X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגודש בכבישים צפוי להתגבר [צילום: יח"צ נתיבי ישראל]
חולץ פקקים לשרון-עירון: מתגבשת תוכנית תחבורתית לשנת 2050
תחזית הפקקים לעשורים הקרובים בין אזור חדרה לשרון מדאיגה את משרד התחבורה ואת מינהל התכנון תוכנית חדשה שבבסיסה אי-ודאות תכנונית, מבקשת להציע חלופות שיכללו בין היתר הגדלת קיבולת הרכבת בין נתניה לחדרה ו-5 קווי מתע"ן

המדינה מגבשת בימים אלה את "התוכנית האסטרטגית להסעת המונים ותחבורה ציבורית למרחב נתניה-חדרה רבתי", שמשרטטת בקווים כלליים כיצד תתוכנן התחבורה בשלוש העשורים הקרובים. מרחב תכנון פקוק זה מונה, נכון לנתוני שנת 2018, כ-900 אלף נפש, והוא צפוי לגדול.
מטרת התוכנית היא להעמיד תכנון אסטרטגי שמכוחו ניתן לגזור תוכניות פיתוח תחבורתיות של מערכות הסעת המונים ותחבורה ציבורית במרחב חבל עירון והשרון. תוצרי התוכנית מבטאים את יעדי משרד התחבורה להגדלת אחוז הפיצול בתחבורה הציבורית, מתוך סך הנסיעות הממונעות, כפי שנקבע בתוכנית האסטרטגית משנת 2012, כך שיעמוד בממוצע על 40% שימוש בתחבורה הציבורית ובאמצעי תחבורה אחרים שאינם רכב פרטי.

7 דרכים

רכיבי התוכנית האסטרטגית לשנת יעד 2050 כוללים:
  • חמישה קווי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) אזוריים:
  • אור-עקיבא בנימינה - פרדס חנה כרכור - חדרה
  • באקה-ג'ת - חריש - חדרה
  • כפר-סבא - טירה-טייבה-קלנסווה - נתניה
  • נתניה - לב השרון - רעננה
  • נתניה - הרצליה
  • תשתית גמישה למתע"ן לאורך כביש 4 - מחדרה ועד רעננה
  • מתע"ן 65 - המקודם ונכלל ברשת הבסיס
  • הגדלת קיבולת רכבת ישראל בין חדרה לנתניה - התוכנית ממליצה על הגדלת הקיבולת של רכבת ישראל מחדרה דרומה. מומלץ בה לבחון הגברה של תדירות הרכבות הפרבריות בתחנת חדרה מערב באמצעות עידכון התוכנית התפעולית, ולבצע בחינת היתכנות של הארכת המסילות הפרבריות מנתניה צפונה עד לחדרה.
התוכנית האסטרטגית מבקשת לתכנן פתרונות תחבורתיים לביקוש העתידים להתקיים במרחב התכנון בשנת 2050, אך לאור אי-הוודאות הקיימת בנושא התפתחות שימושי הקרקע במרחב בעתיד, ולאור היצע סטטוטורי מאושר ומקודם גדול יותר משצפוי להתממש בפועל, פיתח צוות התכנון שלושה תרחישי מימוש להיצע שימושי הקרקע לשנת היעד של התוכנית - 2050.
פיתוחם של שלושת תרחישי הפיתוח נועד ליצר תשתית תכנונית המתחשבת באי הודאות הקיימת בפיתוח שימושי קרקע, הביקוש והקשרים המרחביים על-ידי יצירת
טווח אפשרויות להתפתחות. טווח זה בא לידי ביטויו הן בהיקף הפיתוח והן בפרישתו המרחבית. בכך הוא מאפשר יצירת תוכנית תחבורתית אשר תספק מענה מיטבי למגוון תרחישי עתיד.
התרחישים פותחו בידי חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה הדוק עם מטה מנהל התכנון, ולשכות התכנון במחוזות מרכז וחיפה. מסגרת התרחישים מתבססת על תחזית המועצה הלאומית לכלכלה, הנסמכת על תחזיות הלמ"ס, ועל התוכנית האסטרטגית לדיור ולתעסוקה של מנהל התכנון.
תועלות התוכנית באות לידי ביטוי במגוון פרמטרים תחבורתיים, חברתיים, עירוניים וכלכליים.

תאריך:  26/04/2022   |   עודכן:  26/04/2022
+החל שינוע קרונות הרכבת הקלה מספרד לירושלים
17:40 26/04/22  |  עידן יוסף

חברת כפיר הרכבת הקלה החלה את שינוע של הקרונות החדשים שיגיעו מספרד. הקרונות יועמסו על אוניית גלנוע בנמל ברצלונה כשהן מפורקות לשני חלקים, ולאחר שיט של כחודש הן צפויות להיפרק בנמל אשדוד.
לאחר פריקתן הן יגיעו לדפו של כפיר בירושלים, יורכבו מחדש ויעברו סדרת בדיקות מקיפות שבסופן ישתלבו בשירות הרכבת הקלה הקיים.
אורך כל אחת מהרכבות הקלות החשמליות והחדשות הוא 33 מטר, גובהן הוא 3.5 מטר, רוחבן 2.65 מטר, וכל אחת מהן אמורה להסיע כ-218 נוסעים (436 לצמד רכבות).

+כך תיראה תחנת תל אביב סבידור מרכז בעוד כשנתיים
13:23 26/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אולם-הנוסעים הקיים יורחב בכ-750 מטרים רבועים נוספים כך ששטחה הכולל של התחנה יעמוד על כ-13 אלף מ"ר  ▪  כיום עוברים בתחנה כ-50 אלף נוסעים ביום, בשנת 2025 צפויים לעבור בתחנה כ-75 אלף נוסעים ביום

הדמיות של התחנה [ברחנא אדריכלים ובוני ערים]
+רשויות השינוי: מסלול מהיר לשדרוג תחבורתי בתשע ערים
12:43 26/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה יתקצב ויקדם תחבורה ציבורית, רכיבה והליכתיות בתשעה יישובים נבחרים  ▪  ברשויות הנבחרות - רשות ערבית ורשות חרדית מעבר לקו הירוק

התחנה המרכזית בנהריה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולץ פקקים לשרון-עירון: מתגבשת תוכנית תחבורתית לשנת 2050
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המטרו
.  |  26/04/22 21:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אולם-הנוסעים הקיים יורחב בכ-750 מטרים רבועים נוספים כך ששטחה הכולל של התחנה יעמוד על כ-13 אלף מ"ר    כיום עוברים בתחנה כ-50 אלף נוסעים ביום, בשנת 2025 צפויים לעבור בתחנה כ-75 אלף נוסעים ביום
עידן יוסף
משרד התחבורה יתקצב ויקדם תחבורה ציבורית, רכיבה והליכתיות בתשעה יישובים נבחרים    ברשויות הנבחרות - רשות ערבית ורשות חרדית מעבר לקו הירוק
עידן יוסף
המיניבוס החשמלי הראשון בארץ יפעל כתחבורה ציבורית    השקט של ה-e-JEST מאפשר לו כניסה אל תוך שכונות מגורים צפופות עם רחובות צרים
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת יהלום תובעת 7.6 מיליון שקל, בטענה שהמשרד הסתיר נתונים רבי חשיבות במכרז להפעלת קווים באשכול נתניה בו זכתה בשנת 2019
עידן יוסף
מקרב הנוסעים לעבודה בתחבורה הציבורית - 61% הן נשים    צד ירידה עקבית בשימוש היום יומי ברכב הפרטי, עולה השימוש המזדמן ברכב פרטי, בעיקר במגזר החרדי    חילונים משתמשים מעט בתחבורה הציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il