X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קו 947 של אגד בתחנה המרכזית נתניה. יקוצר
הפקקים שברו את חברת אגד - קו 947 פוצל
הקו הבין-עירוני המאסף הארוך מחיפה חוף הכרמל לתחנה המרכזית בירושלים מגיע כעת עד תחנת הרכבת קריית אריה בפתח תקוה, והנוסעים לירושלים יבצעו החלפה לקו 950 עוד שינויים ל-2022 בתחבורה הציבורית: קווי השומרון עברו מאפיקים לתנופה ושני קווים בירושלים מאגד לסופרבוס

אחרי שנים רבות שבהן הסיע נוסעים מחיפה לירושלים ובחזרה - דרך נתניה ופתח תקוה, מפצלת חברת אגד את קו 947 (אקספרס), וזאת בשל משך הנסיעה הארוך מאוד בקו - ההולך ומתארך לנוכח התגברות הפקקים, דבר שהשפיע מאוד על יכולת העמידה בזמנים.
קו 947 פועל כעת במסלול החדש מחיפה חוף הכרמל (דרך נתניה, וינגייט, כביש מס' 531 וכביש גהה) לפתח תקוה, בשני הכיוונים. במקביל, יופעל קו 950 (ירושלים - נתניה) בשני כיווני הנסיעה (עד עתה פעל הקו בכיוון הנסיעה מירושלים לנתניה בלבד), במסלול הרגיל (דרך צומת אל-על, צומת סירקין וצומת בית ליד).
קו 947 מחיפה יעבור בצומת רעננה (מחוץ למסוף), ימשיך דרך כביש מס' 4 עד מחלף גהה, יפנה שמאלה (מתחנת לגשר) לדרך ז'בוטינסקי בפתח תקוה, ושמאלה (אחרי המרכז הרפואי "רבין") עד תחנת הרכבת קריית אריה, שממנה ייצא בכיוון ההפוך.
קו 950 מנתניה לירושלים יפעל על-פי מסלול ותחנות קו 947, במסלולו הקודם, בקטע מנתניה לירושלים. קו 950 מירושלים לנתניה ימשיך לפעול על-פי המסלול הקיים, אך לקו יתוספו תחנות עצירה בצומת סגולה ובצומת נווה איתמר (כביש מס' 57).
קווים בין-עירוניים ארוכים אחרים שבהם חלו שינויים הם קווי אילת. קו 990 מחיפה (מרכזית הכרמל) לאילת וחזרה בוטל, ואילו בקווים אחרים יחולו תגבורים במהלך ימי השבוע כמו גם שינויים בזמני הנסיעה.
שינוי רציפים בתחנה המרכזית ירשלים
בתחנה המרכזית בירושלים חלו שינויים ברציפים. קווי אילת - יפעלו מרציף 5 (ולא מרציף 4); 2. קווי באר שבע מאסף (460, 446) - יפעלו מרציף 6 (ולא מרציף 7); וקו 470 לבאר שבע - יפעל מרציף מונגש 7.
קווי האוטובוס 163 (התחנה המרכזית-קבר רחלחברת ) ו-77 (הגבעה הצרפתית-מלחה) בירושלים עברו בסוף-השבוע מחברת אגד לחברת סופרבוס. קו 77 ההיסטורי הוא ממשיך דרכו של קו 4 המיתולוגי, עוד מהימים שהיה בבעלות ערבית בתקופת המנדט. לאחר מלחמת העצמאות הועבר קו 4 לקואופרטיב "המקשר", ובאיחוד עם אגד המשיך לפעול תוך כדי שינויי מסלול שנבעו מהתפתחות השכונות החדשות בירושלים לאחר מלחמת ששת הימים.
תנופה לאשכול השומרון
בתוך כך, נכנסת חברת תנופה לאשכול השומרון. היא מחליפה את חברת אפיקים ב-65 קווי שירות. בשלב הראשון תהיה ההפעלה במסלול ותדירות זהים לקווים כפי שהופעלו על-ידי המפעיל הקודם, ובשלבים הבאים ישודרג השירות.
קווי תנופה ישרתו בין השאר את תושבי אריאל, אורנית, אלקנה, עמנואל, אלפי מנשה, קרני שומרון, קדומים, בית אריה, שבי שומרון, ברקן, רחלים, שערי תקווה, אלון מוריה, הר ברכה, יקיר, נופים, עופרים ונחשונים.
ההתרחבות מגיעה ברקע חקירת רשות התחרות חשד לקרטל ארצי של 15 חברות הסעות, שתיאם מול רשויות מקומיות ועיריות עשרות הצעות מחיר להסעות תלמידי בית ספר ותלמידי חינוך מיוחד וחילק אזורי פעולה מולן. הרשות ויאח"ה, באישור בית המשפט הקפיאו נכסים של החברות - נדל"ן, כלי רכב וכספים - בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקל. על-פי החשד, לקרטל חברו החברות הבאות: מסיעי שאשא; ז'ק יולזרי; רוני סיטון; מטיילי ירון בר; מחלב גדי שירותי הסעות; רון גל הסעות; אלתי הסעים; שירן נסיעות; אמצע הדרך הסעות; המוביל הדרומי צביקה 1990; עובדיה הסעות; מסיעי עמק איילון; הסעות אלעד לעד; מאיה טורס; ומטיילי נהורה. בנחקים גם הבעלים של תנופה.
מנכ"ל תנופה, מיכה קופילובסקי, אמר כי "זהו יום בשורה עבורנו והמשך התרחבות חברת תנופה לאזור השומרון. אנו מרגישים זכות לשרת את ציבור המתיישבים ובטוחים שנביא את הבשורה שלנו לתושבי המועצה האזורית. שירות אנושי ואיכותי תוך הקפדה על בטיחות הנוסעים הם העקרונות שאנו מבססים בפעילות החברה".
חברת דן מתחילה להפעיל קו חדש. קו 81 ינוע במסלול סיבובי. בכיוון 1 יסע מחניון עשר טחנות דרך תחנת רכבת בני-ברק, רח' ולנברג וחזרה לחניון עשר טחנות ובכיוון 2 יסע ממסוף עתידים דרך רח' ולנברג, תחנת רכבת בני-ברק וחזרה למסוף עתידים.

תאריך:  02/01/2022   |   עודכן:  02/01/2022
+מיכאלי וחולדאי סיכמו: סגירת התמח"ת - רק בעוד ארבע שנים
00:57 02/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפני פחות משלושה חודשים סוכם על סגירתה של התחנה המרכזית החדשה בת"א ב-2023  ▪  שרת התחבורה וראש עיריית ת"א הופכים את ההחלטה ומחליטים שרק בתוך כשנתיים יועבר חלק מתנועת האוטובוסים למתחמים אחרים  ▪  התחנה תפונה סופית רק בסוף 2025

רון חולדאי ומרב מיכאלי. עיכוב של שנתיים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקקים שברו את חברת אגד - קו 947 פוצל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איציק וולף
להערכת הרכבת, שווי המכרז עומד על סכום של מאות מיליוני שקלים    תקופת ההתקשרות עם הזוכה במכרז תעמוד על 44 חודשים
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה ענתה ליו"ר ועדת הכלכלה על הפקק בנמלים: הבעיה היא לא ברציפים - רציף ללא עובדים הוא כמו חנייה    שרת התחבורה מיכאלי הגיעה לוועדת הכלכלה לדווח על פעילות משרדה ואמרה: לצערי יש קשיים בפינוי התחנה המרכזית בתל אביב - לא ויתרתי    ביטון שב ודרש להעביר תקציבים לטובת המלחמה בתאונות הדרכים עוד השנה
עידן יוסף
לפני כשנה קבעה ועדת הכלכלה כי למשרד התחבורה אין סמכות לתת היתרים חדשים לתחבורה ציבורית בשבת והורתה למשרד התחבורה לתקן ליקויים ולמסור לה מידע    ח"כים שנכחו בדיון טענו במהלך ישיבת הוועדה היום כי המשרד לא ציית לוועדה, בניגוד למידע כוזב שמשרה השרה מיכאלי
עידן יוסף
קווי רכבת ישראל עדיין לא מופיעים באתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית    חברות נוספות שאין מידע לגביהן: נתיב אקספרס, קווים וסופרבוס    ח"כ מקלב: מוקד המידע הטלפוני לתחבורה ציבורית אינו נותן מענה לבעיות המתעוררות בזמן אמת
יצחק דנון
שמונה מפעילים טוענים שהמשרד מטיל עליהם קנסות בשל אירועים חסרי כל חשיבות אותם הוא מגדיר כ"חריגות מתנאי השירות" ואשר מעולם לא נקבע שהם מצדיקים קנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il