אבן-דרך ברכבת. רכבת ישראל החלה (יום א', 6.9.20) בנסיעות מבחן סדירות ללא נוסעים בקטע שבין תל אביב סבידור מרכז והרצליה. זאת לאחר שהשלימה את כל תשתית החשמול בקו הרכבת המהיר מירושלים להרצליה.
בנסיעות המבחן יתקיימו בדיקות תפעוליות שונות, לקראת הפעלתו המסחרית של הקו המתוכננת בעוד מספר שבועות. או-אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים להרצליה.
מדובר על הקדמה של כחצי שנה בחשמול המסילות להרצליה, ביחס למתווה האצת החישמול אותו גיבש מנכ"ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקסנר, עם נציגי משרדי התחבורה והאוצר, ואשר נחתם לאחרונה מול חברת "סמי" הספרדית, זאת לאחר שלפני כשלושה חודשים הושגה בזכות אותו מתווה הקדמה בהגעה לתחנת ת"א סבידור מרכז.
השירות יכלול שתי רכבות בשעה לכל כיוון, וזמן הנסיעה מתחנת ירושלים יצחק נבון להרצליה יעמוד על 55 דקות ולתחנת ת"א האוניברסיטה 47 דקות.
באמצעות החלפה של מספר דקות בתחנת הרצליה, ייהנו נוסעי תחנות רעננה, כפר סבא והוד השרון, משירות מהיר ומתקדם אל מרכז ירושלים.
שרת התחבורה, מירי רגב, אומרת כי השלמת החיבור תאפשר נסיעה שתהיה עדיפה על נסיעה ברכב פרטי ותפחית את זיהום האוויר. מנכ"ל הרכבת מייקסנר הוסיף כי "השלמת החישמול לכל אורכו של הקו המהיר, יחד העבודה הנמרצת לחשמול הקו לאשקלון וקשת השרון מוכיחים את חיוניותו של המתווה להאצת החשמול שגובש עם חברת 'סמי' הספרדית, בחסות נציגי משרד התחבורה והאוצר".