חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) קבעה בדוח שהכינה לבקשת שרת התחבורה
מרב מיכאלי, כי ההיערכות להפעלת הרכבת הקלה בגוש-דן בבשבת תימשך לכל הפחות שנה, וזאת לאחר היערכות מיוחדת הכוללת עידכון חוזים, גיוס כוח אדם ותוספת תקציב. עם זאת, עדיין אין ודאות שהדבר אכן אפשרי.
הדוח חושף כי הוא למעשה "ירייה באפלה" ואין בידי נת"ע תחזית ביקוש לסופי-שבוע, משום שאין נתונים שעל בסיסם ניתן לחשב הערכה מדויקת בעניין. מחברי הדוח יוצאים מתוך נקודת הנחה שהביקוש בשבת לפנות בוקר יהיה נמוך עד זניח, ולכן הומלץ להתחיל את השירות בשעה 06:30 בתדירות כל 10 דקות (6 רכבות לשעה), כמו בפרק הזמן שבין כניסת השבת לחצות של ליל שבת. משעה 09:00 הומלץ להפעיל רכבת כל 6 דקות (10 רכבות לשעה), מה שיאפשר הסעת עד 10,000 נוסעים בשעה.
אולם הדבר יצריך הגדלה משמעותית של העלויות. על-מנת לתת מענה לתוכנית תפעולית כאמור תידרש הפעלה של 23 רכבות ועוד רכבת ברזרבה תפעולית ויהיה צורך בהוספת כ-17 נהגים חדשים, שגם אותם יהיה צורך להכשיר. בכל משמרת יהיה צורך ב-33 נהגים, כך שמדובר לפחות ב-66 נהגים שיעבדו בשבת.