משרד התחבורה מתחייב לקצר בתוך שנה את משך הזמן למתן אישור להכשרת נהגי תחבורה ציבורית והפחתת ביורוקרטיה בקליטת נהגים ובהכשרתם. זאת לנוכח המחסור הקיים באלפי נהגים.
לטובת העניין, משרד האוצר ומשרד התחבורה הסכימו בין היתר לקדם במשותף פתרונות לשימור ותק הנהגים במעבר בין מפעילים וקשירתן בהכשרות ופיתוח מקצועי, זאת במקביל לבחינה של סוגיות נוספות שיש להן זיקה לנושא, כדי להגיע להסכמות עד דצמבר 2022. המשמעות היא שבמעבר בין חברה אחת לחברה אחרת בעת החלפת מפעיל באשכול, יוכל הנהג להישאר עם הוותק שצבר. עם זאת, ייתכן כי מעבר לחברה אחרת רק לשם הבטחת תנאים טובים לא יקנה לו את הוותק.
תוכנית הכשרה של 10,000 נהגי תחבורה ציבורית נוספים תתוקצב בעלות של 200 מיליון ש"ח על פני 5 שנים. תקצוב התוכנית מותנה באישורה על-ידי אגף תקציבים. זאת במטרה להרחיב את היצע הנהגים ולשמרו.
כמו-כן, תתוקצב הקמת מבני נהגים לצורך מנוחה והתרעננות ולצורך כך תינתן הרשאה של 20 מיליון ש"ח שהמזומן בגינם ייצא בשנים 2025-2022.