X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נסיעות ההרצה ברכבלית חיפה [צילום: יח"צ]
תעריפי הנסיעה ברכבלית יהיו כמו באוטובוס
משרד התחבורה פרסם טיוטת צו מחירים לפעילות הרכבל בחיפה שיחל את הפעלת הנסיעות המסחריות מיום שישי הקרוב הטיוטה פורסמה להערות הציבור לפרק זמן מקוצר של שלושה ימים בלבד

ועדת המחירים המשותפת למשרד התחבורה ולמשרד האוצר, ממליצה (16.3.22) לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי ולשר האוצר אביגדור ליברמן, לעדכן את צו הפיקוח, כך שיכלול התייחסות להפעלה החדשה של הרכבל בעיר חיפה.
ביום שישי הקרוב (25.3.22) מיועדות להיפתח שלוש תחנות הרכבל בחיפה, כחלק משירות התחבורה הציבורית בעיר. הרכבל יקשר את אזור מרכזית המפרץ עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה. אורך הקו הוא כ-4.5 ק"מ בכל כיוון.
על-פי המלצת הוועדה, העומדת להערות הציבור, תעריפי הנסיעה ברכבל יהיו אלו הקיימים בטבעת המרכזית (1) במטרופולין חיפה והמשותפים לכלל התחבורה הציבורית:
  • תעריף נסיעה בודדת כולל מעבר 90 דק' - 6 שקלים
  • מינוי חופשי יומי - 13 שקלים
  • מינוי חופשי שבועי - 62.50 שקלים
  • מינוי חופשי חודשי - 208.50 שקלים
מפעיל הרכבל יכבד את כרטיסי הנסיעה הקיימים במטרופולין חיפה וכן את הסדר הנסיעה ערך צבור.
כתב News1 מעיר כי אין זו הפעם הראשונה שבה ממתין משרד התחבורה לדקה התשעים ולטיוטת הצו הוקצה פרק זמן מקוצר לתגובות, של שלושה ימים בלבד. הטיוטה מופצת מבלי שפורסם עד עתה פרוטוקול ישיבת ועדת המחירים, כך שהיכולת להגיב מוגבלת.
מחר (יום ג', 22.3.22) תתכנס ועדת הכלכלה, ביוזמת היו"ר ח"כ מיכאל ביטון, לדיון ברפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית והחשש לעליית מחירים ולפגיעה בפריפריה. כמו-כן, הוועדה תקיים דיון בהצעה לסדר שהגיש ח"כ אוריאל בוסו (שס) בנושא "פגיעה ואפליה בתושבי הפריפריה – ביטול מתוכנן של הנחות בתחבורה הציבורית". הדיון צפוי להתקיים כאשר משרדי האוצר והתחבורה שומרים על עמימות באשר לפרטי הרפורמה, וזאת למרות כניסתה לתוקף כבר ביום שישי הבא.

תאריך:  21/03/2022   |   עודכן:  21/03/2022
+נת"ע מבהירה: הקו האדום יחל במועד המתוכנן בנסיעה מסחרית
19:13 21/03/22  |  עידן יוסף

נת"ע מבקשת להבהיר כי אין שינוי במועד פתיחת הקו האדום לנסיעה מסחרית, נובמבר 2022, וזאת בהתאם לתוכנית העבודה המתואמת עם משרד התחבורה. דובר החברה מסר כי נסיעות המבחן מתקדמות כמתוכנן וכך כלל ההיבטים השונים של המערכות והרכבת.
לדבריו, "נת"ע מצרה על הדלפות מגמתיות ולא פעם מסולפות מצד גורמים שונים, שכל כוונתם לפגוע במיזם הלאומי - הרכבת הקלה. נת"ע ממשיכה במשימה ובאתגר האדירים של הקמת הקווים האדום הירוק הסגול והמטרו לרווחת כלל ציבור הנוסעים".

+עיצומים בקו 75 של סופרבוס בירושלים בעקבות תקיפת נהג
16:44 21/03/22  |  עידן יוסף

נהג אוטובוס בקו 75 של סופרבוס בירושלים הותקף בירושלים ברחוב רבי ישראל נג'ארה בידי רוכב אופנוע. במחאה משבית ארגון כוח לעובדים את השירות בקו לשעתיים עד השעה 18:00.

+תנופה פותחת שני קווים חדשים בפרוזדור ירושלים
15:39 21/03/22  |  עידן יוסף

חברת תנופה מבצעת שיפורים נוספים בקווי התחבורה הציבורית בבית שמש ופרוזדור ירושלים. בשבוע הקרוב יושקו מספר קווים חדשים לשיפור דרכי ההגעה לירושלים - קו 629 מבית שמש לנווה יעקב (ירושלים) במהלך סופי השבוע בלבד (מיום ו' הקרוב) והקו המהיר 600 מבית שמש לבנייני האומה (מיום א' הקרוב).

0
+ארגון הנהגים: רפורמת התעריפים תבריח נוסעים מתחבורה ציבורית
15:26 21/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בארגון אומרים כי במקום לתמרץ נסיעות בתחבורה הציבורית, המדינה נוקטת מדיניות הפוכה. לדבריהם, המשמעות של רפורמה חדשה שבמסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד - עירוני, אזורי ובין-עירוני, תביא לביטול כל ההנחות הקיימות

"פגיעה רחבה בפריפריה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעריפי הנסיעה ברכבלית יהיו כמו באוטובוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת חוצה ישראל פרסמה מכרז גדול לתכנון וביצוע (Design-Build) של עבודות מנהור וגישור בסמוך לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת במתחם קריית הממשלה בנוף הגליל    זהו מכרז ה-DB השלישי שמפרסמת החברה לתכנון וביצוע גישור ומינהור לאורך התוואי    היקף שלושת המכרזים אשר ביצועם יסתיים בתוך כשלוש שנים - מיליארד שקל
יצחק דנון
מייסד החברה המעניקה שירותי טעינת רב-קו טוען, כי התביעה נגדו בסך 10 מיליון שקל מבוססת על טענות שקריות ועל ניסיון לנצל את תמימותו וחוסר נסיונו
עידן יוסף
חברת קווים תצא מהאשכול בשנת 2023 ותעביר אותו למפעיל החדש    יועברו גם מקצת קווי אגד ודן הפועלים באשכול אונו    בשיפורים: קו נוסף בבי"ח תל השומר, הארכה לתחנת הרכבת ברחובות ושירות לשכונות חדשות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה ביטון קרא למשרד התחבורה להאיץ את קידום תכנון תחנת רכבת אחיטוב או להחליט לחלופין על הקמת תחנת בת חפר    הדברים נאמרו בישיבת מעקב של ועדת הכלכלה שעסקה בשינוי בתוכנית להקים תחנת רכבת באזור המועצות עמק חפר ומנשה; מנהל תחום תכנון ארוך טווח במשרד התחבורה: "גם אם יוחלט על הקמת תחנה קטנה יותר - צריך יהיה לחזור לשלב התכנון ההתחלתי, הסרט של 2025 ירד מהפרק"
עידן יוסף
לשרת התחבורה הוגשה חוות דעת של הייעוץ המשפטי הקובעת כי לא ניתן להסתמך על צו מלפני 54 שנה בשעה שיש חקיקה ראשית מאוחרת שאינה מאפשרת את הפעלת הרכבלית בשבת    מיכאלי מנסה לגולל את האחריות לראש עיריית חיפה, שמצידה לא נשארת חייבת ומגלה כי לא קיבלה שום פנייה בעניין ממשרד התחבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il