ממחר (יום ב', 25.7.22) יכולים נוסעי התחבורה הציבורית המשתמשים בישומונים להשתמש בחוזים החדשים של רפורמת "דרך שווה". מדובר ביישומוני תשלום פרטיים - "מוביט", "רב-פס", "פנגו" ו"סלו" (לשעבר סלופארק). כזכור, ישומון "התחנה" הממשלתי של
משרד התחבורה נסגר.
היישומונים מחשבים מדי חודש את המינוי המשתלם ביותר עבור הנוסע, על סמך דפוסי הנסיעה בפועל, ובוחרים אוטומטית את הכרטיס המשתלם ביותר כך שאין צורך לרכוש מראש חופשי יומי או חודשי. עם זאת, הם אינם חכמים דיים בכל הקשור לחישוב נסיעה ארוכה לפי מרחק כאשר זו מתבצעת באמצעות כמה קווי שירות.
במסגרת ההיערכות ליישום הרפורמה, מ-28 ביולי לא יימכר עוד חוזה תלת-יומי. חופשי תלת-יומי אילת-גוש-דן (קוד 43) נמכר כיום בעלות של 100 ש"ח. הוא מאפשר נסיעה בתחום העיר אילת (זהה לחופשי יומי בקוד 85) וחבל אילות, נסיעה בטבעת 1 בגוש-דן (זהה לחופשי יומי בקוד 141) וכן נסיעה בכל הקווים הבין-עירוניים הנוסעים מאילת לתל אביב ומתל אביב לאילת. כעת, עבור שלושה ימי נסיעה יצטרך הנוסע 222 שקלים, ומשמעות הביטול של החוזה התלת-יומי נאמדת בערך כספי של כ-122 שקלים.
כל תעריפי הרפורמה יהיו זמינים גם ברב-קו, מיום שני הבא - 1 באוגוסט, באמצעותם יש לרכוש מראש את החוזה (בעוד שהיישומונים מחשבים את החוזה המשתלם בדיעבד). כפי שדווח ב-News1, על-אף נהלי התממשקות קליפסו עם מח"ר, משרד התחבורה אינו מאפשר טעינה של חוזי ישומונים בכרטיסי הרב-קו.