לאור הביקוש הגבוה בתחנות הדרומיות יותר, תרחיב
רכבת ישראל, מיום ראשון הקרוב (5.1.20) את מערך ההסעים המופעל למען החיילים גם לתחנות נהריה, כרמיאל וקריית מוצקין.
בשנת 2012 מנעה הרכבת מחיילים עלייה חינם בשעות השיא בבוקר יום ראשון, והעמידה לטובת החיילים הסעים, ואפילו חילקה להם שוקו ולחמנייה. למרות המהלך ההגיוני של רכבת ישראל, שנועד להפחית את הגודש ברכבות הצפופות, קמו מחאות מצד הורים לחיילים בנהריה, פוליטיקאים וקבוצת
ידיעות אחרונות, ושר התחבורה ישראל כ"ץ נאלץ להתקפל והורה לרכבת לבטל את ההנחיה. מה גורם כעת לרכבת ישראל להאמין שכעת יוותרו חיילים על הרכבת ויעלו להסעים, בפרט לנוכח העובדה שהנסיעה ברכבת היא ללא תשלום? ברכבת ישראל אומרים: "אנחנו מתעסקים בביקוש, בשדרוג לחיילים ובעתיד. לא בעבר".
מערך ההסעים לחיילים המופעל מ-13 תחנות רכבת נבחרות, תוגבר לפני כחודש וברכבת אומרים כי רשם הצלחה רבה, ומאפשר שירות לחיילים החוזרים לבסיסים, ממקום ישיבה מובטח ומקום אחסון לציוד, ללא צורך בהחלפה מרכבת לאוטובוס. לצד השירות האיכותי לחיילים, מאפשר השירות הורדה משמעותית של הגודש המאפין את הרכבות בימי ראשון ושיפור השירות לכלל נוסעי הרכבת.
השירות מופעל בשיטת "מלא וסע", בשעות 08:00-06:30, כאשר האוטובוסים צפויים לצאת בתדירות של כל חצי שעה בהתאם לתפוסת האוטובוס. העלייה להסעים כרוכה בהצגת תעודת חוגר תקפה.