X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיליוני שקלים בשנה

מחלוקת על הבלו לאוטובוסים

אגד טוענת שיש לחשב את החזר הבלו המגיע לה על-פי ממוצע השימוש בסולר בכל האוטובוסים של כל קו; רשות המיסים עורכת את החישוב על-פי הצריכה של כל אוטובוס בפני עצמו
▪  ▪  ▪
עלייה של 420% בבלו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

חברת אגד מבקשת (23.6.19) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לשנות את הדרך בה מחושב ההחזר המגיע לה מרשות המיסים, תמורת הבלו שהיא משלמת על הסולר לאוטובוסים שהיא מפעילה. בבקשה לא נאמר מהו ההיקף הכספי של הפער בין שתי שיטות החישוב, אך המסמכים המצורפים אליה מעלים, כי לפני כעשר שנים קיבלה אגד בחזרה 10 מיליון שקל בשנה - כך שההפרש עשוי להיות כמה מיליוני שקלים בשנה.
רשות המיסים גובה בלו (מס) על מכירת דלקים, כולל סולר המשמש להתנעת האוטובוסים של אגד. בשנים 2012-2005 הועלה שיעור הבלו ב-420% ל-2,850 שקל ל-1,000 ליטר סולר, במטרה לעודד מעבר לשימוש בדלקים נקיים יותר. במקביל, נקבע הישבון (החזר) חלקי של הבלו למי שמשתמשים בסולר לצרכים תעשייתיים ומסחריים, ובהם חברות המפעילות אוטובוסים. במקרה של אגד, ההחזר הוא מחצית מסכום הבלו.
השאלה שבמחלוקת היא כיצד לחשב את כמות הסולר בה משתמשת אגד, לצורך חישוב ההחזר המגיע לה. עמדתה של רשות המיסים היא, כי יש לבחון את הכמות של כל אוטובוס בנפרד - חישוב אפשרי לנוכח קיומן של מערכות בקרה ממוחשבות באוטובוסים. אגד סבורה, כי יש לבצע חישוב ממוצע של כל האוטובוסים בכל קו שלה בנפרד. לטענת אגד, גישתה של רשות המיסים מובילה לכך שההחזר שהיא מקבלת נמוך משמעותית מזה המגיע לה.
בתביעתה טוענת אגד, כי הפרשנות שלה היא העולה בקנה אחד עם לשון חוק הבלו ועם תכליתו. היא גם מציינת, כי בחוק אוויר נקי נקבעו רמות פליטה בממוצע לכל צי כלי הרכב, ולא לכל כלי רכב בפני עצמו - ולכן צריך לנקוט באותה גישה בנוגע לבלו, שכאמור נוגע גם הוא לאיכות הסביבה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד זיו שרון, עמית גליק ושרונה בוחניק, וטרם הוגשה תגובת הרשות.

תאריך:  24/06/2019   |   עודכן:  24/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עקב פיתוח קטע המסילה באזור נתב"ג ושדרוגו תופסק בסוף-השבוע באמצע יולי תנועת הרכבות לנתב"ג וממנו, ולנוסעים יהיו שירות הסעיות
עידן יוסף
הזוכים יפעילו את קווי מוניות השירות בבת ים-חולון, ברמלה-לוד, בבאר שבע ובצפון הנגב והאשכול העירוני והאזורי בנתניה    עיכוב של שנה בהליכים למכרזים חדשים
עידן יוסף
הארגון-מחדש בענף אמור היה להסתיים בסוף השנה, אך בשל עיכובים מבקש משרד התחבורה דחייה עד סוף 2020    האזורים שייפגעו: ירושלים, צפון הארץ, יהודה והשומרון, בקעת הירדן והעמקים ואזור אילת
עידן יוסף
בורסה מפעילה כיום רכבל המחבר בין העיר בורסה בטורקיה לפארק הלאומי בהר אלואג    הזוכות נדרשות להכשיר את כוח האדם הנדרש לתפעול הרכבל, להתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט דיגיטלי
עידן יוסף
ישמש כמנכ"ל רכבת ישראל בחמש השנים הקרובות    כיהן כמנכ"ל חברת 'אימקו תעשיות' ובעבר כיהן כמנכ"ל חברת 'מרכבים' וכמנכ"ל קבוצת 'חוד אסף תעשיות'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il