נתוני מחקר תועלות המטרו (המועצה הלאומית לכלכלה):
|
|
|
ללא המטרו יגיע גוש-דן בשנת 2040 לאי ספיקה – אבדן הכנסות למשק 25 מיליארד שקל בשנה. סך התועלות הכלכליות לאורך חיי המטרו – 550 מיליארד שקל בכלכלה, תעסוקה, איכות סביבה ובריאות, פיתוח עירוני, שוויון חברתי ותחבורה. קו המטרו הראשון (M1) שיהיה באורך של כ-85 קילומטרים, ינוע בציר צפון - דרום, וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תעש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין. קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין. קו המטרו השלישי (3M) שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.
|