למעלה מארבעה חודשים עמדו לרשות
משרד התחבורה על-מנת להערך ליישום רפורמת דרך שווה, להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית. אולם מיום ליום מתברר כי דווקא נושאים פשוטים כגון הצגה של תעריפי הציבורית החדשים באתר הייעודי לא טופלו.
זה 12 שנים שמשרד התחבורה מציג את תעריפי הנסיעה לתחבורה ציבורית באופן חלקי באתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית bus.gov.il. נסיעות בקווים רבים לא הוצגו, ואלו שמחיריהן הוצגו שיקפו רק את מחיר הנסיעה הבודדת, ללא מינוי יומי, חודשי או תקופתי אחר, ולא שיקפו את הנחת הערך הצבור שהייתה.
במרס השנה, פנה News1 למשרד התחבורה כדי להבין מדוע לוקח כל כך הרבה זמן להסדיר את העניין. תשובת המשרד הייתה מעודדת, ונאמר בה כי עם כניסתה לתוקף של רפורמת דרך שווה יעודכנו כל התעריפים החדשים באתר, וכלשון התגובה:
"משרדי התחבורה והאוצר בוחנים בימים אלה את תעריפי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, במטרה לייצר מבנה תעריפים ברור, פשוט ושקוף לטובת הנוסעות והנוסעים ולשפר את השירות לכלל הציבור. במסגרת זאת, יוגדרו התעריפים בצורה חדשה שתחסוך מהנוסעות והנוסעים בלבול ורכישת כרטיסי נסיעה שאינם תואמים את צרכיהם. יצוין כי משרד התחבורה פועל בימים אלה להצגת התעריפים החדשים באתר המשרד, במטרה להנגיש את המידע באופן פשוט ושקוף".
אולם הבטחות לחוד ומעשים לחוד. המצב נעשה גרוע יותר, ו
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מחקו את כל נתוני תעריפי המחירים של כל קווי התחבורה ציבורית, לכל החברות, ובמקום המחיר מופיע הכיתוב "נתון חסר".
המשמעות היא שבמקום להקל על הנוסע, ולהציג בפניו באתר אחד את תכנון מסלול הנסיעה והקווים שעליו לעלות עליהם וכן את תעריפי הנסיעה, עליו לגלוש בשני אתרים שונים - אתר bus.gov.il ואתר "דרך שווה".
- תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה יצר מבנה תעריפים ברור, פשוט ושקוף לטובת הנוסעות והנוסעים בתחבורה ציבורית. במסגרת זאת, בכל בקווי השירות מופיע המחיר. במסך הראשי מופיע המחיר השכיח ובמסך נוסף מופיעים המחירים הרלוונטיים לאותו קו ספציפי. יצוין כי המשרד עובד על איחוד בין תכנון המסלול למידע על התעריף, הקיים במחשבון דרך שווה".
ומתי זה יקרה? למשרד התחבורה הפתרונים.