נתניה תהיה העיר הראשונה בישראל שתציע כיסוי עירוני מרבי של רשת צירי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, המגיעה לשכונות העיר וסביבותיה. זו היא הסנונית הראשונה ברשת התחבורה המטרופולינית.
רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול עשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שיספקו גישה מהירה, ישירה ונוחה לכל שכונה בעיר וייתנו עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית ולאופניים על פני הרכב הפרטי. עלות ההשקעה בתוכנית, הנאמדת בכמיליארד שקלים, תמומן על-ידי
משרד התחבורה.
נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) ומסלולי האופניים שייסללו בעיר יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצידם יוקמו עמדות רענון לרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ניפוח אוויר, ברזיות, הצללה ושתילת עצים ועוד.
הסכם משתל"ם לתחבורה שנחתם בנתניה הוא הראשון מסוגו בארץ. מדובר בתוכנית רחבה שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.
במסגרת מיזם הענק, יתוגבר מערך התחבורה הציבורית בעיר נתניה ב-50% ותינתן העדפה לאוטובוסים בצירים. לאורך הנת"צים, יוצבו מצלמות אכיפה אלקטרוניות שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. התוכנית כוללת גם הצללת מדרכות לעידוד ההליכתיות בעיר. רשת התחבורה תחובר למרכז ניהול תנועה מטרופוליני.
מרכיבי התוכנית העיקריים כוללים 27 קילומטרים של נת"צים, תחנות משודרגות, העדפה ברמזורים ומערך אכיפה. מחבצלת בצפון ועד תחנת בית יהושע בדרום וצומת השרון במזרח, יוקמו או ישודרגו 11 מסופי תחבורה ציבורית מתקדמים הכוללים עמדות ריענון לנהגים. הם ישמשו כ-150 אוטובוסים, מהם כ-100 חשמליים.
כמו-כן, תיסלל רשת שבילי אופניים לאורך 26 קילומטרים הכוללת עמדות ריענון לרוכבים ומתקנים ייעודיים. 11 קילומטרים שבילי אופניים יוקמו לצד הנת"צים ובנוסף, העירייה תסלול 7 קילומטרים של שבילי אופניים טקטיים.