X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיניבוס של נעים בסופ"ש [צילום: צפריר אביוב/AP]
הרשות השביעית: הוד השרון מצטרפת לנעים בסופ"ש
עיריית הוד השרון תשלם לעיריית ת"א 723 אלף שקל עד סוף שנת 2023 התשלום יהיה עבור קו אחד לתל אביב, שיפעל פעם בשעה אך לא לפנות בוקר ובבוקר יום שבת, ורק לעיר ת"א ראש העירייה התנגד בעבר להצטרפות מסיבות תקציביות

אחרי כשלוש שנים של משא-ומתן, החליטה עיריית הוד השרון להצטרף למיזם נעים בסופ"ש, מערך הסעים בשבת המופעל בידי עיריית תל אביב-יפו, ולהיות הרשות השביעית אחרי רמת השרון, גבעתיים, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ושהם.
הקו, שמספרו 713, יחבר רק בין הוד השרון לתל אביב, ויחל לפעול ב-29.7.22. הוא יפעל בתדירות של נסיעה בכל שעה עגולה, אך לא בין 2 בלילה ל-10 בבוקר ולא מ-6 בערב עד צאת השבת.
עיכוב מסיבות תקציביות
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, עיכב בעבר את הצטרפות עירו למיזם למרות תמיכתו העקרונית, והזהיר מפני מצב שבו האחריות תיפול על העיריות שאינן יכולות לגבות תשלום עבורו ואינן בהכרח יכולות לממנו מכיסן.
עיריית הוד השרון תשלם לעיריית תל אביב יפו 257 אלף שקל עד סוף השנה, ועוד 466 אלף שקל בשנת 2023, וזאת ללא תקופת ניסיון שתבחן ביקוש לשירות. בסך-הכל צפויה העירייה לשלם 723 אלף שקל עד סוף 2023.
כוכבי אמר אז: "איסור הגבייה מייצר תחבורה ציבורית חינמית, שזה מעולה כעיקרון, אבל כשזה נעשה ללא תוכנית ארוכת טווח ובלי שום גיבוי כלכלי, למעט תקציבי הרשויות, הניסיון לעשות טוב עשוי להביא דווקא להעמקת הפערים החברתיים, כאשר מלכתחילה רק רשויות איתנות יוכלו להצטרף לפרויקט ורק העשירות ממש יוכלו לשרוד בו".
עוד הוסיף כוכבי, כי "אף רשות חוץ מת"א לא מסוגלת לממן קווים אפקטיביים לאורך זמן מכיסה. וממילא כרגע אין בפרויקט קווי תחבורה ציבורית אפקטיביים בשבת בתוך הערים, אלא רק קווים לת"א ומערכת תנועה סבירה בתוך ת"א. כמיזם שנועד להניע שינוי זאת בהחלט התפתחות חיובית, אבל כדי לשנות מציאות ברמה הארצית, חייבים לייצר את הפלטפורמה הנכונה".
היום משמיע כוכבי קול אחר ואומר כי "הרשויות המקומיות פועלות כדי לייצר תיקון, גם במגבלות הפעלת תחבורה ציבורית, ואחרי שחיכינו זמן רב לתיקון ממשלתי כולל, החלטנו לסייע לממשלה על-ידי קידום תיקון מקומי". כוכבי הודה לרועי שוורץ תיכון, מיוזמי המאבק לקידום תחבורה ציבורית בשבת שהקים את מיזם "נוע תנוע" שהפסיק את פעילות הקווים שהפעיל, ואת מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת״א ומחזיקת תיק התחבורה.
שרת התחבורה מרב מיכאלי ניסתה בעבר לקדם מהלך שבו יתאפשר לרשויות המקומיות לגבות תשלום עבור ההסעות, אך ראש הממשלה דאז נפתלי בנט הטיל וטו על העניין.

תאריך:  18/07/2022   |   עודכן:  19/07/2022
+ידוענים נגד תחנת שנאים של נת"ע בשיכון הקצינים
18:48 18/07/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

32 תושבים - ובהם דני סנדרסון, אגם רודברג, אייל חומסקי ושולה מודן - טוענים שהקמת התחנה עבור הרכבת הקלה מפרה שורה של חוקים, הוראות ותוכניות

רודברג. טענה למפגע וירידת ערך [צילום: גדי דגון]
+עתירה: משרד התחבורה נסוג מהקמת תחנה מרכזית באילת
07:01 18/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חברת בר-גיל, בעלת השטח עליו ממוקמת התחנה הנוכחית ואמורה לקום התחנה החדשה, טוענת שהמשרד הפך את מדיניותו - אולי כאמצעי ללחוץ עליה לממן עלויות שהוא אמור לממן

התחנה המרכזית באילת [צילום: אלי אלון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשות השביעית: הוד השרון מצטרפת לנעים בסופ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
חברת בר-גיל, בעלת השטח עליו ממוקמת התחנה הנוכחית ואמורה לקום התחנה החדשה, טוענת שהמשרד הפך את מדיניותו - אולי כאמצעי ללחוץ עליה לממן עלויות שהוא אמור לממן
עידן יוסף
מ-1 באוגוסט יוכלו בני 75 ומעלה לנסוע חינם באוטובוסים וברכבות. מה נדרש כדי לקבל את הזכאות האמורה, האם צריך לקנות כרטיס חדש, ומה לעשות עם הערך הצבור שנשאר לי בכרטיס    מדריך News1 לגיל הזהב    רשימה 11 בנושא רפורמת דרך שווה
עידן יוסף
עיקר השינויים יחולו על היישובים המשרתים את האוכלוסייה הערבית    חלק מהקווים יבוטלו, יתוספו קווים בודדים חדשים וייערכו שינויים בלוחות הזמנים    קו חדש בדרום בין אשקלון לקריית גת
אלי אלון
בדקתי ומצאתי שהנהג חברת סופרבוס דילג על 12 תחנות במסלולו מתוך 27 תחנות במסלול    במילים אחרות הנהג דילג על כמעט ממחצית התחנות במסלולו
עידן יוסף
קצין התנועה המחוזי הסביר בהנחיה כי האיסור נובע מכך שמשרד התחבורה ביטל את האישור שניתן עד כה לרכבי המשטרה לנסוע בנת"צים    משרד התחבורה: נסיעה בנת"צים מותרת בחרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il