חברת דן באר שבע מקבלת את הציון הגרוע ביותר מבין 16 חברות התחבורה הציבורית הפועלות כיום בשוק. כך עולה מדוח הבקרה החצי-שנתי, שהכין אגף אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
מן הדוח עולה כי מדד החריגה של דן באר שבע הוא הגבוה ביותר, ואחריה
סופרבוס, ג'י בי טורס, קווים, מטרופולין ו
נתיב אקספרס. מנגד את הציון הנמוך ביותר, המעיד על שירות טוב קיבלה חברת ש.א.מ (הנצרתית). דן בדרום, נסיעות ותיירות, גלים (ברהט) ורמה (מועצה אזורית גולן).
אי שם באמצע נמצאים המפעילים אגד,
אגד תעבורה, דן ןאפיקים, המקבלים ציון ממוצע.
ככלל, חל שיפור בחציון השני של שנת 2017, נשוא דוח זה, יחסית לחציון השני של 2016, אך ירידה יחסית לחציון הראשון של 2017. בהשוואת חציונים מקבילים, שיפור ניכר חל בחברות הדרומיות דן בדרום וגלים אך ירידה ניכרת בשירות חלה בחברות נסיעות ותיירות ואגד תעבורה. עיקר הבעיות בחציון הנוכחי נגעו לאיחורים, לאי-ביצוע נסיעות ולבעיות נגישות באוטובוסים.
במדד שביעות הרצון של הנוסעים מן המפעיל, מובילות ג'י בי טורס, גלים, קווים, דן בדרום, אפיקים. במדד זה ניכר כי קיימת שביעות רצון גבוהה יחסית מכל המפעילים.
להלן כמה חריגות ניכרות שנמצאו אצל המפעילים:
- אגד - אי-ביצוע נסיעות, איחורים ובעיות נגישות באוטובוסים. עם זאת חל שיפור במסירת המידע לציבור
- אגד תעבורה (ממוגן וחרדים) - אי-ביצוע נסיעות, איחורים, חריגה ממסלול ושילוט הקו על האוטובוס. גם בעוטף ירושלים ישנם איחורים רבים. שיפור קל מאוד ברמת הניקיון ובהצגת מספרי הקווים באוטובוסים.
- דן - אי-ביצוע נסיעות, נגישות בעייתית ואיחורים.
- דן באר שבע - אי-הצגת מספרי קווים, שילוט בתחנות, חריגה ממסלול, בעיות נגישות.
- דן בדרום - איחורים ובעיות נגישות.
- דן בצפון (המטרונית) - בעיות נגישות חמורות וחוסר ניקיון.
- אפיקים - איחורים ואי ביצוע נסיעות.
- סופרבוס - מידע לציבור, נגישות אוטובוסים, אי-ביצוע נסיעות, איחורים, ליקויים באוטובוסים וסטייה ממסלול.
- מטרופולין - איחורים, אי-ביצוע נסיעות ובעיות נגישות.
- נסיעות ותיירות - איחורים ונהגים לא אדיבים.
- נתיב אקספרס - בעיות נגישות, אי-הצגת מספרי קווים, אי-ביצוע נסיעות ואיחורים.
- קווים - איחורים, בעיות נגישות, הצגה לקויה של מספרי קווים וסטייה ממסלול.
- ג'י בי טורס - איחורים וסטייה ממסלול הנסיעה.
- גלים (רהט) - בעיות נגישות באוטובוסים, אי-הצגת מספרי קווים, שילוט סטטי בתחנות, חריגה ממסלול וחוסר ניקיון.
- רמה (רמת הגולן) - איחורים וחוסר מידע לציבור.
- ש.א.מ - העדר מידע לציבור, בעיות נגישות ואיחורים.
החל בחודש יולי 2017 מבוצעות שלוש בקרות אלקטרוניות בתחנות המוצא לצד חמש בקרות באמצעות בקרה אנושית גלויה. בקרה אלקטרונית מתבצעת בהתבסס על נתונים שונים שמשדרים אוטובוסים בזמן אמת. לאור הצלחת הבקרה באמצעים טכנולוגיים, הוחלט להרחיבה החל בינואר 2018 לבקרה אלקטרונית מלאה לכדי שמונה בקרות בתחנת מוצא. משמעות הדברים היא שתחנות העומדות בתנאי הבקרה (החלה על כ-5% מן הנסיעות) יבוצעו בקרות אלקטרוניות שמונה פעמים בחציון לאורך שבוע שלם בכל שעות הפעילות.
מנהל אגף הבקרה,
דוד יוסף, אמר: "אנו צופים כי הבקרה האלקטרונית תשקף באופן מדויק יותר את פעילות מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים". כאשר תורחב הבקרה האלקטרונית לכלל הקווים ישונה התמחור מול המפעילים, וככל הנראה יפחתו הקנסות בהתאם.