X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פתיחת הקו המהיר של הרכבת לירושלים, שנקבעה ל-23 לספטמבר, עשויה להתעכב כתוצאה מהכרזת סכסוך עבודה של ועד עובדי הרכבת בתחילת השבוע הבא צפוי להתחיל קורס מדריכי נהגי קטר, ולפי לוח הזמנים של הפרויקט, כל דחייה של מעל שבוע בתחילת הקורס תיצור עיכוב בפרויקט כולו
▪  ▪  ▪
[צילום: גידי אבינרי/פלאש 90]

פתיחת הקו המהיר של הרכבת לירושלים, שנקבעה ל-23 לספטמבר, עשויה להתעכב כתוצאה מהכרזת סכסוך עבודה של ועד עובדי הרכבת. בתחילת השבוע הבא צפוי להתחיל קורס מדריכי נהגי קטר, ולפי לוח הזמנים של הפרויקט, כל דחייה של מעל שבוע בתחילת הקורס תיצור עיכוב בפרויקט כולו.
לפי הערכות פנימיות ברכבת, הסכסוך שפרץ עם העובדים הוא אחד מ-3 גורמי סיכון שעלולים לגרום לעיכובים בתאריך היעד שנקבע להפעלת הקו. שני גורמים נוספים הם עבודות החשמול של הקו שעדיין לא הסתיימו במקטע שבין משמר איילון לתל אביב ובדיקות הבטיחות הבלתי תלויות של מכון התקנים הגרמני TUV-SUD - שלרכבת אין אפשרות לדעת כמה זמן יעבור עד לקבלת כל האישורים הנדרשים במסגרתן.
בשלב ראשון להפעלת הקו תופעל רכבת אחת לשעה, ובהדרגה צפויה תדירות הרכבות לעלות עד להפעלה מלאה של 4 רכבות, ואולם בשל מגבלות קיבולת של תחנת ההגנה, לא ניתן יהיה להפעיל יותר משתי רכבות בשעה. משום כך הרכבת לא תוכל להגיע לתדירות של 4 רכבות לשעה עד שיושלם חשמול מסילת הרכבת עד תחנת סבידור, שעשוי לקחת עוד מספר חודשים.
למרות שהנסיעה ברכבת בתקופת ההרצה תהיה בחינם לתושבי ירושלים, הרכבת מתכוונת לאפשר בשלב ראשון רק למי שירשם באינטרנט לקבל כרטיסים לנסיעה ברכבת, זאת על-רקע החשש מהצפת נוסעים.
פרויקט הקו המהיר היה אמור להיפתח ערב פסח, אך מספר שבועות לפני מועד הפתיחה הודיעה הרכבת כי היא דוחה את התאריך בחצי שנה, מאחר ש"טרם התקבלו כל האישורים הרגולטוריים הדרושים להפעלת הקו", זאת על-רקע דרישות המשטרה וגופי ההצלה השונים. ואולם מתברר כי כפי שנחשף ב"גלובס", גם העבודות ההנדסיות להשלמת הקו היו רחוקות מאוד מסיום.

תאריך:  25/06/2018   |   עודכן:  25/06/2018
+חריגה בלו"ז: הסגירות ברכבת יימשכו שבוע נוסף
19:06 25/06/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשל התמשכות עבודות החישמול של הקו לירושלים יישארו סגורות עד 6 ביולי התחנות במקטע המסילה שבין תל אביב ההגנה לתחנות נתב"ג ומודיעין

[צילום: דוברות רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת התחבורה הציבורית סיכמה בתום מו"מ עם ההסתדרות על השכר הגבוה ביותר בענף התחבורה הציבורית לנהגיה    שכר הנהגים יעלה בכל שנה בהתאם לטבלה מוסכמת בהתאם לוותק הנהג
עידן יוסף
קיץ 2018 בפתח ואיתו לוח זמנים מעודכן מיום שלישי הבא - תחילת הפעלה במרכזית המפרץ החדשה; רכבות לילה בקו העמק; ושירות משודרג לחיילים
עידן יוסף
בשלב הראשון ייצאו לתחרות קווי אגד בירושלים    ב-2021 מכרז לקווים סביב נצרת וב-2024 לקווים הפנימיים בעיר    שינוי במתכונת ההפעלה באילת    משרד התחבורה: נעודד כניסת שחקנים חדשים ו"רעבים"
עידן יוסף
שכר הנהגים בשתי החברות יעלה ל-43 שקל לשעה, אבל רק אם הממשלה תסכים לממן את תוספת השכר    תחבורה בדרך שלנו: "הציבור לא צריך לממן בכספי המיסים שלו הסכמים פנים ארגוניים של חברות פרטיות במשק"
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה מתחייבת כי בהתאם לסטטוס-קוו לא ייאסר על מוניות שירות לפעול בשבת, אך משרד התחבורה לא ידרוש מהתאגידים לפעול בשבת ובכך יאפשר גם לתאגידים שומרי שבת שוויון הזדמנויות    "עד אמצע 2019 ייצאו כל המכרזים למוניות שירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il