אחרי כארבע שנות משא-ומתן, וכעבור חמישה חודשים מיום אישור הסכם העקרונות, חתמו (יום ג', 6.11.18) המדינה ונציגי קואופרטיב אגד על הסכם הסובסידיה החדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים והבין-עירוניים של אגד ("הסכם הסובסידיה"). ההסכם כולל סובסידיות בסכום שמוערך בכמיליארד שקל בשנה למשך 10 שנים.
ההסכם נחתם יממה בלבד לפני השבתת שירותי אגד בכל הארץ, במסגרת שביתה עליה הכריזה ההסתדרות. את המדינה ייצגו אנשי משרד האוצר.
ההסכם כולל את הוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של אגד, וזאת בתוך 12 שנים עד לשנת 2030. רוב קווי השירות שייצאו לתחרות נמצאים בשלוש המטרופולינים הגדולות. במסגרת ההסכם, יפורסמו בחודשים הקרובים מכרזים להפעלת כ-50% מקווי התחבורה הציבורית בירושלים. מדובר בכ-80 קווים המסיעים כ-60 מיליון נוסעים בשנה - כחמישית (20%) מכלל נוסעי אגד.
במהלך השנה הבאה (2019) צפויים להתפרסם מכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית עירוניים ובין-עירוניים. מדובר בין השאר בקווים בין-עירוניים בין אשקלון ואשדוד לירושלים ולתל אביב ולפרברי העיר רחובות.
בשנת 2020 יפורסמו מכרזים נוספים להפעלת עשרות קווי שירות בין השאר בפרברי ראשון לציון וחיפה. בהמשך, לא נמסר מתי, יפורסמו מכרזים להפעלת קווי השירות של אגד גם קווי בחולון, כרמיאל, חיפה, חדרה, בנגב ובגליל.
כחלק מההסכם, אגד התחייב לעבור התייעלות משמעותית, הכוללת שינוי מבני והכנסת משקיע פרטי, כך שבתום תקופת ההסכם, יוכל הקואופרטיב לפעול בתנאי תחרות. כחלק מהיערכות אגד לפעילות בתחרות מלאה, יוקצה תקציב לצורך הפרשה (פיטורים/פרישה מרצון) של מרבית החברים (1,300 מתוך 1,500) ועובדי דור א' (1,800 מתוך 2,400), בתנאים הולמים, שטיבם לא פורט.
בנוסף לפרישת עובדים וכחלק מהערכות לתחרות, אגד יהפוך בתוך שנה וחצי מקואופרטיב לחברה. החברה תידרש לעמוד ברמת שירות המקובלת בקווי השירות שיוצאו לתחרות. עד לשנת 2021 יחודש צי האוטובוסים שלה כך שיעמוד בדרישות המכרזים התחרותיים (גיל מקסימלי של 10 שנים, לעומת כ-15 שנים כיום), הצטיידות ב-150 אוטובוסים חשמליים ועוד).
אגד מפעיל כיום כ-2,950 אוטובוסים. נתח הפעילות של אגד בענף התחבורה הציבורית מסתכם כיום בכ-35%. מספר הנוסעים בקווים העירוניים והבין-עירוניים של הקואופרטיב מגיע לכ-900 אלף ביום.