X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובד לשעבר בחברה המבצעת את פרויקט הרכבת לירושלים חשף בפני ועדת הכלכלה: "כל ערב חתמתי על ליקויים" יו"ר הרכבת הבטיח שיפור ביולי 2019, אולם נציג האוצר טען כי לא צפוי שיפור עד 2022 בגלל הקיבולת באיילון שלא מאפשרת הכנסת רכבות חדשות
▪  ▪  ▪
איתן כבל, דן הראל ושחר איילון [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
בוטלה חובת ההרשמה לנסיעה
מעתה אין צורך להירשם מראש לנסיעה ברכבת המהירה לירושלים. בהתאם להחלטת רכבת ישראל ואישור משרד התחבורה, יבוטל הצורך בהנפקת שובר נסיעה עבור נסיעה בקו המהיר לירושלים, המופעל כעת במתכונת הרצה שירותית-תפעולית.
לצד זאת, ממשיכה מתכונת הרצת הקו במתכונתה הקיימת, במסגרתה מוגבל מספר הנוסעים לכל רכבת ל-400 איש, את ההגבלה על מספר הנוסעים יישמו מעתה צוותי התחנות והרכבות. הסיכוי שתיושם נמוך לנוכח מספרם הזעום של הנוסעים בקו כיום.
לו"ז הרכבות בקו, הכולל 54 רכבות ביממה, ימשיך כסדרו, במתכונת של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון.
רכבת ישראל מזכירה לציבור הנוסעים כי בהתאם להנחיות משרד התחבורה, הנסיעה מתחנת ירושלים נבון, לכל הארץ, מתבצעת ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.

ועדת הכלכלה המשיכה (יום ב', 12.11.18) את המעקב שיוזם היו"ר באשר לבחינת הטיפול בכשלים במיזם קו הרכבת ירושלים-תל אביב והפגיעה בקווים אחרים. הישיבה היום התקיימה בעקבות דיון קודם שנערך בוועדה לפני שלושה שבועות, בו עלו תלונות קשות מצד נוסעים על הצפיפות והסכנות ברכבת. במהלך הישיבה נשמעו טענות קשות מצד עובד לשעבר בחברה המבצעת את מיזם קו הרכבת לירושלים שסיפר כי כל ערב חתם על ליקויים. בתגובה לכך אמר היו"ר איתן כבל כי הדברים חמורים ויש להם משמעויות פליליות, הוא ביקש להעביר את כל החומר למבקר המדינה ולהנהלת הרכבת.
את הישיבה פתח כבל בדברים קשים ואמר כי אנחנו בדרך לתוהו ובוהו תחבורתי ולא יהיה שום שיפור, גם לא בעשור הקרוב. לדבריו, "הצפיפות על הכבישים והתפוסה ברכבות רק תלך ותגבר ואין למשרדי הממשלה שום פתרון ממשי או ודאי באופק. בזמן שראש הממשלה ושר התחבורה מרימים הצגה שלמה של קו רכבת חדש ונוצץ, מתרוצצים פקידי האוצר, החשכ"ל ומשרד התחבורה בבהלה, תופסים את הראש ופשוט לא מבינים איך הם הגיעו למצב הזה. כי עבור ראש הממשלה ושר התחבורה הציבור מטומטם, והציבור ייסע ברכבת חצי ריקה שעושה את חצי הדרך ויהיה מבסוט, כשמאחורי הקלעים כל העתיד התחבורתי של מדינת ישראל עולה באש". הוא הוסיף כי בכוונתו לכנס ישיבת דיווח של כל הנציגים לוועדת הכלכלה מדי חודש, כדי שאזרחי ישראל יוכלו לדעת בדיוק מה קורה.
ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) אמרה כי לא ייתכן שבשביל להפעיל רכבות ריקות מנוסעים במרכז גורעים רכבות מהצפון. לדבריה, הצפון הוא לא החצר האחורית של מדינת ישראל. ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני) הוסיפה: "צריך להפסיק לחבר את הפריפריה למרכז ולהתחיל לחבר את המרכז לצפון ודרשה להחזיר לאלתר את הקרונות שנלקחו מהצפון. כבל השיב כי הכל נגזר מאותו עניין - אי-הערכות מתאימה לפתיחת הקו לירושלים.
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי משרד האוצר בלם בגופו את הרחבת הרכבת, מתוך תפישת עולם שגויה והרסנית לצמצם חברות ממשלתיות לא יעילות, וכי זה נס שהרכבת עדיין מתפקדת. ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) שאלה איך למרות כל הדחיות בפתיחת הקו לירושלים עדיין הגענו לשוקת שבורה. ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) אמרה כי בניגוד לאמירה שזה נהנה וזה לא חסר, הפעם זה סובל ולזה אין תועלת. היא הוסיפה: "לא הבנתי את זה שקוראים לנו לאשר שטויות של 60 מיליון שקל לאסתטיקה של מטוס ראש הממשלה במקום תקציבים לרכבת".
במהלך הישיבה סיפר ערן זפוליו, עובד לשעבר בחברת סמי (SEMI) המבצעת את הקו לירושלים, כי בחברת סמי ביקשו ממנו לשתוק אבל הוא לא מוכן לשתוק. הוא סיפר כי "כל ערב אני חותם על ליקויים - כלי הצמ"ה המסילתיים ללא אישור עבודה או פסולים לעבודה. הייתה שריפה ברכבת של כלי מסילתי ואיש לא רצה לפרסם את התמונה. האחראי על הכיבוי יכול לאשר את זה. אני מדבר מדם לבי. עובדים שהגיעו ללא תעודת זהות והממונים עלי אומרים לי לעצום עין. היו עובדים שעבדו בגבהים לא נורמליים. יש כלים מסילתיים שהגיעו מרוסיה ביבוא אישי של סמי משנות ה-90. האם יש כלים שהחליפו להם את הג'נטים לגלגלי רכבת? פניתי למנכ"ל הרכבת עשרות פעמים וביקשתי פגישה, פניתי לאחראי בטיחות של הרכבת שאמר שזה לא באחריותו". היו"ר כבל אמר בתגובה כי מדובר בדברים חמורים שיש להם משמעויות פליליות וביקש להעביר את החומרים למבקר המדינה ולהנהלת הרכבת.
מנהל המיזמים, שי וקסמן, אמר כי הפעלת הקו לירושלים עם מחוללים (גנרטורים) היא אלתור מוחלט, רק כדי לעשות רוח לציבור. "הממשלה מדברת ב-17 קולות. הות"ל הערים כמעט כל מכשול אפשרי, המשרד להגנת הסביבה המציא מדד לקרינה, משרד הבריאות תמך בהם בלי שום ידע ומחקר ואף אחד בממשלה לא הקשיב", אמר. כבל אמר בתגובה כי אם רק 5% מהדברים שאמרו השניים נכונים אזי מדובר בסיפור מטורף.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, אמר בדיון כי "ב-2014 לרכבת היו 98 מערכים, קטר וקרונות, ונסעו בה 181 אלף איש. השנה יש לרכבת 94 מערכים ונסעו בה 291 אלף איש. על אותה כמות בסיסית של מערכים כמעט הכפילו את כמות האנשים מה מתפלאים שיש כאלה עומסים? וזה ילך ויחמיר. אנחנו עובדים על קצה גבול המערכת. אין לנו מספיק ציוד נייד, הממשלה ואנחנו לא נערכנו מספיק טוב. יש קרונות ניהוג שיכולים לפתוח מערכים שיגיעו בשנים הקרובות אבל אל תתלו בהם תקוות. כמה שלא נשים זה יתמלא. כשנגמור ונניע על המסילות את כל כמות המערכים האפשרית, בתוך שלוש שנים, זה לא יפתור את הבעיה כי אז נגיע לבעיית כמות הפסים ופה הבעיה יותר חריפה כי כדי לעבור את הות"ל והתכנון בישראל לוקח בין 10 ל-15 שנה ליצור מסילות חדשות. לכן הבעיה תישאר איתנו לאורך זמן. החלטה על פתיחת קו ירושלים כמו כל קו היא של הממשלה. אני אומר להם מה אני חושב, אבל אני חברה ממשלתית שהבעלים והלקוח היא הממשלה. כאשר פתחנו את קו ירושלים-נתב"ג וחיברנו את ירושלים לשירות רכבתי לכל הארץ, לכן החלטנו להוריד תדירות בצפון. השיפור האמיתי יתחיל ביולי 2019, כאשר נוסיף מערך כל חודש. כל 7 שנים וחצי מספר הנוסעים ברכבת מוכפל ואם לא מכפילים את כמות המסילות ואת כמות הציוד בתוך 7 שנים וחצי, בישראל זו משימה בלתי אפשרית, אם לא יעשו פה משהו חריג. אני מדבר על מסילות 5 ו-6 לא על המסילה הרביעית".
בתגובה לכך אמר היו"ר כבל כי "הדברים מחייבים הקמת ועדת חקירה, כי מה שעולה מהם הוא שלא יהיה פתרון לבלגאן התחבורתי הישראלי גם לא בעוד 10 או 15 שנה. משבר התחבורה גדול יותר ממשבר הדיור ופרשת הצוללות מחווירה ליד הסיפור הזה ומישהו צריך לתת על זה את הדעת. מבקר המדינה כבר הודיע יפתח בחקירה לבקשתי", אמר. הוא הוסיף כי הוועדה תזמן את שר התחבורה על-מנת לתת תשובות לציבור.
סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, קובי בליטשטיין, אמר כי "בתקופתו של השר הנוכחי זיהינו את הצורך במערכות תחבורה ציבורית, ובהנחיית השר אנחנו משנים את נקודת שיווי משקל מהשקעה בכבישים להשקעה בתחבורה הציבורית. היעד בסוף להביא ל-40% נוסעים בתח"צ בשנת 2040". רכז התחבורה באגף החשב הכללי באוצר, אליאס מטר אמר: מ-2014 ידענו שיש צוואר בקבוק באיילון וכל הרכש שהרכבת הציבה זה להארכת רכבות, כי אי-אפשר להוסיף רכבות לאיילון. אישרנו 41 רכבות במעל מיליארד שקל. לא יהיו רכבות נוספות גם אם יהיה ציוד נוסף, בגלל מחסור בתשתיות. מערכת איתות חדשה שתופעל ב-2022 תאפשר להכניס 3 רכבות חדשות. איילון בסף הקיבולת המלאה שלו ועד 2022 לא צפויה הגדלת רכבות נוספות. היו"ר כבל אמר על כך כי במדינת ישראל לא קרה פעם אחת שמיזם הושלם בתאריך היעד שלו, וכי בדברים אין שום בשורה.

תאריך:  12/11/2018   |   עודכן:  12/11/2018
+ועדת הכספים אישרה הקלות במס על תרומות ל-101 עמותות חברתיות
11:32 13/11/18  |  

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה (יום ג') הקלות במס הכנסה על תרומות ל-101 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות מרחבי המדינה העוסקים בחינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, הגנת הסביבה, מדע, קליטת עלייה, פעילות למען טוהר המידות וזכויות אזרח ועידוד תעסוקה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דן / Dan  דן הראל  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לאה פדידה / Lea Fadida  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  רכבת ישראל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובד רכבת חשף: ליקויים בקו המהיר לי-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
במהלך דיון ברפורמה המעגנת הנחות במס הקנייה בעת רכישת אופנועים עם מערכות בטיחות, הגיעה ועדת הכספים למסקנה כי לאחר חלקה הראשון, הרפורמה תביא דווקא להתייקרות האופנועים הבינוניים    לאור כך שונו התקנות ונקבע כי חלקה הראשון של הרפורמה יוארך, על-מנת שניתן יהיה לבחון את השלכותיה ולשנותה    במקביל - הוארכה שיטת המיסוי המופחת על כלי רכב דו-גלגליים
עידן יוסף
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב סבור כי יש לבטל כליל את הפטור מחובת דיווח של עולים חדשים ותושבים חוזרים    יחימוביץ': "עמדתה המקצועית של הרשות מתנגדת חד-משמעית לפטור מדיווח - ועדיין ביטולו מסוכל פעם אחר פעם. צריך להיות נאיביים כדי לא להבין שמישהו בממשלה אחראי לכך שהחרפה הזו אינה נמחית מספר החוקים"
עידן יוסף
טוענת שהדיון עם המשנה ליועמ"ש נקבע מראש וכי הגבלתה להגיע לוועדה תוכיח שמדובר במשפט שדה
עידן יוסף
מתווה ארנונה חדש יאפשר לחיילים בודדים לשכור דירת שותפים עם חיילים ולקבל פטור מוגדל    בדירת שותפים גודל הדירה המרבי עליו יינתן הפטור הוא 140 מ"ר
עידן יוסף
כ-120 תיקים חסויים מארכיון צה"ל על ניהול המעברות בקום המדינה יעוברו לידי הוועדה בכנסת    ח"כ נורית קורן: "מעריכה את אנשי ארכיון צה"ל על שיתוף הפעולה. חשיפת החומרים תהיה הישג משמעותי למשפחות ששנים חיות בסימן שאלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il