החלטה היסטורית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הצפון: אושרה להפקדה התוכנית להקמתן של תחנות הרכבת בגליל כחלק מתוואי הרכבת המזרחי מכרמיאל לקריית שמונה. עלות ההקמה, הנאמדת בכ-12 מיליארד שקלים, אינה מתוקצבת לפי שעה.
בשבוע שעבר התקיים דיון מקיף בנושא, באולם ספיר בחצור הגלילית. היה זה דיון יוצא דופן ורב משתתפים עם כלל הגורמים שנוגעים להקמתה של מסילת הרכבת במתווה המזרחי שלה - מכרמיאל לקריית שמונה. ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות במרחב, נציגי חברת נתיבי ישראל אשר הכינה את תוכנית סלילת מתווה הרכבת בקו המרחי, לשכת התכנון המחוזית, רשות הניקוז, קק"ל, שוחרי השמירה על הסביבה ואחרים.
בדיון הוצג תוואי הרכבת המזרחי שמחבר בין כרמיאל לקריית שמונה. על-פי התכנון, אורך המסילה יהיה 54 ק"מ, שמתוכם כ-20 ק"מ ייבנו כמנהרות בטופוגרפיה הררית מורכבת. הרכבת תעבור על פני גשרים באורך של כ-5.5 ק"מ ותכלול את התחנות - מרום הגליל, חצור הגלילית ועד קריית שמונה.
אחת התחנות בתוואי הרכבת המזרחי תוקם בכניסה לחצור הגלילית. המתחם יהיה בנוי כמסוף תחבורה אזורי שמאפשר את סנכרון לוחות הזמנים של אמצעי החבורה השונים. מי שיעשה שימוש בקווי האוטובוס האזוריים יוכל לרדת בתחנת חצור, לעלות על הרכבת ולהגיע באמצעותה אל מרכז הארץ.