X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תיקון חדש של שר התחבורה יפחית את הרף ויאפשר לנהגי רכב פרטי לקחת נוסע אחד פחות ולנסוע בנתיב המהיר השר יוסמך עם זאת לאשר החרגה לתקופות ושעות מסוימות שתצריך 4 נוסעים
▪  ▪  ▪
כביש מס' 1 [צילום: דב גרינבלט]

שר התחבורה ישראל כ"ץ מקדם תיקון לתקנה שיאפשר ליותר כלי רכב פרטיים לנוע בנתיב המהיר בכביש מספר 1 לכיוון מערב, באמצעות הנמכת הרף כך שיתאפשר למכוניות עם פחות נוסעים לנסוע בנתיב המהיר, המשמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב מרובי תפוסה.
כיום, על-מנת לקבל מתשלום אגרה בנתיב המהיר, על הרכב להיות "מרובה תפוסה". הגדרתו ככזה נעשית באחד משני מדרגות:
  • רכב עם נהג+ 3 נוסעים;
  • רכב עם נהג + 2 נוסעים הנוסע בשעות השפל (שעות בהן יש בנתיב פחות מ-1,000 כלי רכב בשעה).
אולם בנתיב המהיר הקיים בכביש 1, מצא משרד התחבורה שהמדרגות הללו אינן מתאימות, בין היתר עקב כך שהן יוצרות חוסר ודאות מה תהיה המדרגה שתחול, והדבר מכביד על ציבור נהגי הרכב הפרטי לתכנן את נסיעותיו ברכב מרובה תפוסה. ספירות כלי רכב העלו שניתן לחזות בוודאות גבוהה למדי את מועדי הגודש והשפל של הנתיב, ולפיכך סבור משרד התחבורה כי ניתן לעגן מראש את המועדים בהם תחול כל מדרגה. עם זאת, כיוון שהחיזוי הזה מוגבל, ועשוי להיות נתון לשינויים מסיבות שונות, מציע המשרד הסדר גמיש יחסית.
על-פי התקנה אותה מגיש השר, הוא מציע לבטל את אמת המידה של 1,000 כלי רכב לשעה כאמת מידה לתחולת המדרגה המחמירה של רכב מרובה תפוסה, ובמקום זאת לקבוע כי לעניין הנתיב המהיר בכביש 1 לכיוון מערב, הכלל יהיה המדרגה המקלה - נהג + 2 נוסעים. כלומר, נוסע אחד פחות.
לצד זאת, מציעה התקנה להסמיך את שר התחבורה לקבוע בצו מועדים בהם הכלל יהיה נהג + 3 נוסעים - בין לתקופה, לימים או לשעות ביממה, "והכל לשם מניעת הפרעה לתנועת תחבורה ציבורית בנתיב המהיר או האטת מהירות הנסיעה בו", כלשון התקנה.

תאריך:  06/11/2018   |   עודכן:  06/11/2018
+ערב השביתה: נחתם הסכם הסובסידיה עם אגד
13:19 06/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אגד יהפוך בתוך שנה וחצי מקואופרטיב לחברה  ▪  השנה יפורסמו מכרזים להפעלת 50% מקווי השירות של אגד בי-ם ב-2019 יופרטו קווים מאזור אשקלון ואשדוד לירושלים, לתל אביב ופרברי רחובות  ▪  ב-2020 יופרטו קווים בפרברי ראשל"צ וחיפה עלות הסובסידיה - כמיליארד שקל בשנה

חתימת ההסכם
+הרצחת וגם כיכבת
13:09 06/11/18  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

לא תהיה פה אנרכיה, שבה הרוצח לוקח את החוק לידיו  ▪  ראוי להמשיך במסורת מפוארת וחשובה וש'יום השכן' ייהפך לטקס קבוע

היילו. "גיבור" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+לפקחים לא תהיינה הסמכויות המופרזות של סיטיפס
01:33 06/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חוק קנסות הרב-קו אושר בקריאה ראשונה בכנסת  ▪  חנין: לא צריך להגדיל עד כדי כך את סמכויות הפקחים  ▪  כבל: עובדי מדינה יפקחו

לא כמו בסיטיפס [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההקלה שתתיר ליותר כלי רכב פרטיים לנסוע בנת"ץ כביש 1
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
סניפים תלפיות ומלחה בירושלים יקיימו בבוקר אסיפות הסברה על חשבון שעות העבודה, ובכוונתם לפגוע בשירות התחבורה הציבורית בעיר
עידן יוסף
על אף ההסכם הקיבוצי טוענים ההסתדרות והוועד כי ההנהלה אינה מסדירה את תשלום הפרשי השכר    תחבורה בדרך שלנו: לא הספיקו לאגד 16 מיליארד שקל
עידן יוסף
מומחי התחבורה והממשל מסכימים על כך שכדי לפתור את בעיית הגודש בכבישים דרושות החלטות אמיצות, אך חלוקים על הדרכים כדי לקדם זאת - עד כמה צריך לשנות את מבנה המיסוי הקיים על רכב פרטי, איך להשקיע בתחבורה ציבורית ומה מקומה של התחבורה השיתופית בפתרון הבעיה
אלי אלון
אף נציג של רכבת ישראל לא חיכה לנו ולא כיוון אותנו    הנוסעים, חלקם אנשים מבוגרים, נאלצו לקחת אוטובוס קו 301 לתחנה המרכזית בעפולה ואוטובוסים ליעדים אחרים ביישובי העמק, וחלק שילמו על הנסיעה מכספם
עידן יוסף
מדוע מסתירים מפעילי התחבורה הציבורית מידע על דילול השירות וביטול הקווים ביום הבחירות לרשויות, ומדוע משתמט משרד התחבורה מאחריותו להורות להן למסור דיווח מפורט על השינויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il