מתוך 46 כפרים ערבים-בדואים בנגב, ב-42 כלל אין שירות של תחבורה ציבורית. המשמעות היא פגיעה בזכותם של עשרות אלפי תושבי הנגב הערבים לשירותי חינוך, רווחה, בריאות וכמובן להזדמנויות תעסוקה, וזוהי הסיבה המרכזית לכך שרמת ההשתתפות של נשים ערביות-בדואיות בשוק התעסוקה היא הנמוכה בארץ. כך עולה מנייר עמדה שחיברה עמותת סיכוי, והוצג (יום ג', 3.7.18) בוועדת לקידום מעמד האישה.
עוד עולה כי הרוב המוחלט של נשים בנגב אינן מחזיקות ברישיון נהיגה. הפתרון היחיד עבורן הוא הליכה ממושכת עד לכביש הראשי. חברת נתיבי ישראל מתנגדת להקמה של תחנות אוטובוס בכבישים ראשיים ולתחזוקתן, אלא רק בצמידות לצומת מוסדר. זאת למרות שהנחיות תכנון תחנות האוטובוס הפנימיות של חברת נתיבי ישראל, מאפשרות הקמת תחנות גם בקטעי דרך שמחוץ לצמתים.
עמיחי לוי, ממונה תחבורה ציבורית מחוז דרום במשרד התחבורה, אמר כי "בשנים האחרונות היו השקעות יוצאות דופן ביישובים בדואיים בנגב. אנו רואים עלייה של 28 אחוז בכמות הנוסעים משנים קודמות. השאיפה היא שעד שנת 2022 נגיע לשוויון בכמות הנוסעים בין האוכלוסייה היהודית לערבית והבדואית. ביישובים הגדולים קיימת תחבורה ציבורית. אנו מספקים שירות פנימי ביישובים קטנים יותר. ביישובי המועצות המקומיות יש עבודות להכנסת תחבורה ציבורית פנימה, בחלקם היא כבר קיימת. אנו פועלים לפתרונות לחצייה בטוחה של מעברים תת-קרקעיים לתחנה אשר לא נמצאת בצומת מוסדר. בחודשיים הקרובים נקבל חוות דעת של מהנדס מקצועי, כדי לבחון בחינה חוזרת של הקמת תחנות בצמתים לא מוסדרים. בנוגע לכניסה לכפרים, אנו לא יכולים להכניס קווי תחבורה ציבורית בדרכי עפר. השאלות לגבי הכנסת הסעות ילדים צריכות להיות מופנות למשרד החינוך. אין שום אלמנט בטיחותי בסיסי במעבר של אוטובוס או מיניבוס בדרכים מסוג אלו. כדי להסדיר בטיחות וסלילת כבישי אספלט יש קודם לקבל אישור סטטוטורי".
בישיבה עלו עדויות של נשים שסיפרו כי בעוד אישה ברהט מתעצבנת על כך שהאוטובוס מאחר ב-10 דקות, נשים בכפרים בדואים נאלצות ללכת ממושכות בדרכי עפר עד לכביש הראשי ולהמתין לטרמפ שיקח אותן למוסדות בריאות, השכלה, קניות ותעסוקה. סברין אבו כף, מפורום "דו-קיום בנגב", אמרה: "אנו מקדמים פרויקט של הצלת החיים בנגב. אחת מן הבעיות שעולות בתחום קידום האישה בכפרים האלו מתחיל בניידות ונגישות. יש מצב קשה שמצריך שינוי, למרות שאני גרה בכפר מוכר, אני סובלת מחוסר בתחבורה ציבורית".
יושב-ראש הוועדה אמרה כי נוכחה לראות שמשרד התחבורה מחפש דרכים לפתרונות ובירכה על כך. "ארצה לקבל את מלוא התוכניות שלכם להתגברות על המכשולים העיקריים ואת המלצות המהנדס המקצועי להקמת תחנות אוטובוס בכבישים ראשיים. אני ממליצה למשרדי הממשלה לקיים דיונים פנימיים ולפתח תוכנית משותפת ובכך לייעל את השימוש בתקציב", אמרה
עאידה תומא סלימאן.