X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיית המטרו בתחנת ראשון לציון מרכז
מכרז מנהלי קווי המטרו נשלח למתמודדות
על מכרז מנהלי הקווים מתמודדות 12 קבוצות בינלאומיות, ומתוכן, לאחר סיום שלב המיון, תבחרנה 3 אשר תהיינה אמונות כל אחת על ניהול אחד הקווים במיזם התשתיות הגדול

בצל המחלוקת על חוק המטרו, שלחה נת"ע (יום ד', 29.6.22) את מכרז מנהלי קווי המטרו בשלושת הקווים (M1, M2, M3) לקבוצות המתמודדות על מיזם-העל. המכרז מסמן את מעבר מיזם המטרו משלב החזון למימוש המיזם ושלב הביצוע.
על מכרז מנהלי הקווים מתמודדות 12 קבוצות בינלאומיות, ומתוכן, לאחר סיום שלב המיון, תבחרנה 3 אשר תהיינה אמונות כל אחת על ניהול אחד הקווים במיזם התשתיות הגדול בישראל, הכולל 150 קילומטרים של מסילות תת-קרקעיות 109 תחנות וחוצה 24 רשויות מקומיות בגוש-דן, מרחובות בדרום ועד רעננה בצפון. עלות המכרז מוערכת במיליארדי שקלים.
בשבוע שעבר אישרה הוועדה המנהלת של רשות המטרו בראשות מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק לנת"ע לפרסם את המכרז.
מנהל מנהלת המטרו, מאיר שמרה, אמר כי "המכרז מהווה צעד מהותי במימוש החזון של ביצוע המטרו הלכה למעשה, אשר יביא לשיפור ממשי באיכות החיים במטרופולין. נת"ע ומנהלת המטרו בנת"ע ערוכה לאתגר. מדובר במיזם גדול ומורכב בכל קנה מידה, מכרז מנהלי הקווים מגלם את כוונת נת"ע לפעול לשילוב של גופים בין לאומיים עתירי ידע וניסיון בביצוע פרויקטי מטרו יחד עם גורמי ניהול ישראלים על-מנת להביא לישראל את המוצר הטוב ביותר - במסגרת זמנים ובתקציב מתוכנן, לרווחת מאות מיליוני הנוסעים".
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "אנחנו בנת"ע ממשיכים לקדם את מיזם המטרו, מיזם לאומי חסר תקדים, ומתקדמים בקצב מרשים. הניסיון הרב שצברה נת"ע בהקמת קווי הרק"ל מסייע בידינו לעמוד באתגר ובהתחייבות לציבור. 3 קווי המטרו לצד 3 קווי הרכבת הקלה אותן מקימה החברה, הם העתיד התחבורתי של ישראל וגוש-דן. עתיד ירוק יותר, בטיחותי, שיניב תועלות חברתיות וכלכליות רבות למדינת ישראל. אני מבקש להודות למשרדי תחבורה והאוצר על תמיכתם."
בניהולה של נת"ע ומנהלת המטרו בחברה, יבצעו מנהלי הקווים את התכנון המפורט לקווים ולתחנות, העתקת התשתיות, הקמת המנהור, בניית התחנות והקמת המערכות להפעלת המטרו.
המטרו - מיזם לאומי חסר תקדים, שעלותו המוערכת כ-150 מיליארד שקל, צפוי להיפתח מסחרית ב-2032 ולהסיע כ-450 מיליון נסיעות בשנה וכשני מיליון נוסעים ביום (רכבת אחת מסיעה 1,300 נוסעים - חלופה ל-1000 מכוניות בנסיעה אחת).

נתוני מחקר תועלות המטרו (המועצה הלאומית לכלכלה):

ללא המטרו יגיע גוש-דן בשנת 2040 לאי ספיקה – אבדן הכנסות למשק 25 מיליארד שקל בשנה.
סך התועלות הכלכליות לאורך חיי המטרו – 550 מיליארד שקל בכלכלה, תעסוקה, איכות סביבה ובריאות, פיתוח עירוני, שוויון חברתי ותחבורה.
קו המטרו הראשון (M1) שיהיה באורך של כ-85 קילומטרים, ינוע בציר צפון - דרום, וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תעש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M) שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.

תאריך:  29/06/2022   |   עודכן:  29/06/2022
+שביתת נהגי התחבורה הציבורית נדחתה בגלל הלילה הלבן
08:40 30/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במקום שביתה היום, ארגון הנהגים המאוגדים בהסתדרות הלאומית יקיים שתי פגישות מו"מ, היום ובתחילת השבוע, שאם ייכשלו יורשה לקיים שביתות ארוכות - ביום שלישי וביום חמישי

לקראת שביתה ארוכה יותר? [צילום: איתמר לוין]
+הרכבת תסיים הערב ומחר בבוקר את נסיעתה בפאתי מודיעין בשל הצפה
21:47 29/06/22  |  עידן יוסף

בשל צורך בתיקון נקודתי באחד מרציפי תחנת הרכבת במודיעין, שנגרם כתוצאה מהצפה, רכבות בקו ירושלים יצחק נבון-מודיעין תחלנה ותסיימנה, הערב ומחר בשעות הבוקר, את נסיעתן באופן זמני בתחנת פאתי מודיעין.
נוסעים שיעדם או מוצאם תחנת מודיעין מרכז, יבצעו החלפת רכבות בתחנת פאתי מודיעין. שאר הקווים הפעילים בתחנת מודיעין מרכז פעילים כסדרם.

+פערים במו"מ: נהגי אוטובוס מאיימים לשוב לשבות ביום שני
16:20 29/06/22  |  עידן יוסף

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, שבתחילת השבוע דיווח על התקדמות במו"מ לשיפור נהגי התחבורה הציבורית, שב ומאיים להשבית את השירות של עובדי חברות המאוגדות תחתיו.
לדבריו, חרף שיפור מסויים בהצעות החברות, נותרה בעינה הדרישה לשכר של 49 ש"ח לשעה ומינואר - 50 ש"ח לשעה.
בשיחות שהתקיימו ביומיים האחרונים עלו ההצעות הבאות:
  • בחברת סופרבוס - 47 ש"ח לשעה + הצמדה למדד ינואר.
  • בחברת דן בדרום 47.5 + הצמדה למדד בינואר.
  • אלקטרה אפיקים תחבורה - 48 ש"ח + שארית הצמדה למדד בינואר.
בכוח לעובדים מדגישים כי הפערים הללו מונעים סגירה של נושא שכר הנהגים לשנת 2022. "בתקציב 2023 נמשיך ונדרוש עלייה ליעד המקורי של המאבק - 55 ש"ח. ללא שינוי מהותי בשכר, לא נצליח לצמצם את המחסור החמור בנהגים בתחבורה הציבורית. כשם שב-2015 ו-2018 הובילו שביתות כוח לעובדים לעליית השכר, נמשיך להוביל את השינוי בשכר בענף גם הפעם".
כאמור, אם לא יחול שינוי בתנאים ולא יוגש צו מניעה, ישבתו העובדים ב-4.7.22.
נהג אוטובוס של חברת אלקטרה אפיקים תחבורה 2021 (לשעבר אגד תעבורה) בקו 145, הותקף אמש (28.6.22) בחצות בידי נוסע. במהלך הקו ביקש הנוסע לרדת בתחנה שאינה מאושרת. הנהג הסביר לו כי הדבר בלתי אפשרי ואז תקף הנוסע את הנהג באגרופים, קילל אותו ואף שפך עליו את פח הזבל. הנהג עצר את האוטובוס בצד, כדי למנוע ס,כנה לטיפול בביה"ח. תלונה תוגש למשטרה.
תמר אוחנה ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "המאבק שלנו חורג ממאבק על תנאי השכר המחפירים כשלעצמם. לא יתכן שתקיפת נהג תתקבל בשיוויון נפש. במקרה התקיפה הזו סיכן התוקף לא רק את הנהג אלא גם את הנוסעים. הכרה בנהגים כעובדי ציבור והענשת התוקפים בהתאם היא צו השעה. העידן שבו הנהגים הם שק חבטות נגמר".
בשעה 4 אחה"צ צפויה השבתה בקווי החברות שנהגיהן חברים בהסתדרות הלואומיח.

+רכבת "בלאומילך" החדשה
11:00 29/06/22  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

תל אביב היא לא רק עיר מפוקקת אלא נחנקת בשל גדרות וחסימות שמשוות לה מראה של מחנה מעצר  ▪  חסרים רק מגדלי שמירה כדי להשלים את התמונה

נחנקים לאט לאט [צילום: משה שי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכרז מנהלי קווי המטרו נשלח למתמודדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה אף פעם לא מלוכלך בהדמיות?
הבונבון  |  29/06/22 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
צבי גיל
תל אביב היא לא רק עיר מפוקקת אלא נחנקת בשל גדרות וחסימות שמשוות לה מראה של מחנה מעצר    חסרים רק מגדלי שמירה כדי להשלים את התמונה
עידן יוסף
ליישומון רכבת ישראל נוספה תכונה של הודעות מיידיות מתפרצות במקרה של שינוי במסלול או זמני הנסיעה    הגרסה החדשה תכלול אפשרות להוסיף את הנסיעות הרצויות ל"מועדפים", ללמוד על מיזמי תשתית לאומיים ואסטרטגיים של הרכבת או להאזין להסכת
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה: הרחבת כביש 6 בין מחלף שורק לעין תות לנתיב תחבורה ציבורית ונתיב רב תפוסה תמומן מהארכה של עד 3 שנים לזיכיון דרך ארץ    לובי 99: "לא ברור כמה הנהגים ישלמו והאם יש צורך לאשר בבהילות כזו צ'ק פתוח"
עידן יוסף
ח"כ רם שפע (העבודה) האשים את האופוזיציה בתקיעת החוק ממניעים פוליטיים, וח"כ דוד ביטן (הליכוד) השיב לו כי שום דבר לא נתקע, כי עיקר חוק המטרו אושר    מלינובסקי חושפת: דחיתי דרישת האוצר לאפשר עבודות בשבת להקמת המטרו ללא צורך בהיתר
עידן יוסף
רכבות מיוחדות תופעלנה בשעות הלילה שבין יום חמישי לשישי לאזורים שונים בארץ, אך בשל עבודות תשתית יסתיימו הרכבות צפונה בשעה מוקדמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il