, במשרדי האוצר והתחבורה שהכירו בחשיבות מוניות השירות - שהן חלק מרכזי מאוד מפתרון בעיות התחבורה, כי השירות גמיש, משלים, מקדים ליצירת ביקושים ולפעמים גם מתחרה בקווי האוטובוס.
יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), הסביר כי הצעת החוק הוצאה מחוק ההסדרים לנוכח התנגדות משרד המשפטים. בדבריו, חזר על הנימוקים שהשמיעו איגודי המוניות, וכך עשתה גם חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד). ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי שאלת הרב-קו היא משמעותית ביותר.
1,200 פניות מהציבור
סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, סיפר לוועדה כי בעקבות קול קורא שפורסם לציבור הגיעו כ-1,200 פניות. הוא אמר כי בשנת 2006 היו כ-2,250 מוניות שירות וכיום פועלות רק כ-800. גנון הסביר כי לאחר תקופת מעבר של 3 שנים יצאו הקווים המתפנים והקווים החדשים לתחרות במכרז, והרשימה החדשה תתבסס על בחינה ארצית ועל הרחבת אזורים חדשים ושיפור אזורים פעילים. בהתייחסו למספר המושבים במונית, אמר כי את מספר הנוסעים יקבע אגף הרכב, ו"אם הדבר מתאפשר - לא נמנע". השר כ"ץ העיר: "המטרה היא להתחרות בתנאים טובים מול תחבורה ציבורית, ללא מגבלה". שוקי שדה, שייצג את המסיעים הפרטיים, הזהיר כי הם ייפגעו אם תתאפשר הסעת 13 נוסעים במונית.
גנון הבהיר כי התכנון נעשה מנקודת מבטו של הנוסע ורמת השירות, שירצה ויוכל להשתמש. לדבריו, מתקיימת בדיקה ארצית במודל ביקושים פוטנציאליים, אזורים עתירי נוסעים ומחוללי ביקושים. החומר שייאסף יועבר לסינון כלכלי כדי שלא יהיו קווים לא רווחיים, אך יהיו קווים לאזורים מוטי ביקוש כגון בתי חולים, תחנות רכבת ושדות תעופה.
עוד הזכיר שבעלי הרשיונות יחויבו להכין תוכנית תפעולית ומספר המינימלי של מוניות לתאגיד יוגדל. המכסה תיקבע על-פי רמת השירות שצריך לתת לציבור ותתאפשר הגדלת מספר המוניות בקווים משגשגים. לדבריו, תבוטל האפשרות לשני תאגידים באותו קו, יורחבו האזורים הפעילים וייוצרו אזורים חדשים של שירות. כמו-כן, יהיו מספר קווים באותו אזור לאותו מפעיל.
גם בשבת ובלילה
מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי, דרשה שהתאגידים שייבחרו יהיו חייבים להפעיל מוניות בשבתות ובלילות: "אני לא רואה התייחסות בהצעת החוק לחובת תפעול 24/7 למרות שזו הסיבה לנחיצותן. לכן, צריך להכניס זאת כתנאי בחוק, עוד הרבה לפני שמדברים על נושאים הקשורים לכספים ואיתנות פיננסית של התאגידים. אי-אפשר לתכנן רשת קווים רק מההיבט הכלכלי. יש כדאיות כלכלית ברמת אביב ואין כדאיות כלכלית בכפר שלם או ביפו. באשר לתכנון הקווים - לא ברור איך הוא ייעשה, על-פי איזה קריטריונים? בנוסף החוק נותן סמכויות בלתי מוגבלות למפקח על התעבורה. הוא המחליט, הקובע, הנותן, הלוקח וגם ערכאת הערר באופן שסותר הגיון של ניהול תקין. מישהו חושב שאם ניתן לקבל המרה לעומת אי-ודאות בעוד 3 שנים זה לא יצמצם את הענף? החשיבה צריכה להיות חכמה כי מי שיוכל לקחת היום ודאות לעיסוק עתידי כנהג מונית מול צורך להתמודד במכרז בעוד 3 שנים זה וחוסר ודאות - יחסלו את הענף". יוסי סעידוב מארגון 15 דקות, אמר כי רב-קו אנונימי יגרום לכך שאזרח ותיק יחכה לאוטובוס. היו"ר כבל נזף בו: "הרשות המבצעת צריכה לקבל החלטות בעניין, ולא אנחנו". סעידוב טען שסובסידיה לענף היא השקעה שמחזירה את עצמה ועל כל שקל שיושקע נקבל 20-10 שקלים.
הוועדה קיימה היום את הישיבה הראשונה בהצעה ותמשיך לדון בה כבר בשבוע הבא כדי לאשרה לקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש.

תאריך:  07/12/2016   |   עודכן:  07/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיטל להבי / Meital Lehavi  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חכו לסבסוד ולא תהיה רפורמת מוניות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רב קו במוניות השירות
אילן זיקרי  |  7/12/16 18:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
אלעזר לוין
ועדת העבודה של הכנסת אישרה את החוק לקראת אישור סופי    210 אלף עצמאיים יחויבו להפריש 750 שקל לחודש בממוצע, יקלו הטבות מס של 210 שקל לחודש, והכנסתם נטו תקטן ב-550 שקל לחודש    התמורה: פנסיה צנועה
מירב ארד
שמונה חברי הוועדה המשותפת לוועדות החוקה חוק ומשפט וחוץ וביטחון הצביעו בעד החוק וחמישה התנגדו    בשני עבר החוק בקריאה טרומית לאחר שהוסר ממנו הסעיף שעוסק ביישוב עמונה
יפעת גדות
ח"כ קארין אלהרר: הרבה מההנגשות יקרות, חייבים לתקצב אותן על-פי חוק    עד 2011 הרשויות המקומיות חייבות להשלים את הליכי ההנגשה, בשעה שחלק גדול מהן טרם החלו בהליך בטענה שהאוצר לא תקצב זאת"
עידן יוסף
הוט תוכל להיכנס לתשתיות בזק ב-1 באוקטובר 2017 ושרי התקשורת והאוצר יצטרך לקבוע מחיר חדש לשימוש בתשתיות עד 1 באפריל 2018 - ואם לא יקבעו מחיר עד אז יצטרכו השרים להגיע לוועדת הכלכלה כל 4 חודשים ולדווח על הסיבה לכך
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכספים: שירותי הדת הם בתחתית המדרג וזה חייב להשתנות. לקראת אישור התקציב הקודם הובטח לי שתקצוב שירותי הדת יושווה לתקצוב שאר התחומים: חינוך, רווחה, תרבות, תחבורה וכד'    השר לשירותי דת: "שנים המדינה חסכה כסף על חשבון שירותי הדת. עליה להחזיר את התקציבים לשיפור השירות לאזרחים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il