X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כמה עמדות לנפש ומה רדיוס הפריסה?
מרסנים את משרד התחבורה
באוטובוס "סגור" לא יהיה קנס מוגדל
יו"ר ועדת הכלכלה הודיע למשרד התחבורה כי עד שלא יתוקנו הכללים הנוקשים, לא יאושר החוק להגברת האכיפה והקנסות חברי הוועדה הצליחו לרכך חלק מהסעיפים
קנסות בדלת האחורית
עידן יוסף
טוב עשתה ועדת הכלכלה שהכשילה ניסיון של משרד התחבורה להעלות את הקנסות על אי-תשלום בתחבורה הציבורית גם באוטובוסים בהם העלייה נעשית מהדלת הקדמית בלבד ושיעור ההתפלחויות בהם אפסי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
לא תתאפשר יתרה שלילית ברב-קו

עידן יוסף
לפקחים לא תהיינה הסמכויות המופרזות של סיטיפס

עידן יוסף
נראה לכם שפקח יחכה 50 דקות לניידת שתגיע לנוסע שלא שילם 5.90 שקל?

ועדת הכלכלה הורתה למשרד התחבורה לצמצם את החוק להגדלת הקנסות על אי-תשלום דמי נסיעה, ובין היתר להחיל אותן רק על אוטובוסים בהם יש מכשיר תיקוף אחורי ("אוטובוס פתוח") [ראו מאמר משמאל], להקטין את גובה הקנסות, להגדיל את משך הערעור על קנס ולהקטין את הקלות בה ניתן להטיל קנס על נוסע.
"אין לנו רצון להיות קולטי הנתזים של התקלות שיצוצו אחר כך", אמר כבר בפתח הישיבה (יום א', 6.1.19) היו"ר איתן כבל. "לא נגיע לאולפנים כדי לומר 'הזהרנו', 'התרענו', 'אמרנו'. דרוש איזון בחקיקה. לא ישר ניתן מאסר עולם עם עבודות פרך. המעשה צריך להתכתב עם העונש. תפקידנו הוא להתמקד בשור מועד...חקיקה היא עקרונות ולא יכולה לתת מענה לכל המצבים".
כבל: "רמת השירות צריכה להיות טובה עד כדי שנגיע למצב שבו לנוסע יהיה לא נעים לא לשלם". הוא דרש לאפשר יתרה שלילית ברב-קו [צבירת מינוס של עלות נסיעה אחת], ציין כי הוא עושה הכל על-מנת שחברת סטיפס תהיה חלק מהמשחק, והוסיף: "אלחם עד חורמה במכשירים שלא מחזירים עודף". על כך השיבה לו מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל כי לא מאשרים עוד תוספת של מכשירים כאלה.
עו"ד איתי עצמון מהיעוץ המשפטי של הוועדה אמר כי במהלך המגעים מחוץ לדיוני הוועדה הסכימה הוועדה על כך שהחוק יהיה כהוראת שעה, בשל קשיים שונים בהם החשש שהעלו מפעילי התחבורה הציבורית לפגיעה בוודאות העסקית שלהם. במקום זאת, יתמלאו מספר תנאים: א. מסע פרסומי גדול בדבר חובת התשלום; ב. מעטפת פיקוח הולמת על המפעילים מצד משרד התחבורה שכוללת ממונה במשרד התחבורה ומפקחים במספר נאות; ג. נוהל אכיפה ארצי אחיד, שבו היועץ המשפטי למשלה יקבע נורמות אחידות בכל הארץ, וייקבעו בו גם אופן הטיפול כלפי קטינים, בעלי מוגבלויות וקשישים; ד. מערכי פניות ציבור מפוקחים אצל המפעילים; ה. פיקוח על כך שהמכונות התיקוף פועלות כראוי ושיש פריסה מספקת של עמדות טעינה.
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) דרש קיום של ארבע נקודות:
  • "המערכות צריכות להיות 100% ואי-אפשר יהיה להעניש על סמך מערכות שיתוקנו בהמשך ויהיה בסדר". הוא דרש לקבוע כמה מכונות לנפש, הן כאלה שהתשלום עליהן באשראי והן במזומן, ובאיזה רדיוס תהיה הפריסה שלהן. עוד אמר שהשירות צריך להיות מחוץ לבתי העסק על-מנת לאפשר טעינה גם אחרי שעות הפעילות וכן טעינה באמצעות טלפונים לא-חכמים כפי שהובטח;
  • לנטרל את הסיבות שבגלל בני נוער מתפלחים לאוטובוסים, למשל באמצעות מתן אפשרות עבורם למינוי חופשי-חודשי;
  • להגיע לתכלית - שישלמו ואוטובוסים יסעו מהר - בדרך הכי קלה, כך שמי שיש לו חוזה מינוי תקופתי לא ייקנס;
  • לאפשר הגשת ערעור בקלות וכתובת ברורה לפניות.
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) העלה כמה נקודות נוספות: א. דרישה להפחתת גובה הקנסות; ב. קביעת מדרג הקנסות שיבחין בין מי שלא שילם בזדון למי שלא שילם בשוגג; ג. העברת הקנס למדינה ולא למפעיל כי גם התגמולים מגיעים למדינה, שמשפרת באמצעותם את התחבורה הציבורית; ד. הגדלת מספרם של עובדי משרד התחבורה שיפקחו על הגבייה; ה. כאשר נוסע הוכיח שהקנס שניתן לו אינו מוצדק, הוא יקבל פיצוי - דבר שיגרום למערכת ליצור איזון ולמנוע להיטות יתר מצד פקחים; ו. בחינה מדוקדקת של העסקת פקחים אחת לכמה זמן, באופן שפקח שהוגשו נגדו תלונות רבות ימצא את עצמו מחוץ למערכת.
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "אי-אפשר לעצור את העלייה מכל הדלתות בגלל הקפדה על כל סעיף של התשלום. צריך לאמץ מבט רחב - שיהיו עלויות מסוימות לכך שחלק מהנוסעים לא ישלמו, אבל נרוויח את התועלת למשק".
בלחצו של מקלב, גובה הקנס יהיה עד 180 שקל בנסיעה בין-עירונית ועד 100 שקל בנסיעה עירונית. הוא ביקש שיהיה הבדל בין גובה הקנס על אי-תיקוף לאי-תשלום. הוועדה קיבלה את המלצתו לכך שהקנס יופחת ב-50% לנוסע שלא תיקף ויש ברשותו מינוי תקופתי או כרטיס מעבר של 90 דקות. חנין: "אני לא רואה בזה קושי, ובלבד שהנוסע אוחז בכרטיס תקופתי/מעבר שהנסיעות שולמו בו". מקלב ביקש כי פרק הזמן להגשת ערר על קנס יעלה מ-30 יום ל-90 יום. משרד התחבורה התנגד, והיו"ר כבל קבע פשרה: "60 יום, שהנוסע לא ישכח לשלם את הקנס!"
יעקב נחום מחברת קווים שאל: "האם נוכל לשלוף פרטי כתובתו ל הנוסע לפי מספר הרב-קו, כדי שנוכל לשלוח אליו את הקנס?" כבל: "את זה היועץ המשפטי לממשלה יחליט במסגרת התקנות".
עו"ד חוה ראובני מהיעוץ המשפט של משרד התחבורה ציינה כי החוק הוא לאו-דווקא על תשלום באמצעות כרטיס, וזאת כדי להתאמו לטכנולוגיות החדשות. אליסה דברה מעמותת "בנקים לא מעל החוק" העלתה את בעייתם של הקשישים שלמעשה נקנסים, כלשונה, על כך שאינם משתמשים ברב-קו משום שהם אינם יכולים ליהנות ממעבר של 90 דקות ונאלצים לשלם על כל נסיעה בנפרד. עו"ד ראובני אישרה את דבריה, אך טענה כי על-פי הסדר שאושר לפני שנה וחצי בבג"ץ - נסיעת המשך בתחבורה הציבורית מתאפשרת רק למי שמשתמש ברב-קו ולא במזומן.
ביחס לתשלום האגרה של מרכז האכיפה והגבייה, דרש ח"כ אשר: "יש לגבות עד 3% מגובה הסכום, בדיוק כפי שעושים במרכז לגביית קנסות בקנסות של גופי ציבור. קנס מוגדל, לא רק שאינו הוגן אלא גם יזמן תהליך הכנסה כלכלית לחברות שיחפשו וירצו בכך".
משרד התחבורה לא הציג בחוק החדש מנגנון ערר לדוחות תשלום וביקש אגרה גבוהה במקרים של איחור בתשלום קנסות - עוד 157 שקלים. יו"ר הוועדה דרש לתקן זאת ונעל את הישיבה, לא לפני שאמר: "במחירים שלכם, אנשים כבר ירכשו אוטו. אני מרגיש מובך. אלו דברים שהיו אמורים להיות מצדכם כאן בחוק. אף אחד כאן לא סמרטוט של הממשלה שיאשר לכם מה שתרצו".

תאריך:  07/01/2019   |   עודכן:  07/01/2019
+שאשא ביטון תמונה לשרת השיכון
22:54 07/01/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ יפעת שאשא-ביטון תמונה לשרת השיכון במקום השר גלנט שפרש ממפלגתה ועבר לליכוד  ▪  "מודה לשר כחלון על האמון שהוא נותן בי ומודעת היטב לחשיבות התפקיד, אעשה ככל יכולתי על-מנת לבצע אותו על הצד הטוב ביותר"

שאשא-ביטון. כהונה לשלושה חודשים [צילום: דוברות הכנסת]
+מסלול המורות החיילות יימשך בשלוש השנים הקרובות
14:37 07/01/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוועדה אישרה את צו שירות ביטחון המאפשר להמשיך את הצבתם של חיילים ביחידות צבאיות במסגרת משרד הביטחון ויחידות סמך של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה, שתכלית פעילותן היא ביטחון המדינה ותושביה

[צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב נחום / Yaacov Nahum  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרן טרנר / Keren Tarner  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באוטובוס "סגור" לא יהיה קנס מוגדל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
הוועדה אישרה את צו שירות ביטחון המאפשר להמשיך את הצבתם של חיילים ביחידות צבאיות במסגרת משרד הביטחון ויחידות סמך של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה, שתכלית פעילותן היא ביטחון המדינה ותושביה
עידן יוסף
דיוני ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים נחתמו בשמיעת יו"ר רשות ניי"ע וכן יו"ר חברת כלל ומנכ"להּ    רני"ע סירבה לומר האם בוצעו פעולות אכיפה בעניין פרשיית בל"ל והעלמות המס בטענת חיסיון    בכירים רבים מהשירות הציבורי מצאו את עצמם מועסקים בקונצרן IDB בתום שלושה חודשים
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה את תקנות CRS הקובעות כי גופים פיננסים יידרשו להעביר מידע על-אודות חשבונות של תושבים זרים לצורך אכיפת מס
עידן יוסף
במהלך דיון בבקשה לארכה האחרונה האפשרית במסגרת החוק המסדיר את מעבר פעילות החברה, עלו מחלוקות בין עובדי החברה לאוצר לעניין עתידה, כאשר העובדים דורשים כי הונה וחברות הבת של קצא"א א' יעברו לשליטת קצא"א ב'    הארכה אושרה בתנאי לדיווח על התקדמות המגעים בעוד כחודש
עידן יוסף
לבקשת יו"ר ועדת הכספים הוארכה ההטבה בשנתיים תחת שנה שבבקשת משרד האוצר    ההטבה מוערכת ב-110 מיליון שקל בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il