X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרידמן. הוותק יקבע [צילום: ניר שאנני]
נאום התפוחים והאגסים של יו"ר אגד
יו"ר המזכירות אבי פרידמן דוחה את הנסיונות להשוות בין אגד ליתר מפעילי התחבורה הציבורית משום שלדבריו לא ניתן להשוות בין תפוחים בני 83 שנה לאגסים בני 10 שנים המפעילים הפרטיים: מגיע לאגד יותר, אבל רק קצת יותר
פת. מציאות משתנה [צילום: ניר שאנני]

מזה שש שנים שלא התקיים כינוס ים-המלח השנתי לתחבורה ציבורית. חידוש המסורת, המאגדת לתוכה את כלל העוסקים בתחבורה הציבורית בישראל, לאחר ההפסקה הממושכת עמד בספק, לנוכח חרב השביתה שהניף אגד. ביטול השביתה גרם גם לנציג הבכיר ביותר של אגד, יו"ר המזכירות אבי פרידמן.
כבר כאשר עלה (יום ד', 22.3.17) לבימת הנואמים החל את ההצגה, לקול צחוקם של הנוכחים באולם. הוא הביט על השקופית מאחוריו וחיפש היכן בין הסמלילים מופיע הסמליל של אגד. הוא כמובן לא מצא, שכן את הכינוס ארגן פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות. פרידמן ביקש לראות בכך טעות סופר, שכן לדבריו גם המפעילים הוותיקים אגד ודן היו שותפים בכינוס. לדבריו, חכך בדעתו האם נכון היה להגיע, לאחר שהתוודע למכתב שנשלח לשרי האוצר והתחבורה עליו חתמו ראשי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, מלבד אגד תעבורה, שבו נטען כי אגד אינו שונה בהרבה מיתר המפעילים ולכן אינו ראוי ליהנות ממשהו עודף שאין לאחרים. מכתב שכזה, בעוד אגד מנהל משא-ומתן עם הממשלה על עתידו, הרתיח את יו"ר אגד שהקדים ואמר כי אין לו כוונה לפגוע באיש.
בנאום טעון, שזכה לכינוי נאום התפוחים והאגסים, גולל פרידמן את תולדות הרפורמה, ואמר שלפני אגד היו בידיו 75% משוק התחבורה הציבורית, וכל אשכולות הקווים שהופרטו נמסרו בהסכמה מלאה של אגד ותוך שיתוף פעולה של הקואופרטיב עם הקואופרטיב בלי להערים קשיים, ועבור כך קיבל כסף. הוא סיפר על עברה של אגד כשותפה בבניית התחבורה הציבורית והתשתיות במדינת ישראל – התחנות, החניונים ואזורי התפעול, ודרש כי זכות זו תעמוד לה ולכל 6,000-5,000 עובדיה וכ-5,000 גמלאיה.
פרידמן הבהיר כי הרפורמה אינה תחרות, אלא העברה ממפעיל א' למפעיל ב'. הוא מחה על ההשוואה שנעשית בינו ליתר המפעילים ואמר: אי-אפשר להשוות תפוחים בני 83 שנה לאגסים בני 10 שנים. דרוש תהליך הדרגתי".
יו"ר אגד התכתב עם דברים שאמר בראיון לדה-מרקר יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, בהם אמר כי לא יכולים להתמודד בתנאים הקיימים עם כל כך הרבה קווים וכי הם אינם מתחרים באגד אלא שותפים, כי הם כאין וכאפס לעומת אגד. עוד הוסיף לצטט כי עודף תחרות תביא לקריסת הענף וכי אגד הם הכי גדולים, מקצועיים ומנוסים. צריך לתת לאגד ולדן תנאים קצת יותר טובים משלנו – סוף ציטוט. בשלב זה, קטע אותו בליליוס, שקרא לעברו "קצת!". הווי אומר, לא יותר מדי. בתום נאומו ניגש פרידמן לבליליוס ולחץ את ידו.
אחרי פרידמן עלה לדבר דרור גנון, מנהל בכיר באגף תחבורה ציבורית, שעקץ את פרידמן על הזעם העצור שהביע בנאומו. "כנראה שצריך לקיים את הכינוס הזה באופן יותר תדיר, כי אחרי שש שנים ראינו כמה זעם הספיק להצטבר".
מנכ"ל חברת קווים, ציון פת, אמר בנאומו בכינוס כי גם למפעילים הפרטיים זכויות בהקמת התחבורה הציבורית בישראל. לדבריו, גם אם נכון שיש מאחורי פעילותם גם מניעים כלכליים, הרי שגם הם מתוך שלא לשמה באו לשמה. "אנו מוכנים לשלם למדינה מיליונים כדי להיות פה", הבהיר פת. "יש לנו רצון להיות שותפים לדרך, אך כדי שזה יקרה צריך לטפל בבעיות - בעבודת הנהגים, בתנאיהם ובהכשרתם, בשיפור מעמדם ותדמיתם, בשיפור תשתיות – תחנות, מסופים ואזורי מנוחה לנהגים. יש צורך להתאים את המכרזים למציאות המשתנה. הסירו מאיתנו את העיסוק בבקרות (32% [כלומר, הזוכה התחייב לבצע ביקורות על 32% מהנסיעות]), בשילוט סטטי ודיגיטלי, בנגישות ובתחנות. זה מסיט אותנו מהעיסוק העיקרי של התחבורה הציבורית. לא שולחים חיילים רעבים לביצוע משימה".

תאריך:  22/03/2017   |   עודכן:  24/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום התפוחים והאגסים של יו"ר אגד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
השר כ"ץ חנך את נסיעת המבחן הראשונה    משרד התחבורה ונתיבי ישראל מזהירים את הציבור לא ללכת על המסילה
עידן יוסף
בשבוע הבא יחולו שינויים בחלק מקווי השירות של מטרופולין בכפר סבא, ברעננה ובהרצליה    יכללו תגבור קווים וביטולם
עידן יוסף
צו על תנאי מבית הדין לעבודה יאפשר לאגד להעביר עד יום חמישי סיכום עם ההסתדרות שיוגש להתייחסות המדינה
עידן יוסף
במקרה של שביתה יופעל שירות הסעיות לבתי חולים ולתחנות הרכבת שצפויות להיות עמוסות מהרגיל והבקרה על השירות תופסק באופן שיאפשר הסעת נוסעים בשכר    משמעות כניעה לדרישות אגד: פחות 7% תוספת שירות בשנה
עידן יוסף
תביעות פליליות נגד מנהלי אגד, השעיית המו"מ, חדר מצב סביב השעון, הקמת מרכזי הסעים, היתרים למסיעים פרטיים להסיע בשכר וצעדים תקיפים מצד הממשלה הם שהביאו את אגד לרדת על הברכיים ולהפסיק את השביתה
רשימות נוספות
כ"ץ לאגד: אתם דינוזאור. תתייעלו או שתיעלמו  /  עידן יוסף
איומי אגד: המפעילים הונחו לתגבר ב-10%  /  עידן יוסף
הנסיעה במונית התייקרה ב-4%  /  עידן יוסף
מה יש למהר  /  איתמר לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
(ת)חבורה ציבורית  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il