היסטוריה בענף התחבורה הציבורית: חברות התחבורה הציבורית שיזכו במכרזי ההפעלה לאשכולות תחבורה ציבורית יכללו בתנאי המכרז שמירה על רצף זכויות סוציאליות לנהגי האוטובוסים. תנאי זה יחל במכרז שייצא בימים הקרובים לאשכול אזור השרון - רעננה הרצליה וכפר סבא.
עד כה, חברות אשר זכו במכרזים במקומות שונים בארץ, גייסו את נהגי האוטובוסים שנהגו בקווים אלה לחברתם החדשה, אך לא שמרו על רצף הזכויות הסוציאליות שלהם. בכך נוצר מצב בו נהגים שנהגו עשרות שנים המשיכו לעבוד באותו קו בדיוק בחברה אחרת אך החלו את כל תנאי העסקתם מחדש.
שאול סרבי, אשר נוהג באוטובוס באזור השרון כבר 12 שנים בחברת מטרופולין באשכול שיוצא למכרז, סיפר כי: המציאות שהייתה עד היום היא הזויה לחלוטין. יכולתי לנהוג 12 שנים על אותו קו ובאותו איזור, אך הזכויות שלי לא היו נשמרות בגלל שהחברה התחלפה. היה נראה שאנשי
משרד התחבורה פשוט רצו לעשות הכל כדי שהנהגים לא יהיו בענף".
חזי שרמן, נהג אוטובוס נוסף, בעל ותק 30 שנה, הנוהג גם הוא בחברת מטרופולין וצפוי לעבור לחברה שתזכה במכרז, הציע ש"כדי לשמור על נהגי האוטובוסים לאורך זמן יש לדאוג לשיפור התנאים של הנהגים. ארגון נהגי האוטובוסים נלחם פה עבורנו ואנו מודים לו על כך. זהו צעד ראשון משמעותי לקראת שינוי נכסף".