X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה מקשה ומסבך את הנוסעים
מחדל המידע: כל תעריפי התחבורה הציבורית נמחקו
פרסום ראשון: משרד התחבורה התחייב להציג את כל תעריפי הרפורמה החדשה באתר המידע הממשלתי, אך בפועל מחק את כל התעריפים המשמעות: את המידע על לוחות הזמנים והקווים יקבל הנוסע באתר אחד, אבל כדי לדעת כמה תעלה לו הנסיעה יצטרך לגלוש באתר אחר

למעלה מארבעה חודשים עמדו לרשות משרד התחבורה על-מנת להערך ליישום רפורמת דרך שווה, להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית. אולם מיום ליום מתברר כי דווקא נושאים פשוטים כגון הצגה של תעריפי הציבורית החדשים באתר הייעודי לא טופלו.
זה 12 שנים שמשרד התחבורה מציג את תעריפי הנסיעה לתחבורה ציבורית באופן חלקי באתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית bus.gov.il. נסיעות בקווים רבים לא הוצגו, ואלו שמחיריהן הוצגו שיקפו רק את מחיר הנסיעה הבודדת, ללא מינוי יומי, חודשי או תקופתי אחר, ולא שיקפו את הנחת הערך הצבור שהייתה.
במרס השנה, פנה News1 למשרד התחבורה כדי להבין מדוע לוקח כל כך הרבה זמן להסדיר את העניין. תשובת המשרד הייתה מעודדת, ונאמר בה כי עם כניסתה לתוקף של רפורמת דרך שווה יעודכנו כל התעריפים החדשים באתר, וכלשון התגובה: "משרדי התחבורה והאוצר בוחנים בימים אלה את תעריפי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, במטרה לייצר מבנה תעריפים ברור, פשוט ושקוף לטובת הנוסעות והנוסעים ולשפר את השירות לכלל הציבור. במסגרת זאת, יוגדרו התעריפים בצורה חדשה שתחסוך מהנוסעות והנוסעים בלבול ורכישת כרטיסי נסיעה שאינם תואמים את צרכיהם. יצוין כי משרד התחבורה פועל בימים אלה להצגת התעריפים החדשים באתר המשרד, במטרה להנגיש את המידע באופן פשוט ושקוף".
אולם הבטחות לחוד ומעשים לחוד. המצב נעשה גרוע יותר, וברשות הארצית לתחבורה ציבורית מחקו את כל נתוני תעריפי המחירים של כל קווי התחבורה ציבורית, לכל החברות, ובמקום המחיר מופיע הכיתוב "נתון חסר".
המשמעות היא שבמקום להקל על הנוסע, ולהציג בפניו באתר אחד את תכנון מסלול הנסיעה והקווים שעליו לעלות עליהם וכן את תעריפי הנסיעה, עליו לגלוש בשני אתרים שונים - אתר bus.gov.il ואתר "דרך שווה".
  • תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה יצר מבנה תעריפים ברור, פשוט ושקוף לטובת הנוסעות והנוסעים בתחבורה ציבורית. במסגרת זאת, בכל בקווי השירות מופיע המחיר. במסך הראשי מופיע המחיר השכיח ובמסך נוסף מופיעים המחירים הרלוונטיים לאותו קו ספציפי. יצוין כי המשרד עובד על איחוד בין תכנון המסלול למידע על התעריף, הקיים במחשבון דרך שווה".
ומתי זה יקרה? למשרד התחבורה הפתרונים.

תאריך:  08/08/2022   |   עודכן:  08/08/2022
+אחר-הצהריים תתחדש תנועת הרכבות שהופסקו בעוטף
09:25 08/08/22  |  עידן יוסף

הבוקר התקבל מגורמי הביטחון אישור לבדיקת תוואי המסילה שבין תחנות אשקלון ונתיבות, אשר היה סגור בימים האחרונים, והפעלת רכבות נוסעים החל משעות הצהריים (אם תשתיות המסילה יאפשרו זאת).
עם קבלת האישור החלה רכבת ישראל בהכנות הנדרשות לחידושה של תנועת הרכבות, ובכלל זה בדיקת תקינות המסילה באמצעות כלים הנדסיים וכן הסעת רכבות ריקות כחלק מנוהל פתיחת צירים.
בדיקות אלה הן בטיחותיות וחיוניות טרם הפעלת רכבות נוסעים, בשל העובדה שנרשמו נפילות רבות באזור בימים האחרונים.
תנועת הרכבות מתחנת נתיבות לכיוון שדרות ואשקלון צפוייה להתחדש בשעה 14:35 (רכבת מספר 970). תנועת הרכבות מתחנת אשקלון לכיוון שדרות ונתיבות צפויה להתחדש בשעה 14:33 (רכבת מספר 249).

+המשטרה עצרה תושב רחובות בחשד לתקיפת נהג אוטובוס
18:39 07/08/22  |  עידן יוסף

ברחובות הותקף נהג אוטובוס עירוני בידי נוסע שעלה לאוטובוס והחל להתווכח עם הנהג. במהלך התקיפה חנק הנוסע את הנהג. החשוד נעצר לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה יוחלט, בהתאם לצורכי החקירה, האם להמשיך את מעצרו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל המידע: כל תעריפי התחבורה הציבורית נמחקו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
השינויים כוללים הוספת קו חדש שיחליף קו קיים וישפיעו גם על השירות לחצור הגלילית, לקריית שמונה ולטבריה
עידן יוסף
פרופיל זה מאפשר נסיעה חינם בתחבורה הציבורית    קודם מגיפת הקורונה ביצעו כלל האזרחים הוותיקים פחות מ-5% מנסיעות הנוסע בתחבורה הציבורית    שיעור בני ה-75 ומעלה קטן בהרבה, וכך גם מידת השימוש בשירות
עידן יוסף
מחקר של הכנסת מצא שכרבע מהנוסעים הבוגרים נפגעו מהמהלך    המחיר לנסיעה עירונית בודדת עלה בכ-15% והמחיר למינוי חופשי חודשי לבוגרים ולאזרחים ותיקים עלה בכ-8%
עידן יוסף
ענבר בזק פנתה לשרת התחבורה בעקבות שני מקרים של הדרת נשים באוטובוס בידי חרדיים    הגורם העיקרי להדרה - מסלולים לאוכלוסייה הומוגנית
עידן יוסף
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הורתה להפעיל בעיר מעלות נסיעות תחבורה ציבורית    הנימוק: שירות ליישוב לא-יהודי (תרשיחא), אך בפועל למעלה ממחצית התחנות נמצאות בשכונות היהודיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il