X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרב מיכאלי, נפתלי בנט ויאיר לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בנט סיכל ניסיון של מיכאלי להכשרת תחבורה בשבת
במהלך ישיבה חשובה קיבל ראש הממשלה מסרון שהודיע לו על כוונתה של שרת התחבורה להעלות הצעה להחלטה שעלולה הייתה להביא לפרישת ח"כ אורבך ח"כ ארבל פנה ליועמ"ש לממשלה בבקשה למנוע את יוזמת מיכאלי להפעלת מוניות שירות בשבת בידי העיריות

ראש הממשלה נפתלי בנט הורה להסיר מסדר היום של ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי כלכלי) הצעת החלטה שהגישה שרת התחבורה מרב מיכאלי, שנועדה להפוך לחוקית את פעילות קווי ההסעים בשבת שמפעילות רשויות מקומיות בגוש-דן.
על-פי חשיפת העיתונאי עמית סגל בטורו השבועי בידיעות אחרונות (27.5.22), במהלך ישיבה חשובה קיבל בנט מסרון שבו התבשר על כוונתה של מיכאלי, העלולה לערער את יציבות הקואליציה ולגרום לפרישתו של ח"כ ניר אורבך ממנה. הוא נדהם מכך והורה על ביטול הדיון בנושא. מיכאלי, על-דעת יו"ר הקבינט, השר אביגדור ליברמן, משכה את ההצעה להחלטה.
בהצעה להחלטה שהגיעה לידי News1, המבקשת לאפשר לעיריות המפעילות הסעות מיוחדות לגבות תשלום מכל נוסע, בניגוד מצב הקיים שבו העיריות מסיעות בשבת על חשבונן, נכתב בין היתר:
  • "...התקנת התקנות...תאפשר לגבות תשלום מכל נוסע בנפרד, כגון כאשר רשות מקומית מזמינה הסעה עבור תושביה שיוכלו להשתתף בתשלום עבור ההסעה...וזאת במשך כל ימות השבוע לרבות סופי-שבוע, לצד האפשרות שקיימת היום, גם כן במשך כל ימות השבוע, לפיה מזמין ההסעה המיוחדת, כגון רשות מקומית, הוא היחיד שיכול לשלם בעד הזמנת הנסיעה".

הפנייה ליועמ"ש לממשלה

ל-News1 נודע כי במקביל, התקבלה השבוע בלשכת היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, פנייתו של ח"כ משה ארבל (שס) בנוגע לכוונתו של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק לקדם, באמצעות קול קורא, מתווה לפיו תינתן לרשויות מקומיות האפשרות להפעיל קווי מוניות שירות. בנוסף להפעלת קווי השירות, מבקש המתווה לאפשר לרשויות המקומיות "לתכנן בעצמן את מסלולי הקווים בהתאם להעדפות התושבים".
משמעות הדברים היא העברת מוניות השירות, שעל-פי הסטטוס-קוו רשאיות לפעול בשבת, כפוף לדיני העבודה, משליטת המדינה (קרי - משרד התחבורה) לשליטת העיריות.
במכתבו ליועמ"ש כתב ארבל בין היתר: "פעילותן של מוניות השירות מוסדרת בפקודת התעבורה ובתקנות התעבורה. לא ברור מה טיב הקשר המוצע בין הרשויות המקומיות למוניות - האם הרשויות המקומיות אמורות להחליף את התאגידים, לסבסד אותם, לפקח על פעילותם, לתכנן את מסלוליהם? כך או כך, נראה כי החוק הקיים אינו מאפשר כל אחד מהאופנים האמורים. הפעלת מוניות שירות נעשית דווקא בידי תאגידים העונים לתבחינים המנויים בחוק, והפיקוח על פעילותם מסור בידי משרד התחבורה, באמצעות הסמכות שמאציל השר למפקח על התעבורה (מפע"ת)".
לדבריו, מאז כניסתה לתפקיד, מנסה שרת התחבורה ללא לאות לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, או חלופות לכך, אך עושה זאת שלא בדרך המלך.
הוא הסביר כי "המתווה המדובר, שנעדר כל בסיס חוקי, מבקש לסטות מן ההסדרים הראשונים, שלא בדרך חקיקה או חקיקת משנה, כי אם בדרך של הוצאת קול קורא ועידוד עיריות לתכנן ולהפעיל קווי שירות למוניות. כמו-כן, העברת האחריות להפעלת מוניות שירות לרשויות המקומיות עלולה ליצור מערכת קווי שירות לא מאוזנת שבה כל רשות חפצה בטובתה ובטובת תושביה ואינה דואגת לאינטרסים של כלל תושבי האזור, רואה לנגד עיניה רק שיקולי רווחיות והכנסות ופוגעת בשירותי התחבורה הציבורית הסדירים תוך כניסה לתחרות מול האוטובוסים".
ח"כ ארבל ביקש מבהרב-מיארה לעצור את יישום המתווה ולבחון אותו. לדבריו, "החלטה מעין זו מעקרת את תכלית ההוראות הקיימות בחקיקה ובחקיקת המשנה בדבר הפעלת קווי שירות בימי השבוע, ובימי המנוחה בפרט, ומהווה הסדר ראשוני אשר עליו להיות מוסדר בחקיקה ולא על דרך של הוראת מנהל".

תכנית משרד התחבורה לאפשר לרשויות מקומיות להפעיל מוניות שירות / מכתב
פנייה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לעצור את פרסום הקול הקורא שמקדמת מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק, לקדם מתווה לפיו תינתן לרשויות מקומיות האפשרות להפעיל קווי מוניות שירות. בנוסף להפעלת קווי השירות, מבקש המתווה לאפשר לרשויות המקומיות "לתכנן בעצמן את מסלולי הקווים בהתאם להעדפות התושבים".
תאריך:  27/05/2022   |   עודכן:  27/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביר קארה / Abir  kara  אגד  אגד תעבורה  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אסרף / Amir Asraf  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  דן / Dan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטרופולין /  Metropoline  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמית סגל  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  תחבורה ציבורית בשבת  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט סיכל ניסיון של מיכאלי להכשרת תחבורה בשבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כך זה בממשל גנוב של אספסוף!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  27/05/22 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
שר התקשורת הודיע על כוונתו לצאת לשימוע בנוגע למסרוני דיוג (סמישינג) ומסרוני הצעות לרכישת קנביס    הנדל: "עד להסדרת הנושא מומלץ שלא להשיב להודעות ממקורות לא ידועים או למסור פרטים אישיים"
מירב ארד
טוענת: "עובדתית - מצעד הדגלים מסכן חיי אדם של ישראלים ופלשתינים"    על הנפת דגלי פלשתים באוניבסרסיטת בן-גוריון: "הבעיה היא לא הנפת הדגל - אלא המשמעות"
דן מרגלית
חומש פונתה בעת ההינתקות מגוש-קטיף    זו הייתה החלטת ממשלה מוסמכת גם בעיני מי שסבור כי הייתה שגויה    אסור להניח למתפרעים להפר אותה רק מפני שהם בן-גבירים
עידן יוסף
בתקציב המדינה הקרוב מבקש שר האוצר להוסיף מבחני השתכרות למיצוי זכאות למעונות יום, הפחתת תקצוב רשתות החינוך החרדיות וקיצוץ של 400 מיליון שקל מהישיבות
אפרים הלפרין
מה הייתה מהות סרט האימים שהוצג לנו על-ידי קואליציה חלשה עד בלי די ואופוזיציה לוחמנית ורשלנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il