X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חן. הודאה ראשונה [צילום: ניר שאנני]
מספר הנוסעים באוטובוס - פחות מהצפי
אחוז הפיצול בין נוסעי הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית גדל ב-2% בלבד, בניגוד להתחייבות משרד התחבורה להגדילו כבר אשתקד ב-9% מנהל הרשות ארצית: תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי
יעל דורי. עדיפות להולכי רגל

ג'רבי. טעינות באינטרנט [צילום: ניר שאנני]

עידן יוסף
43% מהציבור לא דורכים באוטובוסים

אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית עדיין נמוך בהרבה מן המצופה. בשנת 2011 הצהיר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הוא עומד על 21% ובמשרד התחבורה ציפו להגדילו עד תחילת 2016 לכדי 30%. המצב היום רחוק בהרבה מהיעד הגרנדיוזי. יושב-ראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית, מאיר חן, לא אוהב לדבר על כך. הוא מעדיף לדבר על העלייה החשובה במספר הנסיעות לנוסע ("בשנת הרפורמה הראשונה נמכרו 15 מיליון מינויים לתחבורה הציבורית. חל גידול מרשים במספר האוטובוסים, ובשנים האחרונות יצקנו את התשתית לשינוי התודעה. את 2016 סיימנו על עלייה של 6.7% במספר נסיעות נוסע. בחודשיים הראשונים של 2017 נוכחנו באותה מגמת גידול שהגיע ל-8%. ב-2016 נעשו 730 מיליון נסיעות באוטובוסים וברכבת 60 מיליון").
אולם חן אינו חושף את הכישלון של משרד התחבורה בהעברת הציבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. הוא נזהר מלהציב יעדים קצרי טווח, ומרחיק 20 שנה קדימה, לתקופה בה מי שמכהן היום כבר לא יהיה בתפקיד.
"זה עדיין לא הגידול לו ציפינו במספר הנוסעים", הודה חן לראשונה במסגרת כינוס ים-המלח לתחבורה ציבורית שנערך בסוף-השבוע (23-22.3.17) מטעם פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות. על-פי הנתון שמציג חן, עלה מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית בשש השנים האחרונות ב-2% בלבד.
משרד התחבורה לא עמד כאמור ביעדים שהציב לעצמו להעלות את אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית. נתונים מתוך הסקר החברתי לשנת 2015 שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלים כי רק כחמישית מהאוכלוסייה בגיל 20 ומעלה (19%) נוסעים באוטובוס בכל יום או כמעט בכל יום, 14% נוספים נוסעים פעם-פעמיים בשבוע, 17% - פעמיים בחודש או פחות ו-6% נוסעים בתדירות לא קבועה.
יעל דורי מארגון אדם, טבע ודין: "ניידות לכולם היא הבסיס לקיימות עירונית. בשנות השבעים היה אחוז משתמשי התחבורה הציבורית 76% והיום הוא 23%. סדר העדיפות צריך להיות כזה שבראש יהיו הולכי הרגל, אחריהם נוסעי התחבורה הציבורית, אחריהם נוסעי האופניים ובסוף נוסעי הרכב הפרטי".
מנהל הרשות מאיר חן דווקא אופטימי ומתחייב כי "תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי". בנאומיו בכינוס הדגיש שוב ושוב את דרישתו מן המפעילים שרמת השירות לנוסע תהיה גבוה: "ענף התחבורה הציבורית חי, נושם ובועט. הוא לא גוסס או מדמם, ורחוק מלהיות כזה. הוא דינמי. בעתיד נשקול את גודל ומשך המכרזים ובאיזה תצורות הם יהיו. גם נושא התשתיות ייפתר, זה לוקח זמן. המדינה צריכה להסתכל בראייה רוחבית ולתת למפעיל להפעיל, ופחות להתעסק במלחמות עם ראשי רשויות. דרושה לכך ראייה מערכתית בה יהיו שותפים מינהל הדיור, האוצר, הרשויות וגורמים נוספים".
מאיר חן: אנחנו מסתכלים קדימה ופחות אחורה ורואים כבר את השינוי. 2016 הייתה שנת מפנה, ובשני הקרובות עד 2019 תהיה פריצה בתחום התחבורה הציבורית. אין נדע שיש שינוי? כשהציבור ירגיש את זה נראה שהביקוש גדֵל.

"גם מול אגד ודן לא נתפשר"

נושאים אחרים אליהם התייחס מנהל הרשות:
  • שביעות רצון הנוסעים - "תחרות פתוחה תעשה טוב לענף. גם בהסכמים מול אגד ודן לא נתפשר על רמת שירות גבוהה. אף פעם לא שאלנו את הנוסעים לדעתם. בימים אלה אנחנו מעבדים 42 אלף שאלונים של נוסעים בכל מיני גילים בכˉ5,000-4,000 נסיעות. שאלונים אלה יהוו 10% מכלל הציון בבקרה. כל מפעיל יקבל את תוצאות הסקר והניתוח, וזה גם יהיה פקטור במכרזים עתידיים. נוסעי התחבורה הציבורית יבחנו אותנו. עלינו למתג את עצמנו תקשורתית טוב יותר הן ברמת המפעיל והן ברמה המערכתית".
  • קווי הזנק - "בעת הפעלת הרכבת הפעלנו קו נסיוני ממודיעין לרמת החי"ל, ומצאנו שיש ביקוש והקו אטרקטיבי. פנה אלי סמנכ"ל התפעול של אמדוקס וסיפר לי שיש להם חניון של 5-4 קומות שקולט כ-5,000 עובדים, ויש עומס בלתי רגיל. הוא עשה עבודה למיפוי הגעת העובדים. אנחנו נהיה שם כדי לאנשים קווי הזנק להגיע למקומות העבודה והיו קווים לאמדוקס מפתח תקוה ומרעננה".
בקרוב: טעינת רב-קו גם בקיוסקים
  • התהליך הארוך להכשרת נהגי אוטובוס - "אנחנו יוצאים לפתרון חלקי מול אגף הרישוי באופן קבלת הרישיון שנמשך שנה. איני רוצה לפרט בשלב זה, ורק אומר שהתהליך מול המרב"ד יתקצר באמצעות רופא מוסמך. גם משרד הכלכלה יצטרך לסייע בנושא הכשרת הנהגים. עשינו ניסוי בו הוצעה חבילה לפורשי צה"ל, והיו אפילו שניים בדרגת סגן-אלוף שחיפשו עבודה גמישה בשעות כנהגים".
  • טכנולוגיה - "הכרטוס בתחבורה הציבורית יהיה שונה בעוד עשר שנים, ויהיה יותר מתקדם מרב-קו. נוסעים ישלמו עבור הנסיעה בכרטיס אשראי ובטלפון הסלולרי. נכון להיום יש לנו 400,000 טעינות רב-קו באינטרנט. בעתיד החשבון יהיה במסלקה ציבורית וייעשה בהוראת קבע". מנהל אגף טכנולוגיות, שי ג'רבי, ציין כי סכומי הטעינה באינטרנט הם גבוהים ובקרוב ניתן יהיה לטעון את הרב-קו גם בקיוסקים.

תאריך:  25/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
+10,000 שקל בחודש כדי להביא נהג
11:22 26/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר סופרבוס בליליוס מתרעם על כך שהמדינה מכניסה את הבעיות למכרזי ההפעלה של התחבורה הציבורית במקום לטפל בהן  ▪  אודי אדירי מהאוצר: האחריות על התשתית מתחילה במדינה. הצלחנו ליצור שוק תחרותי מדי  ▪  תחבורה בדרך שלנו: אין באמת תחרות

"התחבורה הציבורית מפגרת ב-20 שנה" [צילום: ניר שאנני]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר הנוסעים באוטובוס - פחות מהצפי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר המזכירות אבי פרידמן דוחה את הנסיונות להשוות בין אגד ליתר מפעילי התחבורה הציבורית משום שלדבריו לא ניתן להשוות בין תפוחים בני 83 שנה לאגסים בני 10 שנים    המפעילים הפרטיים: מגיע לאגד יותר, אבל רק קצת יותר
עידן יוסף
השר כ"ץ חנך את נסיעת המבחן הראשונה    משרד התחבורה ונתיבי ישראל מזהירים את הציבור לא ללכת על המסילה
עידן יוסף
בשבוע הבא יחולו שינויים בחלק מקווי השירות של מטרופולין בכפר סבא, ברעננה ובהרצליה    יכללו תגבור קווים וביטולם
עידן יוסף
צו על תנאי מבית הדין לעבודה יאפשר לאגד להעביר עד יום חמישי סיכום עם ההסתדרות שיוגש להתייחסות המדינה
עידן יוסף
במקרה של שביתה יופעל שירות הסעיות לבתי חולים ולתחנות הרכבת שצפויות להיות עמוסות מהרגיל והבקרה על השירות תופסק באופן שיאפשר הסעת נוסעים בשכר    משמעות כניעה לדרישות אגד: פחות 7% תוספת שירות בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il