X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המטרה - אפס פליטות מזהמות עד 2030 [צילום: מרטין מייסנר, AP]
אוסלו תהפוך לבירה הראשונה בעלת תחב"צ חשמלית בלבד
במסגרת המהלך, שעלותו כ-47 מיליון דולר, צפויים להחליף 450 אוטובוסים חשמליים את האוטובוסים המזהמים, בעלי מנועי הדיזל, הפועלים בעיר עד לסוף שנת 2023

הבירה הנורבגית אוסלו צפויה להיות עיר הבירה הראשונה בעולם שבה תפעל תחבורה ציבורית חשמלית בלבד. היעד שהציבה לה ממשלת נורבגיה למעבר הסופי לתחבורה ציבורית לא מזהמת באוסלו הוא עד לסוף שנת 2023. זאת, כחלק מן המטרה שלה להפוך למדינה הראשונה בעולם שהפחיתה לאפס את הפליטות המזהמות עד לשנת 2030.
במסגרת המהלך צפויים להחליף 450 אוטובוסים חשמליים את האוטובוסים המזהמים, בעלי מנועי הדיזל, הפועלים בעיר. עלות המהלך עומדת על 500 קרונות נורבגיות - כ-47 מיליון דולר. לטענת גורמים בעיריית אוסלו, המהלך צפוי לחסוך בטווח הארוך כסף רב לעיר.
"התחזוקה של כלי הרכב החשמליים היא זולה יותר, וזה גם זול יותר עבור המפעילים של האוטובוסים החשמליים", אמרה סירין סתיו, סגנית ראש עיריית אוסלו. לדבריה, בסך הכולל מדובר במצב של 'ווין-ווין', כלשונה.
עד היום עברה אוסלו, שבה מתגוררים כ-700 אלף תושבים, לשימוש במעבורות חשמליות וכעת היא מרחיבה את השימוש בכלי רכב חשמליים גם לאוטובוסים הפועלים בתחומה. עם זאת, פעילי איכות סביבה צוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס טוענים שהם מצפים לשקיפות ביחס לרמת הפליטות המזהמות שמשתחררות לאוויר העולם במהלך ייצור כלי הרכב החשמליים שיוכנסו לשימוש באוסלו.

תאריך:  15/10/2022   |   עודכן:  15/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוסלו תהפוך לבירה הראשונה בעלת תחב"צ חשמלית בלבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
על אף רפורמת "דרך שווה" שהביאה להכפלת השימוש בישומונים, ציבור הנוסעים ברובו אינו ממהר להיפטר מהכרטיסים ובהעדר הנחה משלם יותר
עידן יוסף
המתקפה של עיתון הארץ נגד מרב מיכאלי על כך שרק לקראת סוף כהונתה נזכרה בתחבורה ציבורית בשבת הצליחה להרגיז אותה. בתגובה הציעה אמת חלופית, אך עיון בפרטים חושף כי מדובר בבלוף
עידן יוסף
פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים
עידן יוסף
כך נטען בחוות דעת משפטית שחוברה לבקשת עמותת ישראל חופשית    מחבריה טוענים שלנגד עיני נת"ע צריכים לעמוד שיקולי רווחיות ולא מסורת ישראל - אך לא שוללים שימוש בנימוקים זרים מחמת מונופוליות השירות    הבעיה: לשיקולים אלה אין סימוכין בחוק
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של כחצי מיליון שקל על חברת דן וחברת מטרופולין בגין הפרה של הוראות למניעה וצמצום זיהום אוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il