X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנעה בחנייה [צילום: מפקחי היחידה למניעת זיהום אוויר מתחבורה]
אוטובוסים הושארו מוּנעים והחברות ייקנסו
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של כחצי מיליון שקל על חברת דן וחברת מטרופולין בגין הפרה של הוראות למניעה וצמצום זיהום אוויר
[צילום: מפקחי היחידה למניעת זיהום אוויר מתחבורה]

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 561,720 שקל על כל אחת מהחברות דן חברה לתחבורה ציבורית ומטרופולין תחבורה ציבורית, בגין מספר מקרים של הפרת האיסור על התנעת כלי רכב כבד חונה, בהתאם להוראות לשם מניעה וצמצום של זיהום אוויר ממקור פליטה לפי חוק אוויר נקי.
על-פי הוראות החוק, חל איסור על הפעלת מנוע של רכב כבד בזמן חנייה בשטחים בנויים ומאוכלסים במשך יותר מ-10 דקות, להוציא במקרים מסוימים. מטרת האיסור בהוראות היא מניעה וצמצום זיהום אוויר בקרבת אוכלוסייה ושמירה על אוויר נקי.
במספר סיורי פיקוח שביצעו מפקחי היחידה למניעת זיהום אוויר מתחבורה במשרד להגנת הסביבה, נצפו במועדים שונים נהגים של שתי החברות כשהם חונים בקרבת שטחים בנויים וריכוזי אוכלוסייה כאשר כלי הרכב נותר מונע שלא צורך.
בעבר דיווחה חברת מטרופולין למשרד להגנת הסביבה כי היא מפעילה מערכת התראה בכלי הרכב של החברה המתריעה על רכב מונע מעל פרק זמן של 10 דקות תוך כדי יצירת קשר מידי עם הנהג.
רכבי הדיזל (כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים, מוניות) אחראים לכ-80% מזיהום האוויר התחבורתי המשפיע על איכות האוויר בערים. כלי רכב כבדים המצוידים במנועי דיזל מתאפיינים בפליטה מוגברת של חלקיקים נשימים ותחמוצות חנקן לאוויר ומהווים אחד הגורמים המשמעותיים לחריגות מתקני איכות האוויר. בשנת 2012 הודיע ארגון הבריאות העולמי, כי הפליטה ממנועי דיזל הוכחה כגורם מסרטן ודאי לאדם.
נכון להיום, מרבית האוטובוסים בישראל מונעים בדיזל ומהווים גורם ישיר למפגעי זיהום אוויר ורעש ואף זרז לשינוי האקלים. אזורי מגורים רבים השוכנים סמוך לנתיבי תחבורה ציבורית סובלים מאיכות אוויר ירודה כתוצאה מחומרים מזהמים ומסרטנים הנפלטים ממנועי האוטובוסים.
לצד פעילות פיקוח ואכיפה, המשרד להגנת הסביבה פועל במסגרת תוכנית הסיוע לגופים בעלי רִישיון להפעלת תחבורה ציבורית, לרכישת אוטובוסים מאופסי פליטות במטרה לצמצם את זיהום האוויר לרבות גזי חממה מאוטובוסים ולשפר את איכות החיים בישראל. במסגרת זו, המשרד להגנת הסביבה תומך, בסכום של 120 מיליון שקל ברכישת אוטובוסים חשמליים על-ידי חברות תחבורה ציבורית וחברות היסעים. כפועל יוצא מכך, פועלים כיום כ-130 אוטובוסים חשמליים והצפי הוא הפעלה של כ-500 אוטובוסים מאופסי פליטות.
בחודש פברואר 2022, קבע המשרד להגנת הסביבה בהוראות למפעילי התחבורה הציבורית בישראל יעדים מחייבים לרכישת אוטובוסים עירוניים מאופסי פליטות. החל משנת 2026 – כל האוטובוסים החדשים שיירכשו יהיו חשמליים.
שימוש באוטובוסים מאופסי פליטות ישפר את איכות האוויר בערים, יצמצם מטרדי רעש, יצמצם פליטות גזי חממה, ישפר את תפיסת התחבורה הציבורית בקרב הציבור ויקל על הליכי התכנון למתקני תחבורה ציבורית חדשים. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, לקידום תחבורה מאופסת פליטות, במטרה לצמצם ולמנוע את זיהום האוויר מתחבורה.

תכניות לצמצום זיהום האוויר מתחבורה: יישום תיקון 84 לפקודת התעבורה - מעקב
המסמך נכתב עבור הוועדה המשותפת לנושא סביבה ובריאות לקראת ישיבתה ב-16 בינואר 2012 בנושא ”יישום תכניות תחבורתיות לצמצום זיהום האוויר”. מטרת המסמך היא לעקוב אחר פעולתן של שש ערים שהמשרד להגנת הסביבה דרש מהן להכין תכניות תחבורתיות לצמצום זיהום האוויר. ירושלים, תל אביב-יפו, פתח-תקווה, רמת-גן וחולון קיבלו את ההוראה בנובמבר 2009, ובני-ברק קיבלה את ההוראה ביוני 2010. הן נדרשו להגיש את התכנית בתוך חצי שנה מיום מתן ההוראה. מטרה נוספת של המסמך היא לבחון את פעולות המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה, ולבדוק באיזו מידה הם מסייעים לעיריות בהכנת התכניות. בנספח למסמך מובא סיכום מחקר שנעשה בטכניון המשווה את הזיהום הנפלט מאוטובוסים לזיהום הנפלט מכלי רכב פרטיים. תוצאותיו של מחקר זה מחזקות את המגמה של עידוד תחבורה ציבורית כדרך מועדפת להפחתת זיהום האוויר מתחבורה.
טיוטת עקרונות קול קורא לסיוע ברכישת אוטובוסים בין-עירוניים מאופסי פליטות / טיוטה להערות הציבור
המשרד להגנת הסביבה מבקש להמשיך את תוכנית הסיוע לרכישת אוטובוסים חשמליים, במטרה לצמצם את זיהום האוויר מאוטובוסים. נכון להיום, מרבית האוטובוסים בישראל מוּנעים בדיזל, מה שמהווה גורם ישיר למפגעי רעש, לזיהום אוויר ואף זרז לשינויי אקלים. אזורי מגורים רבים השוכנים סמוך לנתיבי תחבורה ציבורית סובלים מאיכות אוויר ירודה, כתוצאה מחומרים מזהמים ומְסרטנים הנפלטים ממנועי האוטובוסים. לאוטובוסים חשמליים יש פוטנציאל להפחתת זיהום האוויר, לצמצום פליטות גזי החממה, להפחתת מטרדי רעש ואף לשיפור תדמית התחבורה הציבורית בישראל. עם זאת, אוטובוסים אלו יקרים יותר ביחס לאוטובוסים המונעים בדיזל, ולכן המשרד מסייע ברכישתם. בשנים האחרונות פרסם המשרד להגנת הסביבה ארבעה קולות קוראים לתמיכה ברכישת אוטובוסים חשמליים, וכתוצאה מהם פועלים כיום בישראל כ-100 אוטובוסים עירוניים חשמליים. כעת שוקל המשרד להגנת הסביבה לתמוך ברכישת אוטובוסים בין-עירוניים מאופסי פליטות. המשרד מעוניין לקבל את הערות הציבור לטיוטת עקרונות הקול הקורא לסיוע ברכישת אוטובוסים בין-עירוניים מאופסי פליטות טרם גיבושו הסופי של הקו"ק.
תאריך:  02/10/2022   |   עודכן:  02/10/2022
+הפעלת הרכבת הקלה בשבת מצריכה 30% תוספת בכוח האדם
16:17 02/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דוח חברת נת"ע שהוכן לבקשת שרת התחבורה חושף תוספת עלויות משמעותית כתוצאה מההפעלה בשבת, הגדלת עלויות החשמל, האבטחה, האחזקה, הבקרה, הניקיון ועוד  ▪  עוד מתברר: מאחורי היוזמה של מיכאלי אין שום תחזית על הביקוש הצפוי בסופי-שבוע

הרכבת הקלה. תידרש הגדלה משמעותית של התקציב [צילום: נת"ע]
+המהירות בטירת כרמל תוגבל ל-30 קמ"ש, ומרכז עפולה מוטה הליכתיות
14:15 02/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה חתם על הסכמי "רשויות השינוי" עם קריית מוצקין, טירת כרמל, עפולה ושפרעם  ▪  במסגרת ההסכמים שנחתמו, יקודם גשר להולכי רגל ושביל אופניים בין קריית מוצקין לקריית ים, בעפולה תמותן התנועה ויוקם מדרחוב, בשפרעם ישופרו תשתיות ההליכתיות והרכיבה

דן שנבך, אבי אלקבץ ומיכל פרנק [צילום: עדי דינר]
+אירוע חריג ברכבת: נוסעים פונו בסולמות חרום בעקבות תקלה טכנית
11:43 02/10/22  |  עידן יוסף

רכבת נעצרה כמה עשרות מטרים מתחנת עתלית בגלל תקלה. הנוסעים הועברו לרציף התחנה באופן מבוקר ובהתאם לנהלי הבטיחות בליווי של אנשי רכבת, תוך שימוש בסולמות חרום. בעתלית הם עלו על רכבת חלופית והמשיכו נסיעתם. לנוסעים הוטען פיצוי אוטומטי ישירות לכרטיס הרב-קו.

+הממשלה אישרה את המקטע המרכזי של המטרו - קו M1
11:34 02/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות  ▪  המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון

רמת אביב. הקו יעבור דרכה [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוטובוסים הושארו מוּנעים והחברות ייקנסו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
דוח חברת נת"ע שהוכן לבקשת שרת התחבורה חושף תוספת עלויות משמעותית כתוצאה מההפעלה בשבת, הגדלת עלויות החשמל, האבטחה, האחזקה, הבקרה, הניקיון ועוד    עוד מתברר: מאחורי היוזמה של מיכאלי אין שום תחזית על הביקוש הצפוי בסופי-שבוע
עידן יוסף
משרד התחבורה חתם על הסכמי "רשויות השינוי" עם קריית מוצקין, טירת כרמל, עפולה ושפרעם    במסגרת ההסכמים שנחתמו, יקודם גשר להולכי רגל ושביל אופניים בין קריית מוצקין לקריית ים, בעפולה תמותן התנועה ויוקם מדרחוב, בשפרעם ישופרו תשתיות ההליכתיות והרכיבה
עידן יוסף
אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות    המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון
עידן יוסף
לדבריה על-פי חוות הדעת שקיבלה מיו"ר נת"ע ניתן להפעיל את הרכבת הקלה בשבת    חוות הדעת עוסקת בהבטים כלכליים אך לא בהבטים משפטיים חוקיים    לנוכח וטו גורף מצד המפלגות החרדיות והדתיות ההיתכנות למהלך אפסית
עידן יוסף
מינואר 2023 תתאפשר נסיעה בשעות הערב המאוחרות ובימי שישי בין חיפה לתל אביב    הסיבה: קיצור לוחות הזמנים לחשמול בכמה חודשים    עדיין לא ידוע מתי יתחדש השירות צפונה גם במוצאי השבת ולערים הצפוניות לחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il