שרת התחבורה מרב מיכאלי פרסמה תזכיר חוק לשינוי בתקנות התעבורה, שיאפשר להסיע בשבתות וחגים נוסעים באוטובוסים ובמיניבוסים, באמצעות גביית תשלום מכל נוסע. הפרסום נעשה בצורת מחטף תוך הקצבת פרק זמן מקוצר של כשבועיים בלבד (הכוללים את ימי חג החנוכה), לקבלת הערות הציבור.
כיום, צו הפיקוח על הסעה מיוחדת קובע כי תשלום בגין הסעה מיוחדת יבוצע על-ידי המזמין תמורת תשלום סכום כולל בעד השימוש בו, ביחס להסעה כולה. כעת מוצע כי הצו יתוקן כך שיבוטלו בו ההוראות באופן שיאפשר גבייה מיותר מגורם אחד (מזמין הנסיעה), בגין נסיעה של נוסע אחד או יותר. כל זאת, בתנאי שהנסיעה הוזמנה באמצעות מערכת טכנולוגית, ולא עבור ההסעה כולה.
המשמעות היא שמעתה כל נוסע יוכל לשלם עבור נסיעה באמצעות הסעה. הדבר יאפשר לכל דכפין להפעיל הסעות בכל ימות השבוע (כולל בשבת), ולגבות עליהן תשלום. החל ברשויות מקומיות שעד היום הסיעו חינם (כגון נעים בסופ"ש של עיריית ת"א-יפו ורשויות סמוכות וסבבוס ברמת גן), המשך באגודות שיתופיות שהפעילו קווי שירות פיראטיים וגבו תשלום עבורם (כגון שבוס ונוע תנוע) ואף גורמים פרטיים.
הרישיון להסיע יינתן גם לרכב ציבורי שמשמש להסעת שמונה נוסעים ויותר. המפקח על התעבורה לא יקבע את מחיר הנסיעה, אך יוכל לקבוע תנאים ברישיון.
מי שעלולים להיפגע מכך מבחינה כלכלית הם בעיקר בעלי המוניות - הן מוניות השירות והן המוניות המיוחדות, אך גם מפעילי התחבורה הציבורית.
דוח סיכום הערכת השפעות האסדרה (RIA) שחובר לטובת קידום חקיקה זו מתעלם לחלוטין מהשלכות כלכליות אלה ומהשלכות רוחב אחרות, לרבות ביטוחיות ושירותיות, הנוגעות לפתיחת שוק ההסעות המיוחדות.
במשרד התחבורה נמנעים מלספר כי תיקון החקיקה נועד כדי לאפשר תשלום עבור נסיעות בשבת, וטוענים כי הדבר נועד להקל על העומסים וגודש בכבישים, וכי זוהי דרך נוספת לנצל בצורה יעילה את מספר הנוסעים המשתמש במקטע כביש, באמצעות הגדלת מקדם המילוי קרי, מספר המשתמשים בכל כלי רכב הנע במקטע כביש. על-פי סקרים שערך משרד התחבורה מקדם המילוי הממוצע בשעות העומס בכניסה לערים הגדולות עומד על 1.2 נוסעים ברכב. במשרד מעוניינים בהעלאת מקדם המילוי באמצעות הגדלת היצע השירותים בשוק הסעת הנוסעים בשכר וזאת מבלי להעלות את היצע השירותים להסעת נוסעים הנמצא בסבסוד המדינה.
התיקון המוצע לחוק אינו מחייב שיהיה קשר עסקי או חברי בין הנוסעים או מזמיני הנסיעה. הוא אינו מגביל את הנסיעות הללו לשעות העומס בכבישים ואינו מתייחס לזהות הנוסעים ולגילם או לזהות המזמינים (כגון מעסיקים) ומטרת הנסיעה.
מאחר שתיקון צו הפיקוח כולו מצריך הסדרת עיסוקים המוסדרים בצו - תהליך האורך זמן - מוצע לתקן את ההגדרה כבר כעת באמצעות הסדרתה בתקנות התעבורה, כאשר במקביל תימשך העבודה על העברת העניינים הנוספים המוסדרים בצו לתוך תקנות התעבורה. כאמור, מדובר במחטף, אך במשרה התחבורה מסבירים את החיפזון בצורך ליישם במהירות את החלטת הממשלה מחודש אוגוסט האחרון, שעניינה שיפור התחבורה הצביורית לטווח הקצר. ניסיון דומה לקידום חוק בנושא נעשה במסגרת חוק ההסדרים ונכשל.