הבהרה מצד בכיר במשרד התחבורה עשויה להבהיר עמימות ארוכת שנים, ולהביא לשינוי לוחות הזמנים של קווים בתחבורה הציבורית, באופן שיאפשר לנהגי האוטובוסים מנוחה רציפה בין נסיעות ולא מנוחה מקוטעת.
במכתב תשובה ששלח אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה, ליו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון וליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית ששי שדה, כתב פלור כי יש לפרש את התקנה (תקנה 168 לתקנות התעבורה, ע.י.) ואת חישוב תקופות המנוחה המגיעות לנהג באופן המגשים את תכליתה. קרי: מניעת מצב של נהיגת יתר שתגרום לעייפות, המסכנת את שלומו של הנהג ושל הציבור בכללותו.
"לא בכדי קבע המחוקק שעות נהיגה שיש להקפיד עליהן על-מנת שהנהג יישאר ערני בזמן הנהיגה, שכן נהיגה לאורך זמן, ובמיוחד בכלי רכב כבדים, דורשת מאמץ וריכוז רב מהנהג", כתב פלור. "להבנתנו, קיטוע תקופות המנוחה למצבור הפסקות של דקות בודדות, איננו מגשים תכלית זו".
משמעות חידוד התקנה בידי הבכיר, שאינו כפוף לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, היא שינוי מפות התנועה בתחבורה הציבורית באופן שיאפשר לנהגים מנוחה רצופה, לא רק בקווים ארוכים כגון הקווים לאילת אלא גם בקווים עירוניים שבהם המרווח בין הנסיעות צפוף. מדובר בקביעה המהווה הישג לארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית.
תגובת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לשאלת News1, האם בעקבות כך יונחו הממונים האזוריים ומפעילי התחבורה הציבורית לתקן את מפות התנועה ולוחות הזמנים של קווי התחבורה הציבורית כך שיעמדו בתקנה, טרם התקבלה.
בפניית ארגון הנהגים והאיגוד המקצועי לפלור, נכתב בין היתר כי "התקנה והכוחות העובדים בענף יצרו חוסר ודאות בנוגע לכוונת המחוקק, שגרמו לפרשנות שגויה
של התקנה:
א. סדרנים סופרים הפסקות של דקות בודדות בין קווים לצורך מדידת ההפסקה בת חצי השעה הרצופה שאמורה להיות מוקנית לנהג בכל 4 שעות.
ב. ההפסקה בת השעה שמחויבת לפי התקנה לנהג שעובד מעל 6 שעות וצריכה להינתן עד טווח של 8.5 שעות לא מונהגת ובמקרים אחרים הפרשנות הינה שההפסקות הקודמות שנתנו מסתכמות להפסקה זו בת השעה.
ג. כתוצאה משילוב הגורמים לעיל נהגים מוצאים עצמם נוהגים שעות רבות, פעמים לא מעטות מעל 12 שעות ללא הפסקות המנוחה הנדרשות.
ד. נהגים מוצאים עצמם בעמדה נחותה מול המפעיל שדורש מהם לעבוד בניגוד לתקנה, וכדי להמשיך לעבוד, ולקבל משכורת הוגנת נאלצים בלית ברירה להסכים ולעבוד, ולסכן את עצמם, את ציבור הנוסעים ואת משתמשי הדרך האחרים.