X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עילם שגיא, מיכל פרנק והשרה מרב מיכאלי [צילום: מיכה בננו/לע"מ]
מיכאלי מציגה תוכנית להפחתת 5% מהנסיעות ברכב פרטי
הממשלה תתבקש לאשר את "תוכנית המיליון" להורדתן בתוך שנה של מיליון נסיעות ביום התוכנית כוללת ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי מיכאלי: "הצעדים האלה מתוקצבים מתקציב משרד התחבורה, הם לא מושפעים מהמצב הפוליטי"
נקודות בתוכנית
האצת תשתיות
תגמול שכרי
תפעול תחבורה ציבורית יעיל ואמין
ניצול רעיונות טכנולוגיים
הסרת חסמים

רגע לפני התפזרות הכנסת, שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, הציגה (יום ה', 23.6.22) את "תוכנית המיליון" –לצמצום השימוש ברכב הפרטי ותמרוץ התניידות בתחבורה הציבורית המבוססת על הורדת מיליון נסיעות ברכב פרטי ביום, המהוות 5% מסך הנסיעות ברכב הפרטי ביום.
התוכנית, שגובשה יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, מעוגנת בהחלטת ממשלה שתובא לאישור הממשלה ביום א' הקרוב, וכוללת עשרות צעדים שלדעת השרה יאפשרו את תיקון העיוותים המתמרצים שימוש ברכב פרטי, לצד חיזוק הזרועות המרכיבות את מערך התחבורה הציבורית והאצת מיזמים להפחתת הנסיעה ברכב הפרטי.
התוכנית מחולקת למספר משפחות תוכן – שיפור מערך התחבורה הציבורית, ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי, שינויים בעולם העבודה והאצת תהליכים. חלק מן הרעיונות הועלו או אושרו בעבר, ורק מרוכזים בתוכנית זו.

הנקודות העיקריות בתוכנית:

שינויים בעולם העבודה:
  • ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי - עובדי המגזר הציבורי יהיו זכאים לסעיף "ניידות", הזהה לרכיב אחזקת הרכב, זאת מבלי להחזיק רכב, צעד שיוביל בפועל לתוספת של כ-1,000 שקל לעובד מדי חודש;
  • לא נסעת – לא שילמת - קידום מהלך עם רשות שוק ההון להטבות למי שלא עושה שימוש יום-יומי ברכב הפרטי;
  • תקודם תוכנית לעידוד נסיעות שיתופיות בעשרות מיליוני שקלים;
  • הרחבת העבודה מהבית והקמת מרכזי יוממות;
  • הוספת תוספות שירות לאזורי תעסוקה.
שיפור מערך התחבורה הציבורית
  • הקמת 120 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צים ונר"תים) ברחבי הארץ, אשר ייאכפו לראשונה על-ידי יחידה לאכיפה בנתיבים יעודיים בין-עירוניים.
  • שיפור תנאי הנהגים, לרבות חיזוק הביטחון האישי, הקמת עוד 100 חדרי מנוחה לנהגים נוסף ל-85 שכבר הוקמו, והשקעת כסף מתקציב משרד התחבורה, שמתקיים לגביו בימים אלה שיח ומו"מ, לטובת שיפור תנאי ההעסקה.
  • תוספות שירות שכבר תוקצבו בתקציב האחרון;
האצת מיזמים
  • הרחבת שעות עבודה במיזמי הסעת המונים
  • סילוק מהיר של מפגעי דרך, לרבות תאונות וחסמים שונים בכבישים לשחרור התנועה – בשיתוף משטרת ישראל.
  • מיצוי החדשנות הישראלית באמצעות זירוז ניסויים להטמעת טכנולוגיות תחבורתיות – רמזורים חכמים, מרכזי ניהול תנועה, ספירת רכבים, מיזמי רחפנים.
  • האצת שירותים דיגיטליים בכל משרדי הממשלה – להורדת הצורך בנסיעה לצורך קבלת שירות;
  • אוריינות תחבורתית לדור העתיד - חינוך לתחבורה ציבורית, לרכיבה ולהליכה כבר מהגן ובית הספר.
"תוכנית המיליון היא בשורה לציבור הישראלי והיא צעד מיידי להורדת הגודש בכבישים", אמרה מיכאלי. "התוכנית הזאת היא דוגמה מושלמת של היפוך הפירמידה שאנחנו מובילות מיומי הראשון במשרד, ששמה את התחבורה הציבורית בראש. עבדנו על התוכנית הזאת בחצי השנה האחרונה יחד עם שותפים רבים, שכולם הבינו את גודל השעה ואת הצורך ההכרחי במציאת פתרונות מיידים בטווח הקצר. הצעדים האלה מתוקצבים מתקציב משרד התחבורה, הם לא מושפעים מהמצב הפוליטי והם ישלימו את הצעדים שכבר עשינו ונעשה. אני שמחה וגאה בתוכנית מקצועית, כוללת ואפקטיבית שתצמצם את השימוש ברכב הפרטי ותסייע בהורדת הפקקים.

תאריך:  23/06/2022   |   עודכן:  23/06/2022
+באישון לילה: הורוביץ ניסה להכשיר מרשמי קנביס שהכנסת הפילה
09:28 23/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת דחתה בלילה הצעת חוק של שרן השכל לקביעת הראופן שבו יונפק הקנביס למטופלים  ▪  במקביל להפלת ההצעה הפיץ שר הבריאות טיוטה להסדרת הודעת הסמים המסוכנים שתאפשר במסלול עוקף את מה שהכנסת פסלה

הורוביץ. מחטף באישון לילה? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אגד  אגד תעבורה  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אסרף / Amir Asraf  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  דן / Dan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטרופולין /  Metropoline  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכאלי מציגה תוכנית להפחתת 5% מהנסיעות ברכב פרטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק שמאלנים יורשו לנסוע למרכז
מרק_טווין  |  23/06/22 14:44
2
אם לא הבחנת, זמני חלף
שאול א.  |  23/06/22 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה בלילה הצעת חוק של שרן השכל לקביעת הראופן שבו יונפק הקנביס למטופלים    במקביל להפלת ההצעה הפיץ שר הבריאות טיוטה להסדרת הודעת הסמים המסוכנים שתאפשר במסלול עוקף את מה שהכנסת פסלה
אפרים הלפרין
מסחרה בתפקיד "חבר כנסת" ומסחרה בתפקיד "חבר קואליציה" הם מטבע עובר לסוחר בימים אלה    בואו ננסה לנתח כמה היבטים חוקיים וכמה היבטים מוסריים של שימוש לא תקין במטבעות הלשון האלה
מירב ארד
האשים את נתניהו בהליכה לבחירות חמישיות: "הבחירות הן תוצאה של תככים והטרלות של איש אחד ושמו נתניהו"    "הוסיף: "נפעל להצמיד את חוק הנאשם נגד נתניהו לחוק פיזור הכנסת שיעלה מחר"    טוען כי חייבים לשנות את שיטת הבחירות - "חוסר היציבות הפוליטית הוא בעוכרינו. זה פוגע בחברה, בכלכלה ובביטחון"
איציק וולף
ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד צפויים להיפגש היום ולדון בפרטי התכנון להקדמת הבחירות הכלליות    השר סער: אני לא אחזיר את ביבי לשלטון, כל המפלגות צריכות להפיק לקחים, אבל זה היה ניסיון הרבה יותר טוב מהאלטרנטיבה
איציק וולף
"ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il