X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בבית הדין לעבודה נדונה שאלת סמכות בית הדין לדון בביטול החלטת שרת התחבורה לגביית תשלום במזומן הערכה: מלבד סכסוך העבודה מול אפיקים, קווים ודן באר שבע ייפתחו סכסוכי עבודה גם ביתר המפעילים ח"כ סאלח: עדיפות לנהגי הענף על פני המסיעים הפרטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
תקיפת נהגי האוטובוסים
הוועדה למיגור הפשיעה של הכנסת בראשות ח"כ מנסור עבאס תדון מחר (ד') באלימות, ובגילויי גזענות כלפי נהגי האוטובוסים. חברי הוועדה ידונו בהיקף הנהגים שדיווחו על תקיפה גופנית ובנהגים שלא מדווחים מחששות להתנכלויות.
בדיון יוצגו המלצות ופתרונות על סמך נייר עמדה שנכתב על-ידי ארגון נהגי התחבורה הציבורית בישראל. את הדיון יזמו חברי הכנסת אימאן ח'טיב יאסין ומיכאל מלכיאלי.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל המאוגדים בהסתדרות הלאומית הכריז (יום ג', 14.7.20) על סכסוך עבודה בתחבורה הציבורית. סכסוך העבודה מגיע ברקע הדרישה לגביית תשלום במזומן, שלדברי הנהגים מסכנת את שלומם ואת שלום הקשישים. משמעות ההכרזה היא אפשרות להשבתת השירות בתוך 14 יום.
היום התקיים דיון בבית הדין לעבודה בבת ים. המדינה טענה בדיון כי לבית הדין אין סמכות לדון בהחלטת שרת התחבורה, ולכן טרם התקבלה החלטה. נראה כי העותרים ייאלצו למשוך את עתירתם.
סכסוך העבודה נוגע לשלושה מפעילים - קווים, אפיקים ודן באר שבע - שבהם כ-5,000 נהגים. ניתן להעריך כי גם הנהגים המאוגדים בהסתדרות הכללית ובכוח לעובדים יכריזו על סכסוך עבודה דומה.
על-פי סכסוך העבודה שהוגש לממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, עו"ד רבקה ורבנר, הסיבות לסכסוך הן: אי-נקיטת פעילות למען שמירת חיי הנהגים והחלת אמצעים מתחייבים למניעת הידבקות ובכך היעדר סביבת עבודה בריאה ובטוחה; העדר פיקוח על עטיית מסיכות ומדידת חום, שמירת מרחק ומספר הנוסעים המרבי המותר לשהייה באוטובוס; השתהות ואי עמידה בהבטחות והסכמות אשר הושגו עם נציגות העובדים בנוגע להתקנת מחיצות ושמירת בריאותם של ציבור הנהגים; נקיטת איומים על-ידי המעסיק בדבר הפעלת אמצעים משמעתיים כנגד עובדים אשר ינקטו צעדים לשמירה על בריאותם; היעדר מתן אסמכתה רפואית מוסמכת בדבר היות סביבת העבודה של הנהגים מוגנת; העדר קיום היוועצות עם ארגון העובדים בנוגע להחלטות המתקבלות בתקופת הקורונה טרם קבלת ההחלטה ויישומה.
יוני קריספין, דובר ארגון נהגי האוטובוסים, אמר: "נמאס לנו להיות שעירים לעזאזל. אנחנו מבקשים להביא פרנסה הביתה ולדאוג שהבריאות שלנו ושל הציבור לא תיפגע. ישנם מתווי פעולה ראויים ונכונים שדרכם אפשר לשמור על האזרחים הוותיקים ועלינו, כמו אי-תשלום שלהם בתקופה הקרובה. בנושאי בטיחות ובריאות אסור לנו לשחק. האוטובוסים הם פצצות קורונה מתקתקות ונמאס לנו שאנו צריכים להיות אלה שמסכנים את בריאותנו שוב ושוב ללא מענה מראשי משרדי הבריאות והתחבורה. אנחנו דופקים על השולחן ואומרים די".
בדיון בוועדת הכלכלה היום, אמרה ח"כ סונדוס סאלח (הרשימה המשותפת): "ההנחיות והבלבול בתקופה האחרונה חמורים ומייצרים משבר אמון בין הציבור לתחבורה הציבורית, שגם ככה לא היה גבוה. אופן קבלת ההחלטות - הוצאה לחל"ת של מאות נהגי אוטובוסים, פיטורים שלא כדין, החזרת קבלת כסף מזומן לקשישים ותושבי השטחים היהודים, הפסקת התחבורה בעשר בערב, הרכבת - מטריד ביותר. ולא ברור על מה היא מתבססת.
"בשגרה חסרים אלפי נהגים ואוטובוסים במערכת התחבורה הציבורית, שביום-יום נמצאת על 120% קיבולת. לכן, יש צורך לתגבר את הקווים, האוטובוסים והנהגים, במיוחד לנוכח ההנחיה להוריד את מספר הנוסעים בכל קו. עם זאת, יש לתעדף ולהבטיח את מעמדם, תנאי העסקתם ובריאותם של הנהגים העובדים כבר בתחבורה הציבורית. ולא ולגבות את המפעילים, שבוחרים לנצל את המשבר, ולשנות את תנאי העסקתם באופן קבוע, תוך הסתתרות מאחורי תירוצי התייעלות ובזבוז כספי ציבור, באמצעות הכנסת חברות פרטיות למלא את החלל הזה. העדיפות צריכה להיות לנהגים עובדי הענף הקבועים. ודווקא עכשיו, במיוחד בימים אלו, חובה להבטיח תחבורה ציבורית ראויה, בטוחה וירוקה - וזה אומר בראש ובראשונה, להבטיח את שלומם, מעמדם, ובריאותם של הנהגים".

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
+חלם במשרד התחבורה: פעילות קווי הלילה מתחדשת
20:44 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות הצהרת שרת התחבורה רגב כי יופעלו רק קווים חיוניים, החליטה הרשות לתחבורה ציבורית להפעיל קווים למקומות הבילוי  ▪  מועדוני הלילה ידועים במחוללי הדבקה, ובהפעלת הקווים קיימת סכנה ברורה להגדלת התחלואה

קווי הלילה. הכתובת על הקיר
+לשלב מסיעים פרטיים בקווי תלמידים
18:12 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה: האוצר אישר לתגבר את חברות התח"צ באוטובוסים של החברות הפרטיות - נערכים לקלוט כמה מאות אוטובוסים מדי יום  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה קוראת למשרד התחבורה לקבוע תבחינים לקליטה שוויונית ותחרותית של אוטובוסים מהחברות הפרטיות  ▪  השימוש באוטובוסים פחת ב-40% ובמוניות ב-70%

עו"ד נועה בן-ארי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
5,000 נהגי תחבורה ציבורית מאיימים בשביתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה: האוצר אישר לתגבר את חברות התח"צ באוטובוסים של החברות הפרטיות - נערכים לקלוט כמה מאות אוטובוסים מדי יום    יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה קוראת למשרד התחבורה לקבוע תבחינים לקליטה שוויונית ותחרותית של אוטובוסים מהחברות הפרטיות    השימוש באוטובוסים פחת ב-40% ובמוניות ב-70%
עידן יוסף
מסילת הרכבת הקיימת תוסב לרכבת קלה שתשרת את כל מרחב העיר התחתית ושכונות החוף מבלי ליצור חיץ בין העיר לים
עידן יוסף
הפקידות הנוכחית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מתנהלת כמי שכפאה שד. במקום להתעמת מול משרד הבריאות כדי להפעיל תחבורה ציבורית שתחזיר את המשק לחיים היא מנהלת קרבות מאספים מול המפעילים והנהגים, וגוררת את שרת התחבורה לקרבות בוץ מיותרים
עידן יוסף
התנגשות סוגיית התשלום במזומן של האזרחים הוותיקים בדרישות הנהגים למנוע חיכוך עם הנוסעים בתקופת הקורונה ראוי שתיפתר בצורה הגיונית ושכלית ולא מהבטן באופן ספונטני שאין בו ראייה ארוכת טווח ומתכללת
עידן יוסף
בעקבות תוספת תקציב של 10 מיליון שקלים, תימשך ממחר פעילות התחבורה הציבורית גם אחרי השעה 22:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il