לאחר מספר שבועות של נסיעות הרצה ממוצאי השבת הקרובה (21 בדצמבר) יוארך קו הרכבת המהיר מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת ההגנה שבתל אביב. שר התחבורה,
בצלאל סמוטריץ' חנך (יום ה', 18.12.19) את הנסיעה הראשונה בקו הרכבת המהיר. אורח הכבוד היה קודמו בתפקיד השר ישראל כ"ץ.
הקו המהיר לירושלים שנפתח לפני כשנה ושלושה חודשים, פועל כיום בין תחנת יצחק נבון (תחנת האומה) לתחנת נתב"ג. משם מחליפים הנוסעים רכבת ליתר היעדים. מספר הנוסעים בכל נסיעה עדיין מוגבל ל-400 נוסעים משום שהוא עדיין מוגדר כקו בהרצה. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החשמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה.
בניגוד להבטחה כי הנסיעה בקו תימשך 28 דקות ותדירות הנסיעות בקו תעמוד על 4 רכבות בשעה. בפועל משך הנסיעה הוא 32 דקות מתחנת ירושלים יצחק נבון לתחנת תל אביב ההגנה ו-34 דקות בכיוון ההפוך. ברכבת מתחייבים בחודשים הקרובים יגיעו גם לזה, אך לא כל עוד יש תדירות של שתי רכבות בשעה. העצירה בנתב"ג מחייבת עיכוב, וכאשר תגדל התדירות חלק מן הנסיעות ידלגו על עצירה בנתב"ג והנסיעה תימשך 28 דקות. "יהיו ארבע נסיעות בשעה כשנגיע להרצליה, באזור שנת 2021", אמר מנכ"ל הרכבת.
השר
בצלאל סמוטריץ': "בתוך פחות מחצי שנה הקו הזה יגיע עד לאזור רכבת צפון ורכבת השלום. יקח עוד זמן שהוא בעיקר בגלל החשמול. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים אנחנו בונים גשר. יום חג לירושלים, זה יום חג לתל אביב, יום חג למדינת ישראל ובאמת מותר לנו להתרגש. להאיץ כמה שרק אפשר את פיתוח הרכבת. בסוף כשמדברים על הסעת המונים זה רכבת. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות כי בני עם אחד אנחנו".
מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, הוסיף כי מדובר בהישג חשוב לחברת
רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות, באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז".
שר החוץ והמודיעין, ישראל כ"ץ, אמר כי מדובר ביום חג עבורו. "אחרי שנים של עבודה קשה, ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948".
מאז פתיחת הקו (ספטמבר 2018), בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר משלושה מיליון נסיעות (חלק נכבד מהן היה חינם). מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע.
הרכבות הראשונות בקו יצאו במוצאי שבת בשעה 21:56 בלילה מתחנת ההגנה בתל אביב ומתחנת נבון בירושלים, ויגיעו ליעד בתוך 32-34 דקות בלבד, לאחר עצירה בתחנת נתב"ג. הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 06:20 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב, ובמוצאי שבת רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.