התקציב הייעודי שיועבר מ
משרד התחבורה לשיפור תנאי ההעסקה של נהגי התחבורה ציבורית יעמוד על 135 מיליון שקל. כך עדכנה שרת התחבורה
מרב מיכאלי את המפעילים ואת הוועדים של כוח לעובדים ושל ההסתדרות הכללית, עימם נפגשה. בפגישה לא נכחו נציגי ארגון נהגי התחבורה הציבורית מבית ההסתדרות הלאומית, שניהלו מאבק חזיתי נגד מיכאלי.
מיכאלי בירכה על ההתקדמות המסתמנת לקראת סגירת ההסכמים בין המפעילים לוועדים, ופירטה את הצעדים הנוספים שנעשו בשנה האחרונה:
- תחנות רענון - בתשעת החודשים האחרונים הוקמו 28 תחנות מנוחה נוסף ל-27 הקיימות וניתן אישור להקמת 10 תחנות נוספות בטווח הזמן הקרוב.
- ותק- במסגרת המכרזים החדשים (מכרז השרון) מול מפעילי התחבורה הציבורית, משרד התחבורה דרש כי לא ייפגעו התנאים הסוציאלים של נהגים העוברים בין מפעילים, וכי יתאפשרו צבירת ימי חופשה, מחלה וכן הפרשות לקרן ההשתלמות.
- עד סוף שנת 2021 הותקנו בכלל האוטובוסים מחיצות המפרידות בין הנהגים לנוסעים, קויימו הכשרות מיוחדות להתמודדות עם אלימות מצד הנוסעים ובכל המכרזים החדשים על מפעילי התחבורה הציבורית להתקין באוטובוסים מצלמות ולחצן מצוקה.
- במסגרת רפורמת "דרך שווה" יבוטל לחלוטין התשלום במזומן כך שגם אזרחים ותיקים ומלווים לעוורים לא יוכלו לשלם במזומן.
- יתוספו 150 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, 30 ק"מ יסללו ועוד 120 ק"מ יוקמו על תשתית קיימת.
את הפגישות המקצועיות מטעם משרד התחבורה מוביל מ"מ ראש הרשות לתחבורה ציבורית, רן שדמי. לדברי השרה מיכאלי, "מאז כניסתי לתפקיד עמדתי על כך שיהיו תנאי ההעסקה ההוגנים ביותר ושכר ראוי וצודק. המשימה הזאת הייתה אז קריטית כמו שהיא היום, ואני מתכוונת לנצל כל רגע במשרד כדי להשלים אותה על הצד הטוב ביותר".
תמר אוחנה ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים, הודתה למיכאלי, אך הדגישה שהמשימה לא הושלמה. "אנו מצפים שהחברות המפעילות ילכו בדרכה של השרה ויציגו הצעה משופרת. כרגע עדיין קיימים פערים עד ליעדים שהצבנו". הארגון החליט להסיר את איום העיצומים שתוכננו השבוע בעקבות תוצאות הפגישה.
באופן חריג, יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומיתבירך את מיכאלי ואמר: "תודה לשר האוצר
אביגדור ליברמן, לשרת התחבורה מרב מיכאלי וליו"ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית ישראל גנון, שהוכיחו שבאמצעות שיח והידברות ניתן להגיע להישגים הוגנים. עדכון שכר הנהגים ל-50 שקלים לשעה, הוא אבן דרך משמעותית בדרך לפתרון מצוקת כוח האדם בתחבורה הציבורית".