X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תובעים 4.2 מיליון שקל לאיש [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
חברי אגד לשעבר מבקשים לתבוע ממנה מיליארדי שקלים
טוענים שיש לשלם לכל אחד מהם מיליוני שקלים תמורת מניותיהם באגודה שקדמה לחברה הסכום המשוער כפול מזה שקיבלה אגד תמורת השליטה בה

שלושה חברים לשעבר בחברת אגד מבקשים (8.12.22) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של מיליארדי שקלים. השלושה טוענים, כי יש לחלק את התמורה ממכירת אגד לא רק בין בעלי המניות הנוכחיים, אלא גם בין מי שהיו חברים באגודה אשר קדמה להקמת החברה. הסכום המשוער של התביעה כפול מזה שקיבלה אגד עם מכירת השליטה בה.
אגד הייתה אגודה שיתופית מאז הקמתה בשנת 1933 ועד הפיכתה לחברה בשנת 2019; ערב השינוי היו באגודה 1,300 חברים. ערב המעבר לחברה הוערך שווי אגד ב-1.3 מיליארד שקל, אגד התחייבה לפדות את מנייתו של כל חבר ב-450,000 שקל ובנוסף לכך קיבל כל חבר 100 מניות בחברה בשווי של מיליון שקל. לפני חודשיים נמכרו 60% ממניות אגד לקרן קירסטון (בניהולם של גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר) ב-2.96 מיליארד שקל, דהיינו לפי שווי חברה של 4.93 מיליארד שקל; התמורה לכל בעל מניה היא 1.9 מיליון שקל נטו.
דוד דהן, יוסף מרקוביץ ורפאל גל היו חברים באגודת אגד במשך עשרות שנים, עד פרישתם ממנה לפני שהפכה לחברה. הם מבקשים לייצג כל מי שפרש מן האגודה בשנים 2019-1989 ואת יורשיהם של הפורשים שהלכו לעולמם; מדובר במאות רבות של תובעים פוטנציאליים. הם מבקשים לקבוע, כי יש להקצות 100 מניות בחברה לכל אחד מהם ולחייב את אגד לפדות אותן בתנאים שניתנו לבעלי המניות הנוכחיים, או לחלופין - לפצות כל אחד מהם ב-4.2 מיליון שקל.
לטענת המבקשים, אגד החלה כבר ב-1989 בפעילות להפיכתה מאגודה לחברה. במשך שנים רבות, בשל דרישות הממשלה (במסגרת הסכמי הסובסידיה עם אגד), עשו חברי אגד ויתורים ניכרים בנוגע לשכרם ולזכויותיהם, אשר השפיעו גם על הפנסיה שקיבלו. לכן הם גם לא קיבלו עם הפרישה את השווי הריאלי של מניותיהם. כעת, נטען בבקשה, בחרה אגד לחלק את נכסיה רק למי שהיו חברים בה בעת הפיכתה לחברה (חלקם חברים חדשים שלא תרמו לה כמו קודמיהם) ובכך היא מקפחת את מי שפרשו לאורך הדרך. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד יוסי בנקל, אמיר פרנקל ואסתר נודלמן-אליני, וטרם הוגשה תגובת אגד.

תאריך:  11/12/2022   |   עודכן:  11/12/2022
+השפעת התחב"צ על פערי מחירי הדיור
13:48 11/12/22  |  אייל בהרי   |   לרשימה המלאה

אנו עשויים להיות צפויים להפתעות לא מעטות שבהם אזורים ומתחמים שנחשבים כיום ל"לא יוקרתיים", יהפכו תודות לתחבורה הציבורית המשודרגת למבוקשים הרבה יותר.

הקו הסגול [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברי אגד לשעבר מבקשים לתבוע ממנה מיליארדי שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מנכ"ל חברת אלקטרה אפיקים: "כשאוטובוס לא מגיע בזמן - הוא גורר אלימות. כדי לנסוע 25 ק"מ צריכים שעה ורבע. הנוסעים בורחים. אוטובוס שהיה מלא נוסעים נמצא היום ב-20% תפוסה"    מנכ"ל קווים: "מתבייש בפני הנוסעים שלא קיבלו את השירות שמגיע להם. צריך להפחית תדירות"
עידן יוסף
שרת התחבורה ניסתה לקדם מחטף שנועד לאפשר לרשויות המקומיות להפעיל מוניות שירות בשבת    בעקבות פניית ח"כ משה ארבל, דרשה היועמ"ש לממשלה הבהרות ממשרד התחבורה, שנוכח כי המהלך מנוגד לכאורה לחוק והורה למעשה על ביטול התוכנית
עידן יוסף
דוח אלימות התחבורה הציבורית השנתית של ארגון הנהגים: 69% מהם מדווחים על חוסר ביטחון בעבודתם    התקנת המחיצות באוטובוסים שיפרה את ביטחון הנהגים    ארגון הנהגים: "היום בו נהג יירצח קרוב מתמיד"
עידן יוסף
משבוע הבא: הסדר נסיעות חינם לחיילים ללא מדים בתחבורה הציבורית יורחב לכל ימות השבוע    עד כה הונהג ההסדר רק בסופי שבוע    הגורם העיקרי שאיפשר לקבל את ההחלטה הוא החיסכון הכספי שיצר היישומון "זוזו"
עידן יוסף
הקווים הושבתו לשעתיים בעקבות טענות מצד הנהגים להתעמרות מצד מנהל סניף בעקבות ביקורת שהשמיעו עובדים בקבוצה סגורה    ההנהלה: "מספר נהגים מנסים להכתיב סדרי עבודה, מקללים ופועלים באופן מסית ומבזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il